AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Jeg er i et langvarig forhold og har det veldig fint med kjæresten min. Han er verdens snilleste med meg og vanligvis har jeg ingenting å klage på, men han blir helt annerledes når han får i seg alkohol. Og det som er det rare, er at han blir sur på meg. Ikke de andre som er med ut. Det har skjedd et par andre tilfeller for noen år siden, hvor det ble krangling mellom han og et par gutter, men de siste årene har han som regel bare klikket i vinkel på meg. Det han sier og gjør gir absolutt ingen mening. For å ta et eksempel; vi var ute for et par måneder siden. Gjengen hadde det veldig moro, men så ser jeg at han slutter å delta i samtalen og trekker seg tilbake. Jeg spør hva som er i veien og da begynner all kjefting. Alt fra at jeg ikke er glad i han, til at jeg er utro eller at han skal slå ned noen. Den kvelden brukte jeg lang tid på å få han til å bli med hjem, for han ville ikke kjøre samme bil som meg, men da jeg endelig fikk han til leiligheten hans, så ville han ikke gå inn. Han står og anklager meg for ting, og jeg spør pent om vi ikke kan ta resten av samtalen inne, for det er kjempekaldt. Han går to meter bakover, ser stygt på meg, ler litt og sier "Om vi kan gå inn? Jeg kan gå inn. Det er jeg som bor her og det er jeg som betaler for den leiligheten" Han har sagt at jeg ikke har empati for andre og er en bitch. Hvis vi er på do sammen og jeg går ut før han, så kan han bli stående igjen på do. Da jeg kommer tilbake igjen for å sjekke hva i all verden han driver med, så kjefter han for at jeg gikk fra han. Det er enkelte tilfeller der jeg er redd for at han kan kjøre noe med meg, og han har vært litt hardhendt. Jeg har lenge trodd at jeg har overreagert på dette, men etter tre år, så har venninnene mine også begynt å bli på vakt for min del. De følger alltid med på han og tar den ikke helt ut, i tilfelle noe skal skje. Jeg er også litt i tvil på hva han kan finne på å gjøre med andre jenter når han er utpå. Jeg tok han på fersken dagen derpå i sommer. Han tok kontakt med en jente dagen etter og sa at han likte henne og ga telefonnr. sitt til henne. Det var ikke en vanlig samtale, men heller en mer flørtende tone. Jenta avviste han, så det skjedde ingenting, men jeg lurer fortsatt på hva som kunne ha skjedd. Det finnes flere slike tilfeller. Og det er flere jenter som har påstått at han har lagt an på dem på fylla. Han fant det passende å stille seg bak en av mine beste venninner og danse tett inntil henne bakfra. Min venninne reagerte og så helt fortvilet ut, mens han gikk tettere og tettere. Jeg må også bare si at når han er edru, så er han en helt annen person. Han kunne aldri ha skadet meg i edru tilstand, men jeg stoler ikke like mye på han som tidligere nå. Etter hva som har skjedd i det siste. Det tærer på når andre jenter blir innblandet og han tok iniativ. Fylla har ødelagt en del for min del, men likevel vil jeg ikke at det skal ødelegge forholdet våres. For det går jo an å gjøre noe med dette, så lenge han ønsker det. Jeg har selvfølgelig tatt opp dette med han, og han skammer seg. Jeg ser han er oppriktig lei seg, men likevel så skjer dette hver eneste gang. Han tar det aldri med ro på fylla. Han skal alltid drikke seg kjempefull og har som regel alltid hukommelsestap. Det virker faktisk som at han har et problem med å kontrollere inntaket sitt. Det skal nevnes at han drikker ikke like ofte som andre på hans alder, men hver gang han drikker da, så skjer dette. Vi bor på en liten plass, så hvis vi begge er ute og drikker, så møter vi på hverandre. Jeg har faktisk begynt å grue meg litt til desember og all festing som kommer med. Jeg har sagt at jeg ikke skal drikke med han lengre nå, men likevel vil jeg jo møte på han. Og dessuten har jeg begynt å engste meg når han er ute og drikker, så det blir lite søvn på meg da. Jeg ligger oppe og lar tankene fly av gårde. Han skjønner selv at dette ikke er riktig, men han har ikke gitt uttrykk for at han vil droppe å drikke. Og jeg forstår jo det, ettersom han har kompiser som drikker en del. Men det er så ødeleggende for meg. Jeg føler den situasjonen her er helt håpløs og vet ikke hva jeg skal gjøre med dette… Og en liten del av meg føler at han bør kunne droppe alkoholen for min skyld… Eller hva tror dere? Anonymous poster hash: 4a5fe...99d
Gjest RompeRusk Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 (endret) Spørsmålet er hvorfor I ALLE DAGER han drikker når han tydeligvis tåler alkohol ekstremt dårlig?! Når han sårer deg og prøver seg på andre jenter, burde ikke det være grunn nok til å kutte ned på drikkingen til et nivå der han klarer å styre seg? Endret 10. november 2013 av RompeRusk 3
Gjest Chloe87 Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Skjønner ikke hvorfor han fortsetter å drikke når han blir så idiot, hadde jeg vært han så hadde jeg aldri rørt en dråpe alkohol igjen! Noen tåler rett og slett ikke alkohol.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 Jeg ville dumpet han ene og alene for at han sendte melding til ei jente, og ga henne nr sitt og sa at han likte henne dagen derpå. Da er man jo ikke full lenger, og vet godt hva man holder på meg. Anonymous poster hash: 6dead...fa0 5
heddab Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 Åh. Jeg snoker som regel bare på Kvinneguiden når jeg ikke får sove, men nå lagde jeg meg en bruker for å svare deg. 1. Jeg skjønner ikke tankegangen til kjæresten din. Jeg hadde kuttet ut alkoholen hvis jeg behandlet min kjære på den måten. 2. Spesielt når jeg innser at jeg har lagt an på ei anna jente. For alle skjønner vel at det gjør vondt for kjæresten og det er ødeleggende for et forhold hvis man vil at det skal vare. 3. Du kan så absolutt gi han et ultimatum. Hvis han ikke går for deg, så hadde jeg gått fra han. Velger han alkohol, vil det uansett være den siste dråpen for deg. Jeg slo opp med typen min på grunn av det her, og jeg var aldri redd for han som deg. Jeg så meg simpelthen lei av drittet. 1
heddab Skrevet 10. november 2013 #6 Skrevet 10. november 2013 (endret) Åh. Jeg snoker som regel bare på Kvinneguiden når jeg ikke får sove, men nå lagde jeg meg en bruker for å svare deg. 1. Jeg skjønner ikke tankegangen til kjæresten din. Jeg hadde kuttet ut alkoholen hvis jeg behandlet min kjære på den måten. 2. Spesielt når jeg innser at jeg har lagt an på ei anna jente. For alle skjønner vel at det gjør vondt for kjæresten og det er ødeleggende for et forhold hvis man vil at det skal vare. 3. Du kan så absolutt gi han et ultimatum. Hvis han ikke går for deg, så hadde jeg gått fra han. Velger han alkohol, vil det uansett være den siste dråpen for deg. Jeg slo opp med typen min på grunn av det her, og jeg var aldri redd for han som deg. Jeg så meg simpelthen lei av drittet. Jeg lurer på hvorfor mange menn blir så sinna på fylla... Endret 10. november 2013 av heddab
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #7 Skrevet 10. november 2013 Alkohol er ikke for alle, kanskje han bør prøve noe annet, kanskje grønn te. Anonymous poster hash: 26eea...ac2 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #8 Skrevet 10. november 2013 Jeg har lest at sinne på fylla kan være fortrengte følelser i hverdagen. Det er ingen unnskyldning for oppførselen hans. Jeg hadde blitt sur og lei meg hvis mannen hadde oppført seg slik mot meg! Anonymous poster hash: 382d9...2b1
Gjest noradoll Skrevet 10. november 2013 #9 Skrevet 10. november 2013 Vært i et sånt forhold selv, kan relatere til dette veldig godt. Jeg tviler på at forholdet deres vil vare evig. I mitt tilfelle var det nesten umulig å komme meg ut av forholdet. Jeg gikk med et evig dilemma i hodet, så mens han snakket om å få barn og det å gifte oss fikk jeg alltid en ekkelt bismak. Det skal jo være noe man helhjertet ønsker, men ikke hos meg. Jeg gikk alltid med dårlig samvittighet overfor meg selv og familien, fordi alle hadde så snille menn og jeg måtte alltid late som om jeg også egentlig hadde en skikkelig ålreit type. Snakket om det positive til familie og venner og holdt dritten for meg selv. Endte opp hos psykolog for å få hjelp til å komme meg bort fra han og for å rydde opp i tankene mine. Det hjalp litt, men jeg var fort tilbake hos han. Det som hjalp var da jeg kom meg langt bort fysisk og bestemte meg for å ta et valg " jeg elsker han, men det er uakseptabelt å være med en mann som har slått meg, løyet for meg og truet meg". Jeg sa dette til meg selv gang etter gang. Hvis han lovet bot og bedring tviholdt jeg på avgjørelsen min. Jeg begynte å date andre for å distrahere meg, for å se at det var andre bra menn der ute, som kun er snille. Eksen min var ekkel på fylla. Han var et rass... på fylla. Han var så slem og jævlig mot meg at bare det å tenke på det får meg til å få lyst til å hevne meg. Han gikk fra å være en ok fyr til å se på meg med kalde, tomme øyne. Deretter kom utskjellingen. Deretter kom spydighetene som såret så innmari. Jeg fikk høre hvor dum jeg var, hvor feit jeg var, hvordan hele guttegjengen hans hatet meg og at alle synes jeg var tilbakestående. Han sa han ønsker å banke meg. Han slengte med dører og en gang slo han meg hard 3 ganger med flat hånd. Han låste meg i garasjen. Han knuste glassgjenstander og kastet telefonen min i gulvet. Han var en jævel. Mildt sagt !! En drittsekk som burde få juling selv. Det hjelper ikke hvor mye du gjør for den dritten av en kjæreste du har. Eksen min og jeg prøvde å få til drikkestopp, men siden alle vennene hans drakk, og de var hans store patetiske forbilder, så drakk han jo uten at jeg visste det. Han så ut til å klare det en stund, men falt tilbake. Deretter hadde jeg ikke bare utroskap å bekymre meg over, men nå ble det også det å skulle buste han for å drikke. Jeg lagde mitt eget lille helvete. Jo mer han lover, jo mer må han holde og jo mer skuffet blir du når han bryter. Han gamblet med framtida mi. Ikke utsett deg for dette. Finn deg en annen mann. Tving deg selv til å finne noe bedre. Til slutt suger typen din deg helt tom for energi. Hele livet ditt blir jo å måtte bekymre deg, sjekke, kontrollere, se etter tegn til løgn. Det er en farlig lek som utsletter deg.
Gjest Coolaid Skrevet 10. november 2013 #10 Skrevet 10. november 2013 Kan godt være at du syns at kjæresten din blir helt annerledes når han drikker alkohol.... men hvordan han er når han drikker er også en del av ham.... han blir ikke annerledes, han er seg selv da også... Sannheten får du av fulle menn og barn, dersom han viser hvordan han virkelig er og du ikke liker det, bør dere snakke om hva som trengs for å få forholdet til å fungere for dere begge. Man bør ikke finne seg i en slik oppførsel i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #11 Skrevet 10. november 2013 Jeg har svart en annen jente her før, med at dette minner veldig om meg en gang i tiden. Det måtte riktignok ikke alkohol til hos meg da. Men du må innse at slik ondskapsfull oppførsel - stygge kommentarer, tilbøyelighet til utroskap, ekstremt kontrollbehov, vold/trusler om vold - er helt uakseptabelt i et forhold. Et forhold vil alltid ha sine krangler og drama, men du skal ikke godta at det er så ekstremt. I et forhold skal man ha det godt og trygt, og man skal bli glad av å være sammen med og tenke på kjæresten. Også når det er alkohol inne i bildet. Om han virkelig kun er et problem når han drikker, så kunne du forlangt at han holder seg langt unna alkohol (det vil nok uansett være det beste for han, ellers tror jeg ikke dette ender bra for han uansett. De jeg har kjent som ikke tålte alkohol ble ikke så gamle..) MEN - jeg tror ikke du får han til å slutte å drikke. Eller, jeg kan garantere deg at du ikke klarer det. Dette blir IKKE bedre. "Jamen, du sa dette minnet om deg før, altså mener du at man kan forandre seg?", tenker du kanskje nå. Joda, jeg mener det. Mange kan jobbe med seg selv og forandre seg. Men det er en lang prosess som krever mye, og at man selv innser man har et problem og ønsker å jobbe med det. Jeg innså og ønsket det. Men jeg innså også at ingen andre kunne forandre meg, det var jeg som måtte gjøre det selv. Altså, jeg oppsøkte profesjonell hjelp (uten det hadde jeg nok ikke kommet noen vei), men kjæresten eller venner kunne ikke ha forandret meg. Jeg holdt meg unna forhold i mange år, mens jeg jobbet med meg selv. Det tok lang tid før jeg følte meg klar for et forhold igjen. Min nåværende kjæreste advarte jeg da vi ble kjent. Jeg føler fortsatt jeg er for følsom og blir for sint, men det er milevis fra hvordan jeg var. Nå er jeg mer som en temperamentsfull person, ikke en syk person som jeg var da. Som andre påpeker: Han forandrer seg kanskje når han drikker. Men det er fortsatt han. Det er tegn på noe som ligger bak, noe usunt. Alkohol er ikke en unnskyldning. Han trenger å bli forklart tydelig at hans oppførsel er uakseptabel og at han må oppsøke hjelp. Med mindre du er 100 % trygg på han når han er edru bør du ikke gjøre dette alene, Så må du la han jobbe med seg selv, uten deg. Om det ikke har kommet tydelig frem: Forklar ham gjerne at dette ikke er greit, men du må gå uansett. En som sliter så ekstremt endrer seg ikke over natta pga. en streng kommentar. Antakeligvis føler han ikke han kan styre dette (da hadde han vel ikke vært slik?), da er det ikke bare-bare å bestemme seg for å slutte med slik oppførsel. Han må jobbe iherdig og lenge med seg selv, ved hjelp fra profesjonelle. Anonymous poster hash: 7a999...449
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #12 Skrevet 10. november 2013 Dump ham. Du kommer til å bli ødelagt av dette giftige forholdet på sikt. Støtter de andre som sier at alkoholen gjør bare at han viser sine andre sider han holder gjemt for deg vanligvis... Vil du virkelig leve med tanken om at han anstrenger seg for å være hyggelig uten alkohol? Anonymous poster hash: 3badf...dee
Gjest JakeGreen Skrevet 10. november 2013 #13 Skrevet 10. november 2013 Jeg kjenner flere menn med lignende tendenser og dette er nok ikke helt uvanlig, selv om det ikke på noen måte legitimerer slik oppførsel. At det ikke er uvanlig, betyr ikke at det er rett. Det som skjer er nok at han er en usikker idiot som er relativt harmløs når han er edru, men påvirket av alkohol lever han ut en side han ikke tør uttrykke når han er edru. En tidligere venn av meg hadde lignende oppførsel; så knapt folk i øynene når han var edru og var ekstremt usikker og sjenert, men når han fikk i seg alkohol var han en helt annen person; konfronterende, truende, ufin og skulle slåss med alle. Siste historie jeg hørte fra han var at han hadde slått ned en kollega på firmafest. Til vanlig tør han visst knapt snakke med kollegene sine. Så, det er i hvert fall en forklaring på hvorfor han er som han er, men jeg liker ikke gi råd til hva folk skal gjøre med livene sine eller ikke. Til syvende og sist er det opp til deg hva du synes er akseptabel oppførsel i et forhold og hvordan du har lyst at livet ditt skal være. For min del høres det ikke særlig hyggelig ut i hvert fall. Lykke til.
AnonymBruker 42 Skrevet 10. november 2013 #14 Skrevet 10. november 2013 Jeg lurer på hvorfor mange menn blir så sinna på fylla... Fordi > testosteron ....... og at alkohol har den veldig heldige egenskapen at det er spesielt godt egnet til bedøve hjernedelen man bruker til planering og konsekvens-behandling... dat C O M B O !
waco Skrevet 10. november 2013 #15 Skrevet 10. november 2013 Spørsmålet er hvorfor I ALLE DAGER han drikker når han tydeligvis tåler alkohol ekstremt dårlig?! Når han sårer deg og prøver seg på andre jenter, burde ikke det være grunn nok til å kutte ned på drikkingen til et nivå der han klarer å styre seg? Kanskje han drikker for å prøve seg på andre jenter?
waco Skrevet 10. november 2013 #16 Skrevet 10. november 2013 Jeg får helt bædern av folk som skifter personlighet i fylla. Hvem er du, - spør jeg da, - den du er når du drikker eller den du er når du ikke drikker? Eller er du den som har lyst til å drikke når du ikke drikker?
waco Skrevet 10. november 2013 #18 Skrevet 10. november 2013 D.U.M.P H.A.N Jammen han er så snill når han er edru og ikke drikker! Da elsker han jo henne! Faktisk er han verdens snilleste som skrevet i åpningsinnlegget! 1
Gjest Malanthor Skrevet 10. november 2013 #19 Skrevet 10. november 2013 (endret) Jammen han er så snill når han er edru og ikke drikker! Da elsker han jo henne! Faktisk er han verdens snilleste som skrevet i åpningsinnlegget! Man blir ikke en annen i fylla, man viser bare andre sider av seg. Det er den samme fyren vi snakker om her, ikke to separate personligheter. Og om det ikke var nok så kunne han jo åpenbart ha sluttet og drikke, han er inforstått med hva han gjør når han er full men neida. Jeg er for second chances. Men han fyren her har vel holdt på sånn en god stund nå? Still han et ultimatum, skjer det en gang til så er det over og ut. edit: du skrev muligens ironisk. isåfall ignorer hva jeg nettopp skrev. Endret 10. november 2013 av Malanthor
waco Skrevet 10. november 2013 #20 Skrevet 10. november 2013 Man blir ikke en annen i fylla, man viser bare andre sider av seg. Det er den samme fyren vi snakker om her, ikke to separate personligheter. Og om det ikke var nok så kunne han jo åpenbart ha sluttet og drikke, han er inforstått med hva han gjør når han er full men neida. Jeg er for second chances. Men han fyren her har vel holdt på sånn en god stund nå? Still han et ultimatum, skjer det en gang til så er det over og ut. Ja at sånne dustemenn har så trofaste damer er vel et av menneskehetens store mysterier? Jeg tenker at han mannen liker å gå rundt å drikke, pule, flørte og sjekke opp folk. Altså ikke det at han er en helt alminnelig mann som blir tulling i fylla, men at han er en tulling som i tillegg til å være tulling, drikker! Istedet for å se på ham som en normal kar som blir idiot i fylla så vil jeg se på ham som en idiot som drikker i fylla. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå