missuvillig Skrevet 10. november 2013 #61 Skrevet 10. november 2013 Hahha, typisk det ja, forskjellige slagere på forskjellige steder, men er typisk bygderølp
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #62 Skrevet 10. november 2013 Der jeg kommer fra og der jeg bor nå er det bygdefester. De er de beste festene, mye bedre enn å gå ut på byen Synd de ikke er like ofte som før Og ja du er prippen "byjente" Anonymous poster hash: 0a1d9...2f4
Gjest BabyBlue Skrevet 10. november 2013 #63 Skrevet 10. november 2013 Er under 20, men har vært på en del bygdefester. Da går det i stoff, sex og det å drikke til du stuper. Byfester går også vilt for seg, men da går det i det minste ann å ha en noenlunde sivilisert samtale utover kvelden. Eller, de fleste snøvler ikke over annenhvert ord. Musikken er mye det samme da, men nå er jeg i en yngre målgruppe, så da er det nok top 20 på spotify det går i uansett hvor man befinner seg Jeg tror den store forskjellen er beliggenheten i bygda vs. byen. På bygda kan man spille høyere musikk, drikke sterkere sprit og politiet tropper ikke opp på døra om noen under 18 er tilstede. Det er færre regler, og da kan man fort ta seg litt for mye friheter. I tillegg er byfester, tja, byfester. Etter 23 - 00 skal de fleste på byen, og da må du være edru nok til å komme deg inn. Når du bor på bygda og siste tog/buss har gått for flere timer siden, er det ingen grunn til å roe ned på inntaket. I tillegg er det ofte tettere forhold mellom de som bor på bygda, alle kjenner alle, så da er det det samme hvor du tilbringer kvelden.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #64 Skrevet 10. november 2013 Jepp. Kjennetegn for bygdefest og sjøboden i Bergen! Anonymous poster hash: 2d1f1...79a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #65 Skrevet 10. november 2013 Jeg er en byjente og har aldri vært på en bygdefest før. En venninne av meg har flytta på bygda og jeg bsøkte henne i helga. Vi skulle på en fest der oppe da. Sjokkerende. Bare så det er sagt, så jeg er overhode ikke prippen eller tar meg selv høytidelig. Men jeg blir sjokkert over at voksne mennesker kan være så vulgære og harry.. De spilte sanger som Gangnam style, Jeg er forelska i læren, DDE, The Fox med Ylvis, Kongen av Mallorca med han Charter Svein. Norske harry sanger for det meste. De sitter å hyler ut for full hals, rølper rundt, 2 av jentene (som faktisk var 30) var lesbiske og ligger på gulvet å jokker på hverandre, de heller innepå alt av alkohol akkurat som en sjømann eller noe, en overvektig jente begynner plutselig å gi folk lapdance mens alle klapper og hoier, en av gutta hadde visst sovna over doen mens han spydde. Jeg prøver å ikke dømme, men det er ikke lett. Har aldri møtt mer harry og vulgære mennesker i hele mitt liv. Ikke noe klasse whats so ever. Er det slik alle bygdefester foregå? Anonymous poster hash: 964d6...ece Høres jo artig ut :D Anonymous poster hash: 08ce2...727 2
Gjest BabyBlue Skrevet 10. november 2013 #66 Skrevet 10. november 2013 Der jeg kommer fra og der jeg bor nå er det bygdefester. De er de beste festene, mye bedre enn å gå ut på byen Anonymous poster hash: 0a1d9...2f4 I tillegg blir du ikke kastet ut klokken 00 fordi eieren av huset skal "legge seg" eller "på byen". Bygda: Klokken 6 på morgenen: "Skal dere gå? Festen er så vidt begynt!" "Skal du hjem for natta? Neida, du kan sova hos han, hos hun, hos meg, eller sove på sofaen her. Så kan du hente tingene dine i morgen om du drar noen plass." Man blir fullere, og det blir som regel litt harry, men jeg er helt enig i at det er mye mer verdt det om man er ute etter en skikkelig fyllekule. Er man derimot bare ute etter noen drinker og det å legge seg tidlig holder man seg hjemme eller drar på en såkalt byfest.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #67 Skrevet 10. november 2013 ;) ;) ;) Anonymous poster hash: 6d7a6...5b3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #68 Skrevet 10. november 2013 Jeg er bygdejente, som flyttet til byen, så tilbake til bygda, for nå å bo i byen igjen. Så jeg har opplevd mange bygdefester og mange byturer. Og min refleksjon på dette (snakker på egne vegne) er at jeg føler meg tryggere i fylla på bygda. Jeg er da hjemme, eller et sted jeg bare kan "falle om" og sovne der og da. Jeg slipper å bekymre meg for å komme meg trygt hjem. Og jeg kjenner alle rundt meg. I byen så kjenner jeg kun de jeg er ute med, og må derfor passe mer på meg selv. Jeg kan ikke "falle om" og sovne der og da, for da blir man kasta ut, og på gata må man passe seg for alt og alle. Det er tryggere å drikke seg kanakas på bygda, kontra byen - ergo så drikker jeg mye mer på bygdefest enn bytur. Jeg foretrekker helt klart byturer. Det er jo bare idioti å drikke seg fra sans og samling. Anonymous poster hash: e4a15...be8 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #69 Skrevet 10. november 2013 På bygda står øl og hjemmebrent på bordet, og aldersspennet er fra 15 - 70. I byen drikkes det øl, vin og drinker, g aldersspennet er fra 18 - 30. På bygdefestene her, er aldersspennet til tider enda større. Jeg har opplevd bygdefester med eldre på nærmere 90, som har ravet rundt med rullatoren i den ene hånda, og flaska med hjemmebrent i den andre. Anonymous poster hash: d2f26...f1b 1 1
Flekk Skrevet 10. november 2013 #70 Skrevet 10. november 2013 Hvordan foregår en byfest da? Sitte stille i en sofa, le litt, ta seg en røyk? Høre på klassisk musikk? 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #71 Skrevet 10. november 2013 Hehe, lenge siden jeg har vært på bygdefest nå, men jeg husker dem akkurat som TS beskriver Rai rai! Anonymous poster hash: f1bad...23d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #72 Skrevet 10. november 2013 Hvordan foregår en byfest da? Sitte stille i en sofa, le litt, ta seg en røyk? Høre på klassisk musikk? Byfester er mer topplista på spotify + folk er ca like jevngamle. På bøgda fester pensjonistene med fjortissene og musikken er DDE og den type band Anonymous poster hash: f1bad...23d
Flekk Skrevet 10. november 2013 #73 Skrevet 10. november 2013 Byfester er mer topplista på spotify + folk er ca like jevngamle. På bøgda fester pensjonistene med fjortissene og musikken er DDE og den type band Anonymous poster hash: f1bad...23d ja jeg vet godt hvordan bygdefestene er, haha. Foretrekker fortsatt de 1
Gjest Keikolina Skrevet 10. november 2013 #74 Skrevet 10. november 2013 Elsker bygdefester, de er best.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #75 Skrevet 10. november 2013 Du er ikke prippen, tar ikke deg selv høytidelig, og prøver å ikke dømme. Likevel lager du et innlegg hvor du kaller alt vi foretar oss på fest 'harry' og 'vulgært', og du spør om alle bygdefester er sånn. *riste på hodet og bælme litt til heimabrent* Anonymous poster hash: ffebc...289 4
Lea2 Skrevet 10. november 2013 #76 Skrevet 10. november 2013 Dette med alkohol varierer forresten. Det er som regel store avstander på bygda og i min ungdom var det alltid sånn ca hver 5. person som kjørte. Jeg begynte ikke å drikke før jeg var godt over 20 faktisk og var likevel med. Nå er det en stund siden, men det fantes ikke stoff der jeg bodde (det er fortsatt veldig lite av det og de som tar stoff er som regel ikke med på de samme festene som de som sverger til øl/sprit).
Gjest Keikolina Skrevet 10. november 2013 #77 Skrevet 10. november 2013 Røyka som regel hasj i den ene enda på lokalet hos oss, i byene sniffer de helst cola på dass.
Gjest Gresshoppesang Skrevet 10. november 2013 #78 Skrevet 10. november 2013 Jeg vokste opp på landet og husker godt festene på lokalet. Det var MYE gøyere enn å gå på diskotekene. Det var lite narkotika, noen passet alltid på deg, det var store avstander slik at noen alltid kjørte og var edrue. Litt klining bak dass er utelukkende sunt når du er i midten av tenårene. Gud, så gøy det var! 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #79 Skrevet 10. november 2013 Hvordan fester du da TS? Anonymous poster hash: d5920...e91
Gjest Spirula Skrevet 10. november 2013 #80 Skrevet 10. november 2013 På bygdefestene her, er aldersspennet til tider enda større. Jeg har opplevd bygdefester med eldre på nærmere 90, som har ravet rundt med rullatoren i den ene hånda, og flaska med hjemmebrent i den andre. Anonymous poster hash: d2f26...f1b Jeg husker ikke så langt tilbake i tid, jeg er nesten i rullatoralder selv, men det kan nok hende at du har rett når jeg tenker meg om. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå