Gå til innhold

Bygdefester. Er det slik alle bygdefester foregår? Sjokkert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en byjente og har aldri vært på en bygdefest før. En venninne av meg har flytta på bygda og jeg bsøkte henne i helga. Vi skulle på en fest der oppe da.

Sjokkerende. Bare så det er sagt, så jeg er overhode ikke prippen eller tar meg selv høytidelig. Men jeg blir sjokkert over at voksne mennesker kan være så vulgære og harry.. :sjokkert:

De spilte sanger som Gangnam style, Jeg er forelska i læren, DDE, The Fox med Ylvis, Kongen av Mallorca med han Charter Svein. Norske harry sanger for det meste. De sitter å hyler ut for full hals, rølper rundt, 2 av jentene (som faktisk var 30) var lesbiske og ligger på gulvet å jokker på hverandre, de heller innepå alt av alkohol akkurat som en sjømann eller noe, en overvektig jente begynner plutselig å gi folk lapdance mens alle klapper og hoier, en av gutta hadde visst sovna over doen mens han spydde.

Jeg prøver å ikke dømme, men det er ikke lett. Har aldri møtt mer harry og vulgære mennesker i hele mitt liv. Ikke noe klasse whats so ever.

Er det slik alle bygdefester foregå?

Anonymous poster hash: 964d6...ece
  • Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har tydeligvis ikke vært på fest i England.... :fnise:

Anonymous poster hash: 73c51...dff
  • Liker 5
Skrevet

Jepp. Det er en typisk bygdefest. Og om du er så sjokkert så vil jeg si at "jo, du er ganske prippen". Spesielt om du reagerer på hvilken type musikk de spiller :daane:

Anonymous poster hash: c4663...0a6

Må legge til mitt eget innlegg her: I går var jeg ute på byn i Oslo (altså ikke bygd) og der var det to som jokket på hverandre på dansegulvet der og. Og damen simulerte en blowjob på mannen. Det var kl 23. Og de var de eneste på dansegulvet. Så akkurat det der er vel ikke et typisk bygdefenomen,

• Liker 27
Skrevet

Pretty much. Men hos oss er ''Vadsø'' med Banana Airlines som er slageren :)

Anonymous poster hash: 7622b...9d8
  • Liker 5
Skrevet

Jeg er en byjente og har aldri vært på en bygdefest før. En venninne av meg har flytta på bygda og jeg bsøkte henne i helga. Vi skulle på en fest der oppe da.

Sjokkerende. Bare så det er sagt, så jeg er overhode ikke prippen eller tar meg selv høytidelig. Men jeg blir sjokkert over at voksne mennesker kan være så vulgære og harry.. :sjokkert:

De spilte sanger som Gangnam style, Jeg er forelska i læren, DDE, The Fox med Ylvis, Kongen av Mallorca med han Charter Svein. Norske harry sanger for det meste. De sitter å hyler ut for full hals, rølper rundt, 2 av jentene (som faktisk var 30) var lesbiske og ligger på gulvet å jokker på hverandre, de heller innepå alt av alkohol akkurat som en sjømann eller noe, en overvektig jente begynner plutselig å gi folk lapdance mens alle klapper og hoier, en av gutta hadde visst sovna over doen mens han spydde.

Jeg prøver å ikke dømme, men det er ikke lett. Har aldri møtt mer harry og vulgære mennesker i hele mitt liv. Ikke noe klasse whats so ever.

Er det slik alle bygdefester foregå?

Musikken høres riktig ut! Selv om Creedence, Smokie, Gary Moore, og en del andre artister/grupper bruker å være representert i bandets repertoar..

Høyt inntak av alkohol og allsang er i alle fall vanlig.

Resten, nja, jokking og lapdance det er ikke noe jeg har opplevd på bydefester, uten at jeg skal si at det ikke forekommer av den grunn.

• Liker 11
Skrevet

haha!

ja sånn var det da jeg var ung for 100 år siden i alle fall.

har ikke vært på bygdefest siden, men det høres ut som om det er ved det samme.

husker også hvor sjokkerte byfolk var om de slumpet innom. så jeg tror reaksjonen din var helt normal.

• Liker 4
Skrevet

Den bygda jeg har festet en del i fra jeg var 14, spiller de for det meste vassendgutane :P

Anonymous poster hash: 171ec...72b
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er fra bygda selv og er ikke overvettes begeistret for denne festformen. Men det du beskriver er vanlig. Det er imidlertid omtrent den samme oppførselen man kan betrakte på byen også, hver eneste helg. Så om festformen er harry, er ikke oppførselen noe annet enn typisk norsk - i enkelte kretser.

• Liker 9
Skrevet

Her går det i Plumbo med møkkamann og Ola Nordmann :laugh:

Anonymous poster hash: fd36c...ff3
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er fra bygda selv og er ikke overvettes begeistret for denne festformen. Men det du beskriver er vanlig. Det er imidlertid omtrent den samme oppførselen man kan betrakte på byen også, hver eneste helg. Så om festformen er harry, er ikke oppførselen noe annet enn typisk norsk - i enkelte kretser.

Ja det handler nok mye om hvilken krets det er, det er jo ikke alle som er sånn. Men har selv endt opp på lignende bygdefester. Men da har de fleste vært ganske unge... + noen menn som aldri vokser opp. :/

Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei. Det er iike slik alle "bygdefester" foregår. Nste gang jeg skal på fest i byen, får jeg kanskje kalle det en byfest? Storbyfest?

• Liker 2
Skrevet

Om man driter i at man er harry, blir det mye morsommere på fest ;)

• Liker 11
Skrevet

bor på bygda, å ja det er sånn de fleste festene her foregår. det er derfor det går så lang tid mellom hver gang jeg gidder å feste med folkene her :fnise: huff så vondt man har det dagen derpå :(

Anonymous poster hash: 12c5d...83b
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Har vært på noen bygdefester da jeg var yngre og de var som du sier. "Drekka mere" sangen var en stor slager. Haha, those good old days! :fnise:

Endret av Chloe87
Skrevet

Tror det handler mer om hvilke folk man fester med enn hvor man oppholder seg. Jeg er fra "byen", men bor på "bygda" nå, og har vært på svært forskjellige fester begge stedene. Galskap i byen og prippent på bygda - jeg synes det er morsomst sammen med gode venner uansett hvordan festen ender opp med å bli.

• Liker 3
Skrevet

Finnes ikke bedre fester enn bygdefester :rodmer:

Du er prippen!

• Liker 8
Skrevet

Jeg var på et utsted i Tønsberg på begynnelsen av 90-tallet, eller noe sånt.

Altså var jeg ikke på en bygdefest, men jeg kunne like gjerne vært det.

Høydepunktet for kvelden var når DJ spilte "Drita full før Drøbaksundet", og fikk dratt i gang allsang.

Halvliterne gikk ned på høykant, folk ravet rundt, og det var skikkelig rølp, akkurat som å være på en bygdefest.

Etter min mening er den største forskjellen på bygdefest og byfest hva som drikkes, og hvem som er tilstede.

På bygda står øl og hjemmebrent på bordet, og aldersspennet er fra 15 - 70.

I byen drikkes det øl, vin og drinker, g aldersspennet er fra 18 - 30.

• Liker 7
Skrevet

Jepp. Det er en typisk bygdefest. Og om du er så sjokkert så vil jeg si at "jo, du er ganske prippen". Spesielt om du reagerer på hvilken type musikk de spiller :daane:

Gå det ikke ann å reagere på åssen musikk som spilles? Jeg hadde også reagert om de kun spilte slik harry musikk på en fest jeg var på.

• Liker 5
Skrevet

Nei. Det er iike slik alle "bygdefester" foregår. Nste gang jeg skal på fest i byen, får jeg kanskje kalle det en byfest? Storbyfest?

Ja det må du da bare gjør. Det heter jo det når det er fest i byen. Byfest :P Er ingen grunn til å føle seg truffet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...