Gå til innhold

Forelskelses-problem

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen ganger møter jeg på jenter, og blir kjente med dem. Som oftest holder jeg en vennskapelig tone, og flørter ikke bevist, ettersom jeg sjelden har noen intensjon om noe annet en vennskap i startfasen. Enkelte av gangene treffer jeg dem et par ganger. I noen tilfeller merker jeg at jentene flørter en del og viser ganske tydelig tegn på at de vil noe mer. Dette kan for eksempel være fysisk flørting, eller de sier at de kunne tenke seg å gifte seg med meg eller flytte sammen med meg, eller andre ting. Kompiser av meg har også påpekt disse tegnene flere ganger når de har vært i nærheten. Dette er selvfølgelig noe som skjer etter jeg har blitt kjente med dem og truffet dem en del ganger.
Problemet for meg er det at skulle jeg få følelser og falle for en av disse jentene, blir jeg litt rar. Rar i den forstand at jeg oppfører meg rart i forhold til det at jeg har fått følelser for denne jenta. Men det virker sånn at mange ganger når dette skjer begynner jentene å trekke seg unna. Vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å unngå at dette skjer. Jeg bør kanskje nevne at for meg tar det litt tid før jeg faktisk faller for en jente, ettersom jeg baserer meg på mange inntrykk. Da kan det jo tenkes at jentene blir lei av å vente på at jeg skal vise samme interesse for dem.
Noen andre som opplever dette?

Anonymous poster hash: d1218...d5a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan da "rar"?

"Rar" i den forstand at du gjør ting du ikke ville gjort om du ikke hadde hatt slike følelser for en person. Det kan for eksempel være at du er nervøs når du snakker, tunga krøller, slik at man ikke får de vanlige ordlydene. Andre ting kan for eksempel være at man kan rødme hvis den personen er i nærheten og gjør noe som får deg til rødme. Dette vil variere fra person til person.

Skrevet

"Rar" i den forstand at du gjør ting du ikke ville gjort om du ikke hadde hatt slike følelser for en person. Det kan for eksempel være at du er nervøs når du snakker, tunga krøller, slik at man ikke får de vanlige ordlydene. Andre ting kan for eksempel være at man kan rødme hvis den personen er i nærheten og gjør noe som får deg til rødme. Dette vil variere fra person til person.

Ja men selvfølgelig, det er da helt normalt. Og så lurte jeg på hva rar betydde i DITT tilfelle :)

Skrevet

Det som har hjulpet for meg og for andre, er å normalisere det hele. Altså når man virkelig liker noen så forteller man seg selv at man ikke egentlig kjenner personen og at det man føler er fantasier og håp om at dette er den rette. I tillegg hjelper det veldig å fokusere på din verdi, og at du faktisk skal finne ut om personen er rett for deg, ikke overbevise personen om at du er rett for henne.

For hvis du i ditt hodet tenker at hun allerede er interessert så slipper du å bli desperat etter å få henne til å like deg. Selvtillit er stikkordet her gitt :)

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke man kan unngå å bli rar rundt en man liker. Jeg klarer ikke det, og blir i begynnelsen veldig lett satt ut av den jeg liker. Etter hvert som jeg blir mer trygg på henne så normaliserer det seg :) For min del så handler det bare å komme over den første perioden hvor jeg blir satt ut. Etter det klarer jeg å være normal slik jeg er med alle andre.

Det er ganske kleint for jeg må presse meg gjennom den nervøse perioden og ta initiativ selv om jeg egentlig er ganske anspent og nervøs. Hvis jeg ikke tar initiativ skjer det ingenting, så det er ingen vei utenom om jeg skal gå ut med en jeg er betatt av :P

Jeg alltid stolt av meg selv etter jeg har gått bort til en jente jeg er betatt av og slått av en prat :fnise:

Jeg blir bare nervøs rundt de jeg er betatt av da, blir ikke nervøs av å ta initiativ til en jente jeg ikke er betatt av. Dog, jeg har opplevd å bli betatt etter hvert, og da må jeg gjennom den perioden igjen :P

Endret av .-L-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...