Gå til innhold

Fra grusomt paneltak til slett gips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et grusomt malt panelet tak i stua.

Jeg skal legge nytt, og har veldig lyst på slett gips. Problemet er bare at jeg hører om at gips sprikker, at skruene etterhvert blir synlige osv. Av den grunn vurderer jeg tak-ess som var veldig inn på 80- 90 tallet (ikke de med tre struktur). Har verken ork eller penger til å holde vedlike/reparere et gips tak som stadig blir stygt.

Kan noen dele sine erfaringer og synspunkter. Er det helt UT med takplater? Takk for tilbakemelding.

Anonymous poster hash: 4c932...750

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gipstak og opplever ikke de problemene du beskriver.

Det handler nok mye om grundig arbeid.

Panel som feste til gips er supert grunnlag.

Jeg mener takess er ut:)

Skrevet

Gips er noe dritt å ha i taket.

Anonymous poster hash: 6c4ff...b17

Skrevet

Det må vel være finere med panel (f. eks malt hvitt) enn takess?

Vi la takess på soverommet vårt for fem år siden. Angrer.

Vi har forresten gips i stua. Det har ikke sprukket opp ennå. (Det er ikke så gammelt, to-tre år bare).

Anonymous poster hash: 6c121...0c1
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor du mener det er dritt er vel relevant for TS, vil jeg tro.

• Liker 1
Skrevet

Malt panel er kjempefint :) men ønsker du slett tak så er gips forsterket med armeringsduk det beste, da unngår du sprekker i skøytene.

Anonymous poster hash: b67e1...d6e

• Liker 1
Skrevet

Gips er noe dritt å ha i taket.Anonymous poster hash: 6c4ff...b17

Hadde vært kjekt om du utdypet det. Malt panel i taket er ikke noe for meg. Da vil jeg heller ha tak-ess. Hilsen ts

Anonymous poster hash: 4c932...750

Skrevet

Takess er forferdelig. Har aldri hatt noen problemer med gips. Gjør som en over foreslår, ha en armeringsduk (helt slett strie) over.

Skrevet

Har takess, malt i kritthvitt. Legger virkelig ikke merke til det. Synes strukturen gir et mer dynamisk uttrykk, jeg er ikke særlig fan av at alle rom skal se ut som innsiden av boks.

Anonymous poster hash: d35de...e09
Skrevet

Har takess, malt i kritthvitt. Legger virkelig ikke merke til det. Synes strukturen gir et mer dynamisk uttrykk, jeg er ikke særlig fan av at alle rom skal se ut som innsiden av boks. Anonymous poster hash: d35de...e09

Denne er jeg så enig i, akkurat dette jeg mener.

Og smartpanel på tak? Noe av det styggeste jeg vet om, panel er harry og gammeldags om det er på veggene eller taket. Min mening.

Anonymous poster hash: 6c4ff...b17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...