Gå til innhold

Bare sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ett problem...

Dette har gjentatt seg med 3 forskjellige som jeg på forskjellige tidspunkt trodde jeg hadde noe på gang med... Det jeg trodde var veien mot ett forhold, så de på som uskyldig morro, og noe å tømme seg i mens de venta på at noe bedre skulle dukke opp... De fikk seg alle plutselig damer, og jeg satt igjen såra over å bli vraket... Fair enough, sånn er det i kjærligheten, det er ikke alltid ting klaffer... Men så har det jo blitt slutt med disse damene, og da har ALLE 3 kommet løpende tilbake til meg, i håp om å få seg noe... Og det er ikke engang spørsmål om jeg er interresert, det tar de lixom for gitt...

Hva faen er det jeg utstråler som gjør at de tror det er OK å se på meg som ei puledokke og behandle meg på den måten? Og hvordan skal jeg få satt grenser, uten å be de dra til helvete? Vi vanker i samme miljøer, så at vi treffer på hverandre fra tid til annen er uungåelig, og jeg vil helst ikke ha det rundt i miljøene, fordi det vil bare bli sett på som at jeg er sur og bitter fordi jeg ble vraka, ikke fordi de behandler meg som dritt selv ETTER å ha hatt andre damer.

Anonymous poster hash: 45a8d...e67
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig, men prøv å vente med å ha sex til du går inn i et forhold, det lønner seg. Da slipper du forhåpentligvis dette.

Skrevet

Spredde beina for fort? Mulig det, men hva er for fort?

Og veien til ett forhold for meg tar LANG tid, hvor også sex er en del av utprøvingen.. jeg kunne aldri gått inn i ett forhold hvor det ikke klaffa også i senga...

Og hvordan skal jeg få sagt ifra til de at dette ikke er OK? Annet enn å si nei når de ber meg komme for sex?

TS

Skrevet

Hei!

Jeg har ett problem...

Dette har gjentatt seg med 3 forskjellige som jeg på forskjellige tidspunkt trodde jeg hadde noe på gang med... Det jeg trodde var veien mot ett forhold, så de på som uskyldig morro, og noe å tømme seg i mens de venta på at noe bedre skulle dukke opp... De fikk seg alle plutselig damer, og jeg satt igjen såra over å bli vraket... Fair enough, sånn er det i kjærligheten, det er ikke alltid ting klaffer... Men så har det jo blitt slutt med disse damene, og da har ALLE 3 kommet løpende tilbake til meg, i håp om å få seg noe... Og det er ikke engang spørsmål om jeg er interresert, det tar de lixom for gitt...

Hva faen er det jeg utstråler som gjør at de tror det er OK å se på meg som ei puledokke og behandle meg på den måten? Og hvordan skal jeg få satt grenser, uten å be de dra til helvete? Vi vanker i samme miljøer, så at vi treffer på hverandre fra tid til annen er uungåelig, og jeg vil helst ikke ha det rundt i miljøene, fordi det vil bare bli sett på som at jeg er sur og bitter fordi jeg ble vraka, ikke fordi de behandler meg som dritt selv ETTER å ha hatt andre damer.

Utifra det jeg har uthevet over så er det åpenbart at du må ha gitt dem signaler (med din oppførsel) som gjør at de ikke har sett på deg som seriøs.

Skrevet

Men hva slags signaler kan jeg ha gitt? Hva gjør jeg feil? (Ja, kjempelett for dere å svare på :P )

Men altså... hva slags signaler gir ei jente som gjør at dere føler dere kan behandle henne på den måten? Og hva skal hun gjøre annerledes?

TS

Skrevet

Men hva slags signaler kan jeg ha gitt? Hva gjør jeg feil? (Ja, kjempelett for dere å svare på :P )

Men altså... hva slags signaler gir ei jente som gjør at dere føler dere kan behandle henne på den måten? Og hva skal hun gjøre annerledes?

TS

Du er nok med på notene. De jentene er populære - en kort stund, og mest for sex. Men de kjemper ikke for å få deg og de er ikke interessert idet lange løp i mer enn sex. Antagelig virker du frigjort og åpen for sex utenom forhold. Klem sammen beina og ikke ligg med noen som du ikke har vært ute på date med flere ganger. Det er ikke nødvendig å sjekke ut sexen med en gang, man kan godt være litt sammen med noen før man ligger sammen.

Anonymous poster hash: 4288d...8f1

• Liker 1
Skrevet

Du er nok med på notene. De jentene er populære - en kort stund, og mest for sex. Men de kjemper ikke for å få deg og de er ikke interessert idet lange løp i mer enn sex. Antagelig virker du frigjort og åpen for sex utenom forhold. Klem sammen beina og ikke ligg med noen som du ikke har vært ute på date med flere ganger. Det er ikke nødvendig å sjekke ut sexen med en gang, man kan godt være litt sammen med noen før man ligger sammen.

Anonymous poster hash: 4288d...8f1

Ja, jeg kan godt tenke meg at dette ikke er langt unna sannheten.

Skrevet

Jeg tror du hadde sex med dem litt for tidlig. Jeg ville ventet til at ting har blitt ordentlig seriøse. Egentlig er jeg ikke innstilt på å ha sex med noen før vi har gått inn i et ordentlig forhold. Så vet jeg hvordan man sier "Nei" da. Sier du "Nei" mange nok ganger, blir det annerledes. Det er mulig at siden alle er i samme milj; og kjenner hverandre, at du har fått deg dårlig rykte som lett og løs. Dette må du jobbe med hvis du vil at ting skal endre seg.

Det viktigste - vent med sexen.

Anonymous poster hash: 1c0d4...cbe
  • Liker 1
Skrevet

Guttene er ikke i samme miljø, er 3 forskjellige miljøer, altså skole og 2 hobbyer... Så de kjenner hverandre ikke, men uungåelig at jeg møter på de fra tid til annen..

TS

Skrevet

Jeg er helt uenig i at svaret på dette nødvendigvis er at dere hadde sex for tidlig, eller nærmere bestemt at du på noen måte tillot at dere hadde sex for tidlig.

Hva skal det bety da? At menn generelt avgjør om en kvinne er noe å satse på for seriøse forhold basert på hvor lenge hun "kniper igjen", eller at man kan styre et forholds utvikling med å ha eller ikke ha sex? At man innehar noen positive kvaliteter ved å "holde igjen"? Det finnes sikkert menn som tenker sånn, og ikke vil være interesserte i forhold dersom dere har sex tidlig i datingfasen, men dette gjelder da langt fra alle. Selvsagt ville hun sluppet dette ved å ikke ha sex med disse mennene i det hele tatt,det ligger liksom i problemstillingen,men jeg er altså helt uenig i at det er noe TS burde forandre på for å slippe å oppleve det samme flere ganger. Jeg tenker heller at det kan dreie seg om å være tydelig på intensjonene sine.

Hadde de gitt uttrykk for at de ville ha noe mer enn sex? Eller var dere enige om at dere ville noe mer enn sex? Det tenker jeg er mer vesentlig. Hvis disse mennene løy om hensiktene sine, så er jeg helt med på at det var dårlig gjort. Samtidig er muligheten der for at du har gitt uttrykk for at du bare var ute etter uforpliktende sex? Det kan altså dreie seg om kommunikasjonssvikt.

Gikk du inn i dette på samme grunnlag som disse mennene?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...