Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann lovet å være hjemme etter en time, han skulle en sjapp en på puben som skulle stenge etter en time uansett. Over en time senere får jeg sms at han var dratt på fest, noe jeg ikke har noe imot, men han lovet jo å komme hjem så jeg ringte han. Dette er meget typisk han, han lover dyrt og hellig at han skal komme hjem innen en viss tid, men så kommer han hjem timesvis senere. Når han spør om han kan få feste en time lengre med gutta så vet jeg han egentlig mener 5 timer lengre, og hvis jeg sier at jeg ville satt pris på om han kom hjem så ville han blitt sur og dratt likevell. Nå sa jeg ikveld at jeg ville komme innom festen en liten tur for å si hei, da ble han sint og skrudde av mobilen. Som forrsatt er av og han er ute. Jeg syns det er helt ok han er ute, men jeg ville gjerne sett at han holdt ett løfte og ikke ble sur for at jeg vil stikke innom denne guttefesten..

Anonymous poster hash: f96a3...3d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Emmanuelle
Skrevet (endret)

Om jeg skal ut med mine venninner så er det ekstremt uvanlig at jeg kun blir èn time. Sier han ikke bare dette for at han er redd for at du blir sur?

Jeg synes du overreagerer og at han skal få lov til å ha guttekveld uten å ha "innetid". Jeg hadde også blitt sur om kjæresten min hadde surmult over at jeg hadde jentekveld som varte lengre enn avtalt tid - for meg er det implisitt at han skal få dra både på vors og fest og nach med gutta, samme som at jeg forventer at jeg skal få være med vennene mine så lenge jeg vil med mindre vi har en annen avtale (og da tenker jeg at vi skal noe sted, ikke at "du lovte å komme hjem for å kose").

Og hvorfor skal du stikke innom guttekvelden? For å markere revir? Unnskyld meg, men la nå fyren få lov til å være mann, hadde du likt om han kom innom jentekvelden din for å "si hei"? Wow.

Synes du virker litt vel kontrollerende.

Endret av Emmanuelle
  • Liker 8
Skrevet

Jeg er mener forsåvidt at en avtale er en avtale, og at det er litt kjipt gjort å ikke holde den. Men samtidig så skurrer dette endel. Den eneste grunnen jeg ser til at han skulle dra hjem er fordi DU vil ha ham hjem. Teller det ikke noe hva han vil da?

Jeg tror dere bare er nødt til å snakke sammen om dette. Hvem sine forventninger er det som skal styre, og hva er en avtale begge kan leve med? Hvis han har en tendens til å bli ute lenger, så er det jo tydelig at han koser seg og har det morsomt - kanskje det beste bare er å avtale at han tar seg en hel kveld ute?

Ellers så synes jeg det står i caps lock mellom linjene at du ikke stoler på ham når han er ute. Det får dere greie opp i også, enten det er noe som er din eller hans "skyld".

Anonymous poster hash: 9f510...be0

Skrevet

Jeg stoler på han og jeg bryr meg ikke om han er ute med kompisene, men at han lover å komme hjem innen en viss tid og ikke holder avtalen, da burde han la vær å love, men verste er at jeg ringer han en gang iløpet av kvelden og sier jeg vil stikke innom festen, det var ei jente også som jeg kjenner, så fattet ikke helt problemet, og istedenfor å si til meg at han ikke vil det så blir han sur og skrur av mobilen, jeg ville ikke dratt bortom (3min unna) hvis jeg visste hvor sur han ville bli.

Skrevet (endret)

Hvorfor må han love å være hjemme til et bestemt tidspunkt? Når min er ute så kommer han hjem når han vil, jeg bryr meg ikke.. Dette fører til at han kommer når han blir sliten, som regel ikke senere enn 2-3. Jeg tenker at om du konstant setter grenser og mannen din må love ting, så vil han bli lei og trasse deg..

Skrivefeil.

Endret av Miss moneypenny
Skrevet

Jeg synes du er for kontrollerende! Helt seriøst. La mannen få være ute med gutta uten å mase om når han skal være hjemme. Gi han et smellkyss når han går og ønsk han en god kveld. Og la han komme hjem når han vil uten gnål. Si til deg selv at det er sånn det skal være og at det er greit at det er sånn, og ingen surmuling. (Jeg legger da til grunn at han ikke er ute altfor ofte og at det i seg selv er noe problem)

Skrevet

Jeg spør han ikke når han kommer hjem, han sier bare " stikker på puben, jeg loover å være hjemme innen en time" han lover innetider uten at jeg spør om det, så kommer han hjem rundt 06-07 tiden. Jeg sover somregel mens han er borte og legger meg ikke oppi hva han og kompissene gjør. Jeg har sakt tidligere at han ikke trenger love når han kommer hjem for han holder aldri det løftet uansett, men da blir han enda ivrigere " jo jo jeg looooover denne gangen". Når jeg selv er ute sender han konstant sms og jeg må svare innen 15 min, hvis ikke blir han sur. Jeg får snakke mer med han når han er edru.

Skrevet

Jeg spør han ikke når han kommer hjem, han sier bare " stikker på puben, jeg loover å være hjemme innen en time" han lover innetider uten at jeg spør om det, så kommer han hjem rundt 06-07 tiden. Jeg sover somregel mens han er borte og legger meg ikke oppi hva han og kompissene gjør. Jeg har sakt tidligere at han ikke trenger love når han kommer hjem for han holder aldri det løftet uansett, men da blir han enda ivrigere " jo jo jeg looooover denne gangen". Når jeg selv er ute sender han konstant sms og jeg må svare innen 15 min, hvis ikke blir han sur. Jeg får snakke mer med han når han er edru.

Okay, men da skjønner jeg deg! Da er jeg enig i at det er dumt. For det er ikke helt som å stikke på butikken. Han forsøker nok å lure både seg selv og deg…. :-). Ville kanskje heller snudd på det og forventet at han ikke kommer hjem, så er det mere det om det passer at han stikker ut eller ikke. eller hvor ofte? Eller?

Skrevet

. Nå sa jeg ikveld at jeg ville komme innom festen en liten tur for å si hei, da ble han sint og skrudde av mobilen.

Jeg er enig i at du er kontrollerende. Men er det nødvendigvis feil? Det er jo naturlig å beskytte sitt forhold til en viss grad.

Jeg reagerer ganske kraftig på at han ble sint og skrudde av mobilen. Slik "piss off" adferd er dårlig i ett forhold, og at han tyr til aggresjon for å skjerme deg unna betyr rett og slett at du av en eller annen grunn er uønsket der. Hvorfor kan vi bare spekulere på. Det kan være mange grunner til det.

Jeg ville aldri, aldri ha nektet min kjære å oppsøke meg hvor som helst og når som helst. Men jeg er heller ikke redd for å framstå som en tøffel foran vennene mine, og ikke driver jeg med noen form av lyssky aktivitet eller noe annet som må skjules for min kjære.

Skrevet

Jeg stoler på han og jeg bryr meg ikke om han er ute med kompisene, men at han lover å komme hjem innen en viss tid og ikke holder avtalen, da burde han la vær å love, men verste er at jeg ringer han en gang iløpet av kvelden og sier jeg vil stikke innom festen, det var ei jente også som jeg kjenner, så fattet ikke helt problemet, og istedenfor å si til meg at han ikke vil det så blir han sur og skrur av mobilen, jeg ville ikke dratt bortom (3min unna) hvis jeg visste hvor sur han ville bli.

Når han er ute med kompisene og du sier du vil stikke innom festen, så føler han seg nok kontrollert og at du kommer for å sjekke hva han gjør, ikke bra det. Du går vel ut med venninner du også, du liker neppe å hverken ha innetid eller bli passa på? Du soler ikke på ham, du vil kontrollere, og det er ikke sunt for et forhold. Så ta det med ro, kos deg med venninner eller se en film når han er ute. Finner han på noe tull, så vet du jo han ikke er rett for deg likevel, ikke sant? Jeg tror han bare koser seg med kompisene og ingenting annet, han slår av telefonen fordi han vil slippe mas fra deg.

Anonymous poster hash: df2c3...4ed

Skrevet

Han har vel erfaring med at det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse da. Du bør se på din egen side av dette. Å være ute en time er en åpenbart urimelig avtale, ingen gidder å stikke ut for så kort tid.

Anonymous poster hash: 4599c...ae8
Skrevet (endret)

Mesteparten av det du forteller at han har gjort er akkurat innenfor det som er akseptabelt i mine øyne - fyren skal jo få såklart lov til å "leve litt"! Han er voksen og bør få bestemme selv... Det sagt så synes jeg han tar litt lite hensyn?

Det eneste jeg ikke likte, er at han ble sur og slo av mobilen da du sa at du gjerne stikker innom og hilser på. Det ville jeg faktisk blitt irritert og skuffet over. Hadde det vært meg, ville jeg tatt det opp med ham, og spurt hvorfor han gjorde det. Samtidig vet jeg ikke hvordan samtalen dere i mellom forløp - dersom det bunner i et kontrollbehov hos deg (som noen over nevner over), kan jeg forstå reaksjonen hans. Hvis dét derimot ikke er tilfelle, ville jeg tolket det som en varsellampe.

Forholdet er uansett ikke harmonisk - dere bør prate sammen.

Edit: Etter å ha lest innleggene over.

Endret av Cerasus
  • Liker 1
Skrevet

Vi har det veldig fint når han er edru, ikke noe som plager oss da og jeg går godt sammen med kompisene hans.

Når han sendte en sms og skrev at han dro på en fest, så ringte jeg han og spurte hvor han var og hvem som hadde festen, han var veldig hyggelig i tonen og ingenting virket galt, han spurte meg om han fikk lov å være ute på festen, jeg sa til han at han ikke trengte å spørre, han kunne gjøre hva han ville, og han har tildigere sakt at hvis jeg nekter han noe som han vil, f.eks å dra på en fest, så ville han dratt uansett og festet i 3 dager, men hvis jeg sier han kan dra så vil han dra på festen og komme hjem iløpet av natten/neste dag, så uansett hva jeg sier om ting han vil som jeg gjerne ikke vil han skal gjøre, så spiller det ingen rolle hva min mening er for han vil gjøre det uansett.

Jeg ba han komme hjem engang han var ute for jeg hadde så sterke magesmerter at jeg ble redd. Han lovet han sto i taxikøen og var på vei hjem, 4 timer senere kom han hjem.

Jeg er nok enig med noen her, jeg skulle bare ha skrevet en sms tilbake "ja kjære, kos deg ikveld" eller noe slik, så det virket nok veldig kontrollerende.

Men jeg snakket med han når han kom hjem, og sa jeg var sint fordi han skrudde av mobilen og han ble sur for at jeg ville komme innom festen fordi han mener jeg ikke stoler på han, noe jeg absolutt gjør, han er en veldig flott mann og vi storkoser oss sammen og jeg vil bare han skal kose seg å ha det morro.

Gjerne det er jeg som skylder han en unskyldning :sukk:

Skrevet

Vi har det veldig fint når han er edru, ikke noe som plager oss da og jeg går godt sammen med kompisene hans.

Når han sendte en sms og skrev at han dro på en fest, så ringte jeg han og spurte hvor han var og hvem som hadde festen, han var veldig hyggelig i tonen og ingenting virket galt, han spurte meg om han fikk lov å være ute på festen, jeg sa til han at han ikke trengte å spørre, han kunne gjøre hva han ville, og han har tildigere sakt at hvis jeg nekter han noe som han vil, f.eks å dra på en fest, så ville han dratt uansett og festet i 3 dager, men hvis jeg sier han kan dra så vil han dra på festen og komme hjem iløpet av natten/neste dag, så uansett hva jeg sier om ting han vil som jeg gjerne ikke vil han skal gjøre, så spiller det ingen rolle hva min mening er for han vil gjøre det uansett.

Jeg ba han komme hjem engang han var ute for jeg hadde så sterke magesmerter at jeg ble redd. Han lovet han sto i taxikøen og var på vei hjem, 4 timer senere kom han hjem.

Jeg er nok enig med noen her, jeg skulle bare ha skrevet en sms tilbake "ja kjære, kos deg ikveld" eller noe slik, så det virket nok veldig kontrollerende.

Men jeg snakket med han når han kom hjem, og sa jeg var sint fordi han skrudde av mobilen og han ble sur for at jeg ville komme innom festen fordi han mener jeg ikke stoler på han, noe jeg absolutt gjør, han er en veldig flott mann og vi storkoser oss sammen og jeg vil bare han skal kose seg å ha det morro.

Gjerne det er jeg som skylder han en unskyldning :sukk:

Angående det jeg har endret til tykk skrift i innlegget ditt:

Jeg ville ikke funnet meg i det - det vitner om utrolig lite respekt fra hans side. Han sier jo i praksis at ditt velbefinnende, og hva du gjerne ønsker, ikke taes med i ligningen i det hele tatt. Veldig egoistisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...