AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Kjæresten min fortalte meg idag at hun er deprimert og lider av angst. Hun har skjult det godt, men fortalte at hun hadde mange søvnløse netter hvor hun ofte lå og gråt og bare tenkte på ting. Hun oppsøkte psykolog for en måned siden og hun merker hun er på bedringens vei. Jeg synes synd på henne som har gått gjennom dette alene men er også stolt over at hun innså selv at hun trengte hjelp og jeg gjorde det klart at om det var noe hun vlle snakke om var det bare å si ifra. Jeg skal prøve å gjøre mitt beste og ikke behandle henne noe annerledes, men er det noen som har noen tips. Jeg kan se for meg at det å være i et forhold med noen som er deprimert ikke alltid kan være så lett. Er det noen som har noe erfaring med dette? Anonymous poster hash: c837c...cf8
Gjest Chloe87 Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Jeg har slitt med depresjoner, generalisert og sosial angst. Er mye bedre idag takket være terapi og riktig medisin. Har hun angst for å ut blant folk så hjelper det for all del ikke å MASE om å ut og gjøre ditt og datt. Ting som blir sett på som koselig for andre, f.eks kino eller spise på restaurant, kan oppleves som et sant helvete for en med angst. Husker jeg irriterte meg grønn over hvordan noen folk var mot meg på det sykeste da de spurte om vi skulle ha det koselig å gå på kino eller lignende, det var jo bare tortur for meg. Det fikk meg til å føle at de egentlig ikke forstod hva jeg sleit med. Det er selvfølgelig bra å gjøre det man er redd for, men på starten utfordret jeg angsten i små mengder før jeg ble tøffere. Sett deg inn i hva hun sliter med, les om depresjoner og angst for å få mer forståelse. Men for all del, ikke snakk for mye om den psykiske helsen hennes, det blir bare slitsomt. Og ALDRI si at du kan merke at hun sliter/er nervøs/ har angst, når man har angst så er man livredd for at andre skal merke det. Ikke få henne til å føle seg annerledes(på en negativ måte).
Gjest chjon Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Jeg lider av depresjon (tidligere angst og spiseforstyrrelser) og det eneste jeg oppfordrer deg til er å behandle henne som du alltid har gjort. Husk å ikke stjel ALL tiden hennes for å gjøre henne glad ved å ha "kjærestetid" hver dag for å trøste, for det er utrolig viktig at hun får tid til å tilbringe tid med andre enn deg også. Da jeg kom ut med diagnosen min til eksen ble hele forholdet snudd på hodet. Vi var sammen hver eneste dag, og jeg mistet nesten alle venninnene mine. Vi måtte slå opp fordi det gjorde meg så mye sykere.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Gode svar over her Ville egentlig bare si at du er en fantastisk kjæreste som velger å støtte henne gjennom dette! Anonymous poster hash: 3abd0...1e1 1
Atlanterhavet Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Si at du er der for å støtte henne hvis det trenges og at hun alltid kan snakke med deg. Inviter henne med ut på ting og vær god mot henne. Hvis det er en mild depresjon blir man fort litt bedre av å komme seg ut og utfordre de daglige ritualene sine.
Gjest Jumo Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Enig med dem over her. Bare oppfør deg som du har gjort før, fordi du har jo gjort noe riktig når hun velger å fortelle deg dette! Vær der for kjæresten din. Det er fantastisk at du velger å støtte henne. Det er mange som får hetta med en gang slike ting blir bragt på banen. (Eksen min gjorde det slutt da han fikk vite at jeg hadde vært bipolar, etter 8 mnd i forhold). Så ja, stå på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå