havanaa Skrevet 9. november 2013 #1 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver det her.. Men jeg ble skikkelig redd, stressa og lei meg nå. Bor alene, og følte for å snakke med noen.. Jeg skulle fritere noe istad, og det gikk egentlig veldig bra.. Men mens jeg holdt på, så begynte frityroljen å koke over!! Jeg reagerte kjemepfort, og dro det vekk fra platen og skrudde av varmen. Det kom masse røyk og kjelen osv var kjempevarme, så det var ikke så let å flytte på ting. Røykvarslene begynte å pipe og det var rett og slett fult kaos!! Platen var jo fortsatt varm, og jeg fikk ikke tørket bort oljen pga den varme platen. Jeg fløy rundt omkring og fikk heldigvis stoppet alt sammen. Det rant frityrolje utover benken, nedover skapene på gulvet og overalt.. Måtte bare dele dette med noen, siden jeg er helt skjelven i kroppen! Det var skikkelig skummelt!! Det kunne jo vært skikkelig farlig.. Tror jeg offesielt er "Suan Mayer" (for de som har sett frustrerte fruer) Føler jeg trenger en klem og litt trøst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JustLittleMe Skrevet 9. november 2013 #2 Del Skrevet 9. november 2013 En hobby sier du? Vurdert å finne en ny? Neida, bare prøver å få deg å se på at dette gikk bra, ikke sant? Har alltid hvert redd for det selv, ihvertfall olje brann. MEN sender deg en stor og en Og lykke til neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #3 Del Skrevet 9. november 2013 Uhell skjer, og av uhell så lærer du til neste gang. Klem til deg! Jeg hadde nok blitt livredd om det hadde skjedd meg meg, så vil si at du håndterte det bra! Anonymous poster hash: d5717...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havanaa Skrevet 9. november 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 9. november 2013 En hobby sier du? Vurdert å finne en ny? Neida, bare prøver å få deg å se på at dette gikk bra, ikke sant? Har alltid hvert redd for det selv, ihvertfall olje brann. MEN sender deg en stor og en Og lykke til neste gang Tusen takk! Prøvde faktisk å være skikkelig forsiktig også.. Blir LENGE til neste gang, for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 9. november 2013 #5 Del Skrevet 9. november 2013 *trøste* Det kunne gått alvorlig galt, men det gikk fint allikevel. Ta en kopp te, slapp av en stund slik at du roer deg litt, og sett i gang med vaskingen av kjøkkenet. Sett på noe god musikk med god rytme i dom du kan synge med, bruk skuresvamp og zalo og vips så er kjøkkenet gullende rent og tomt for frityrolje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6 Del Skrevet 9. november 2013 Du kan kjøpe deg en sånn http://www.tryggogsikker.no/html/779.html som du har ved siden av når du lager mat i frityr, så er du mer sikker. Anonymous poster hash: 4f00e...8ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeroholic Skrevet 9. november 2013 #7 Del Skrevet 9. november 2013 Oi, det kunne jo gått skikkelig galt! til deg, lykke til neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havanaa Skrevet 9. november 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 9. november 2013 Tror ikke jeg tør å fritere noe igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #9 Del Skrevet 9. november 2013 Du kan evt også ha brannteppe ved siden av.Det funker veldig bra Pulverapparat/skum/co2 kan ikke slukke frityr Anonymous poster hash: 4f00e...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #10 Del Skrevet 9. november 2013 Full av adreanalin du nå da? Glad det gikk bra! :D Anonymous poster hash: 49554...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havanaa Skrevet 9. november 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg har ikke stoler i leiligheten min da (bruker sofaen). Så når jeg skulle slå av røykvarsleren, så måtte jeg klatre opp på benken, mens det var masse varm olje der.. Det så sikkert helt sykt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 9. november 2013 #12 Del Skrevet 9. november 2013 For noen år siden fant min kjære kone ut kl 3 om natta at hjemmelaget potetgull var en god idé. Jeg vet ikke helt hva som hendte, men plutselig sto flammene opp fra komfyren og gryta. Heldigvis reagerte jeg lynraskt (lokket kona prøvde å kvele flammene med var for lite) Bare noen dager i forveien hadde vi kjøpt en boks brannslukningspulver som kom til god nytte. Det var en hel*etes vaskejobb etterpå, og vi var ikke spesielt høy i hatten. Men det gikk tross alt bra, både med oss, pusene og alt interiør. Det gikk bra med deg, og du er en erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havanaa Skrevet 9. november 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 9. november 2013 For noen år siden fant min kjære kone ut kl 3 om natta at hjemmelaget potetgull var en god idé. Jeg vet ikke helt hva som hendte, men plutselig sto flammene opp fra komfyren og gryta. Heldigvis reagerte jeg lynraskt (lokket kona prøvde å kvele flammene med var for lite) Bare noen dager i forveien hadde vi kjøpt en boks brannslukningspulver som kom til god nytte. Det var en hel*etes vaskejobb etterpå, og vi var ikke spesielt høy i hatten. Men det gikk tross alt bra, både med oss, pusene og alt interiør. Det gikk bra med deg, og du er en erfaring rikere Det begynte heldigvis ikke å brenne. Men det var sikkert ikke langt ifra! Tror det var bra jeg var såpass rask. Jeg brant meg ikke heller, noe som er helt utrolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurine Skrevet 9. november 2013 #14 Del Skrevet 9. november 2013 Neste gang har du et lokk liggende klart rett ved - som passer til kjelen. Også har du maks 1/3-dels full gryte. Og passer varmen. Koker eller brenner det da legger du på lokket og skrur av varmen. Så kan du forsiktig dra gryten vekk fra plata. Og uansett: IKKE hell vann på kokende olje! Kanskje kjøpe frityrkjele? Bedre lykke neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havanaa Skrevet 9. november 2013 Forfatter #15 Del Skrevet 9. november 2013 Neste gang har du et lokk liggende klart rett ved - som passer til kjelen. Også har du maks 1/3-dels full gryte. Og passer varmen. Koker eller brenner det da legger du på lokket og skrur av varmen. Så kan du forsiktig dra gryten vekk fra plata. Og uansett: IKKE hell vann på kokende olje! Kanskje kjøpe frityrkjele? Bedre lykke neste gang. Jeg snudde meg i et lite øyeblikk, og da hadde det allerede kokt såpass opp at det var for sent å gjøre noe. Skal være mye mer påpasselig neste gang! Kanskje andre her inne kan lære av mine feil. De fleste vet at frityr er skummelt, men man må nesten oppleve det for å skjønne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå