tingeling~ Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Hunden min sov i senga mi før, men pga astma hos meg måtte jeg venne han på å sove på gulvet i et bur. Det gikk helt fint i bur i kanskje 3 mnd, helt til han en natt tisset inne i buret. Etter dette har han begynt å knurre og småbjeffe om natta for å si fra at han vil ut, fra 1-3 ganger mellom 23 og 7. Hva tenker dere om dette? Er det sånnt jeg må regne med når jeg har hund? Jeg sover lett og dårlig, så nattesøvnen er jo pga dette svært dårlig. Har begynt å ta fra han vannet kl 19, da der en periode var ekstremt, han ville ut 4-5 ganger i løpet av en natt.. Æsj, vet ikke hva jeg skal tenke eller gjøre Driver burtrening så han kan sove på et annet rom etterhvert.
Gjest bustyvel Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Kanskje han er nervøs for å sove i buret? Kan du ikke ha han på rommet i bur, eller er ikke det bra pga astmaen? Kan også være at han bjeffer for oppmerksomhet. En voksen hund skal da ikke måtte ut og tisse mange ganger ila. en natt, har du fått han sjekket hos veterinær?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Skjekket for urinveisinfeksjon? Ellers kan det være at han rett og slett er nervøs for å ligge i buret. Har han blitt vendt til buret på en god måte? Kan det være mulig å la han være fritt i en gang i stedet for f.eks? Anonymous poster hash: afc29...5f0
tingeling~ Skrevet 10. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2013 Dette buret har vi brukt laaaang på å tilvenne. I de første ukene sov han i buret som sto oppi senga (han er en minatyr, så sover i et lite kattebur, han liker små bur bedre enn store). Han går inn i buret frivillig og sovner der.. Så vil si at han har positive assosiasjoner med buret Kan være han har urinveisinfeksjon.. Hmm...
tingeling~ Skrevet 10. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2013 Men sånn generelt så går denne hunden på do ganske ofte.. Stort sett hver time, når jeg er hjemme. Vet ikke om dette er vanlig?
Gjest kattinka Skrevet 10. november 2013 #6 Skrevet 10. november 2013 (endret) Nei det er ikke vanlig. en hund skal ikke måtte gå på do hver time eller ila natten. Hunden min holder seg hele natten og mer til. Hun tisser kanskje 2 - 3 ganger på en dag. Hun sier fra selv når hun må tisse. Endret 10. november 2013 av kattinka
Tiramisu Skrevet 10. november 2013 #7 Skrevet 10. november 2013 Hvor gammel er hunden? En voksen, frisk hund bør fint klare å holde seg en natt. Har du sjekket at han er frisk, og han er voksen, kan det hende at han kjeder seg, og vet at om han holder leven, så står du opp med han. Det er dog ikke så vanlig at hunder tisser der de sover, noe som jo kanskje kan tyde på at noe er galt.
Molte Skrevet 10. november 2013 #8 Skrevet 10. november 2013 Kan han ha diabetes? Mener å ha hørt hunder kan ha det også. Min hund luftet seg 1 gang om natta da han var liten valp. Og nå trenger han ikke ut iløpet av natta. Så det er ikke normalt å må lufte hunden din hver time, og flere ganger iløpet av natta. Du må jo være veldig sliten som får så lite søvn på natta. Ta han med til dyrlegen, så han får undersøkt hunden din, om det er en grunn for han må tisse så ofte. som flere har nevnt så kan jo UVI være en årsak også. Men jeg hadde villet tatt han med til dyrlegen. For det er ikke normalt.
Sugerøret Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Hvor gammel er hunden? Jeg ville helt klart tatt den til vetrinær og forklart at den må ut. Men tisser den hver eneste gang du er ute? Og ta i fra vannet ville jeg ikke gjort,før jeg er dønn sikker på at det er unoter og ikke sykdom som ligger bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå