Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei KG-folk :-)

La meg begynne med at dette kun er noe jeg har begynt å tenke en del på de siste månedene. Hverken jeg eller mine nærmeste venner sliter med dette.

Jeg vet jo at Facebook har vært et stort problem for noen forhold. I det siste har jeg også lest en del om Snapchat. Også har vi jo Instagram.

Det jeg lurer på, er hvordan dere som er i forhold relaterer dere til bilder, likes og kommentarer på Instagram og andre bildedelingsmedier.

Jeg er aktiv på Instagram selv og det hender jo at jeg ser at både menn og kvinner legger til folk av motsatt kjønn og klikker helt vilt på bilder. Gjerne bikini/bar overkropp, treningsbilder, rumpe, pupper, magemuskler osv. Dette er folk i forhold.

Er det mer akseptert å uttrykke at man syns andre mennesker er fine? Personlig syns jeg at det er en forskjell på å synes noe, og å vise det. Jeg kan fint syns at mange menn er flotte, men jeg føler ikke behovet for å vise det til dem og x antall andre mennesker ved å trykke "like" på et bilde av en mann i bar overkropp eller på treningsstudio. Hvordan er dette i deres forhold?

Anonymous poster hash: 73ba4...12f
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er en av de som liker mange gutters bilder, noen kan også være av de i bar overkropp. Betyr ikke at jeg er interessert i de eller noe, men at jeg synes det var et fint bilde.

Er nok litt dobbeltmoralsk, fordi en som jeg holdt på med før ble jeg litt sur på når han likte bilder av jenter. Men det er fordi det bare var av jenter med masse kløft på bilder osv. Likte ikke det.

Min nåværende kjæreste liker så og si aldri bilder av jenter, annet enn mine bilder eller gode venninner av han, men det er også sjeldent. Det gjør meg glad :rodmer:

Anonymous poster hash: 20725...220
Skrevet (endret)

Jeg er enig i det du sier.

Det er ok å "like" bilder, men det kommer an på bildet. Hvis det er et typisk pose-bilde, bikinibilde eller generelt "se så fin jeg er"-bilde, synes jeg det er veldig spesielt å komplimentere på den måten. Hvis det er et annet type bilde fra en spesifikk event - bildet er morsomt, noen har bestått eksamen eller fått ny jobb, gått opp en fjelltopp eller hva det skulle være, så et det annerledes.

Jeg driver ikke og "liker" bilder av masse menn i bar overkropp heller...Jeg skjønner godt hvorfor folk reagerer på det - man viser jo at man kikker innom profilen og bildene til andre av motsatt kjønn og vil gi dem et lite virtuelt kompliment for hvordan de ser ut. Uavhengig om man bare "synes bildet er fint" (hvilket egentlig betyr at de er fine uansett) så er det slik det oppfattes.

Har en venninne hvis kjæreste er også venn med meg på facebook. Han har drevet og 'likt' mange av mine bilder og søsteren min sine også. Vi vet i tillegg at han er litt sketchy. Det er respektløst overfor henne - vi tenker alle at det er noe galt der.

Alle tenker sitt når en venninnes kjæreste holder på sånn.

Endret av Marie90
  • Liker 1
Skrevet

Det spørs veldig på situasjonen, synes jeg.

Jeg ville blitt temmelig snurt om kjæresten min aktivt hadde søkt opp og gitt skryt til jenter med fine kropper, nettopp fordi de har fine kropper.

Men om han f.eks var treningsinteressert og kommenterte noens fremgang på det feltet, da gjør det ikke noe at vedkommende poserer i stringtruse og push up-bh. Med andre ord, dersom det ligger noe mer bak bildet enn at det var et bilde av en pen, halvnaken jente. Noe morsomt, noe annet enn at han var og kikket på bildet fordi det var en heit dame der.

På samme måte ville jeg ikke oppsøkt bilder av halvnakne menn. Å kommentere at noens kropp er skamfin, deilig etc. er en uting i mine øyne uansett, med mindre man har en konkret grunn til å fokusere på kroppen, som trening eller annen form for fremgang.

Anonymous poster hash: 4396f...be9
Skrevet

Vi er ikke venner på face, så ser ikke hva han trykker på. Bryr meg ikke. :) ta seg ut, sier jeg.

Anonymous poster hash: 3de60...078
Skrevet

Hva gjorde egentlig folk for noe den gang det ikke var sosiale medier? :klo:

Man må jo nesten begynne å lure litt.

• Liker 2
Skrevet

Hei KG-folk :-)

La meg begynne med at dette kun er noe jeg har begynt å tenke en del på de siste månedene. Hverken jeg eller mine nærmeste venner sliter med dette.

Jeg vet jo at Facebook har vært et stort problem for noen forhold. I det siste har jeg også lest en del om Snapchat. Også har vi jo Instagram.

Det jeg lurer på, er hvordan dere som er i forhold relaterer dere til bilder, likes og kommentarer på Instagram og andre bildedelingsmedier.

Jeg er aktiv på Instagram selv og det hender jo at jeg ser at både menn og kvinner legger til folk av motsatt kjønn og klikker helt vilt på bilder. Gjerne bikini/bar overkropp, treningsbilder, rumpe, pupper, magemuskler osv. Dette er folk i forhold.

Er det mer akseptert å uttrykke at man syns andre mennesker er fine? Personlig syns jeg at det er en forskjell på å synes noe, og å vise det. Jeg kan fint syns at mange menn er flotte, men jeg føler ikke behovet for å vise det til dem og x antall andre mennesker ved å trykke "like" på et bilde av en mann i bar overkropp eller på treningsstudio. Hvordan er dette i deres forhold?

Skjønner deg godt. Hadde ikke likt det selv. FB har/er et sted man "samler" på x'er, elskere, elskerinner mm. Man gir mer komplementer til andre på FB enn til sin bedre halvdel. Facebook har blitt roten til mye vondt dessverre. (jadda noe hyggelig også).

Det er mange som ikke liker FB, insta mm . Har mannlige venner som ønsker seg kjæreste som IKKE har FB feks.

Min kjæreste slettet sin profil. Vi kranglet en del ang.fb. Jeg har min fb men deaktiverer profilen over lengre tid og savner det ikke et sekund. Burde ha slettet den helt.

Kan jeg spørre om dere kommer inn på hverandres fb/insta kontoer? Ligger det "åpent" for den andre partneren?

Fint om andre svarer på det også....da jeg bare lurer.

Anonymous poster hash: 8e7bb...11b

Skrevet

Vi har kun facebook. Trykker ikke liker på bilde av motsatte kjønn noen av oss, syntes det er et stort no, no! Samboeren min er så kjekk så bilder av andre gutter driter jeg i!

Skrevet

Hva gjorde egentlig folk for noe den gang det ikke var sosiale medier? :klo:

Man må jo nesten begynne å lure litt.

Vi kuttet ut sosiale medier for et par år siden. Gadd bare ikke mer pga hele greia er tåpelig og gir en kunstig oppfattelse om at alle lever i en rosa boble.

Den gangen min samboer og jeg var på Facebook var det ingen av oss som drev og likte ditten og datten.

Samboer hadde riktignok skrevet en het kommentar under bildet av eksen (mens de var sammen). Det gjorde meg ingenting da fortid et fortid, men han slettet den uoppfordret da han syntes det ble kleint i etterkant.

De som driver og liker alt mulig anser jeg som unge, usikre mennesker som gjør dette i et desperat søk om oppmerksomhet, og for kanskje å sikre seg en fot innafor dersom forholdet de har skulle ryke.

Anonymous poster hash: f608b...23c

• Liker 2
Skrevet

Hjelpes, hva slags folk legger ut slikt? Ingen jeg kjenner (isåfall er det skiturbilder i michelinmannen-stil), og jeg tror ikke noen på min kjærestes venneliste gjør det heller, men jeg aner jo ikke.

Verken jeg eller kjæresten har instagram eller twitter. Jeg har snapchat, men kun tre gutter på vennelista - min nevø, en bekjent i forhold som stort sett sender bilder av kattene og fra fisketurer og en kompis som bare sender tullebilder (uskyldige). Jeg sender selvsagt også bare uskyldige bilder (generelt svært sjelden av meg, hva er poenget med det?).

På FB har ingen av oss likt bilder av det motsatte kjønn med mindre det er noe spesielt (bryllup, skitur, konsert - altså ikke poseringsbilde). Men han har jo selvsagt kommentert masse på bilder av en tidligere flørt før vi ble sammen. Jeg skal innrømme jeg har slettet alle de kommentarene - synes det var ubehagelig å se :P Ba han også slette bildene han hadde av henne på FB.

Ellers kan vi begge hverandres passord på PC-en, hvor FB er pålogget. Ikke at jeg tror han benytter seg av muligheten til å sjekke eller noe, men jeg har uansett ikke noe å skjule.

Ellers er jeg enig i at det er rart å like slike bilder av det motsatte kjønn når man er i forhold, og som en over her nevnte - venninnene ville tenkt sitt.

Anonymous poster hash: c2194...633

• Liker 1
Skrevet

Hjelpes, hva slags folk legger ut slikt? Ingen jeg kjenner (isåfall er det skiturbilder i michelinmannen-stil), og jeg tror ikke noen på min kjærestes venneliste gjør det heller, men jeg aner jo ikke.

Verken jeg eller kjæresten har instagram eller twitter. Jeg har snapchat, men kun tre gutter på vennelista - min nevø, en bekjent i forhold som stort sett sender bilder av kattene og fra fisketurer og en kompis som bare sender tullebilder (uskyldige). Jeg sender selvsagt også bare uskyldige bilder (generelt svært sjelden av meg, hva er poenget med det?).

På FB har ingen av oss likt bilder av det motsatte kjønn med mindre det er noe spesielt (bryllup, skitur, konsert - altså ikke poseringsbilde). Men han har jo selvsagt kommentert masse på bilder av en tidligere flørt før vi ble sammen. Jeg skal innrømme jeg har slettet alle de kommentarene - synes det var ubehagelig å se :P Ba han også slette bildene han hadde av henne på FB.

Ellers kan vi begge hverandres passord på PC-en, hvor FB er pålogget. Ikke at jeg tror han benytter seg av muligheten til å sjekke eller noe, men jeg har uansett ikke noe å skjule.

Ellers er jeg enig i at det er rart å like slike bilder av det motsatte kjønn når man er i forhold, og som en over her nevnte - venninnene ville tenkt sitt.

Anonymous poster hash: c2194...633

Helt enig med deg. Man skal ikke behøve å ha passordet gjemt, om man er i et forhold m.m.

Anonymous poster hash: 8e7bb...11b

Skrevet

Hvis det er et annet type bilde fra en spesifikk event - bildet er morsomt, noen har bestått eksamen eller fått ny jobb, gått opp en fjelltopp eller hva det skulle være, så et det annerledes.

Helt enig med deg. Hvorfor har man et behov for å like andres bilder med mindre det er av grunner nevnt ovenfor? Jeg har aldri hatt noe behov for å like andre gutter sine bilder hvor dem poser i bar overkropp. Kjæresten min liker heller ikke bilder av jenter i bikini, så vi deler samme syn der. For meg er det veldig rart. Det virker som at man "småflørter", for det er jo et tydelig tegn på at man liker det man ser.

Mange mener nok at jeg er prippen på grunn av dette. Men man kan ikke si at man ikke kjenner et lite stikk i hjertet når man ser at typen liker et bilde av ei venninne kun i bikini. Jeg vil være i et forhold som gjør meg godt, ikke vondt. Heldigvis er alle forskjellige.

• Liker 1
Skrevet

Æh, facebook er ikke et kjøttmarked for min del, kun en måte å holde seg mer oppdatert på hva venner og familie driver med, samt at jeg er med i mange interessegrupper som brukes til å dele informasjon og avtale treninger og arrangementer. De bilder jeg trykker "liker" på er som regel av fine solnedganger, folk og hunder på fjelltopper eller konserter. Henger man rundt på facebook hele dagen og klikker på bilder av fine damer/menn, så bør man kanskje skru av PCn og ta en liten selvransakelse... Om man er i forhold, i alle fall.

Anonymous poster hash: db0ad...d7d
Skrevet (endret)

Vi kuttet ut sosiale medier for et par år siden. Gadd bare ikke mer pga hele greia er tåpelig og gir en kunstig oppfattelse om at alle lever i en rosa boble.

Den gangen min samboer og jeg var på Facebook var det ingen av oss som drev og likte ditten og datten.

Samboer hadde riktignok skrevet en het kommentar under bildet av eksen (mens de var sammen). Det gjorde meg ingenting da fortid et fortid, men han slettet den uoppfordret da han syntes det ble kleint i etterkant.

De som driver og liker alt mulig anser jeg som unge, usikre mennesker som gjør dette i et desperat søk om oppmerksomhet, og for kanskje å sikre seg en fot innafor dersom forholdet de har skulle ryke.

Anonymous poster hash: f608b...23c

Jeg tror at dere var smarte som kutta.

Såkalte sosiale medier kan umulig være sunne.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

Vi er begge på fb, men er enige om at feks chatting med andre av motsatt kjønn er unødvendig. Samtidig har vi en enighet om at så lenge vi har hverandre så er der ikke noe behov for særlig kontakt med motsatt kjønn hverken på nett eller i dagliglivet, og det er vi begge meget fornøyd med. Ikke "liker" vi særlig mye av andres aktiviteter eller bilder heller, av respekt for hverandre.

Anonymous poster hash: 7c94c...6e0

Skrevet

Jeg er generelt av den oppfatningen av at det ikke er nødvendig å krisemaksimere og tenke det verste om alt. Av den grunn er jeg også generelt svært lite sjalu av meg. For meg blir det søkt å skulle tro at en partner vil ønske å kaste seg over ethvert medlem av det motsatte kjønn bare fordi de snakker med dem eller liker et bilde på Facebook eller Instagram. Jeg tenker at dersom man har så mye mistenksomhet i et forhold, så blir det til at man må legge store føringer på seg selv og hele tiden være engstelig for at man gjør noe «feil» som kan oppfattes som om at man liker noen andre.

Hvis jeg først er i et forhold, så stoler jeg på vedkommende. Hvis jeg ikke gjør det, ser jeg heller ikke noe poeng i å være i et forhold. Og om vedkommende velger å bryte min tillit, så velger jeg å tro at det ikke har noe som helst å gjøre med at jeg ikke hadde personen i «ball and chains» og passet på all interaksjon med andre personer, men at det ville skjedd uansett.

Synes for øvrig det er litt interessant at man som oftest kun reagerer på kontakt med det motsatte kjønn, da det er fullt mulig å være utro med en av samme kjønn. Dersom man var redd for dette, skulle man da nekte en partner kontakt med alle andre mennesker?

Nå vil jeg påpeke at jeg generelt sett ikke ser noen problemer med andre er mer skeptiske enn det jeg er, og at de derfor ønsker å ha gitte regler i et forhold. Jeg tror bare at det kan være lurt å ikke alltid vente det verste. Hvis man hele tiden blir passet på og mistrodd, kan det fort føre til mye frustrasjon og at man faktisk støter bort en person man er glad i.

Skrevet

Jeg er generelt av den oppfatningen av at det ikke er nødvendig å krisemaksimere og tenke det verste om alt. Av den grunn er jeg også generelt svært lite sjalu av meg. For meg blir det søkt å skulle tro at en partner vil ønske å kaste seg over ethvert medlem av det motsatte kjønn bare fordi de snakker med dem eller liker et bilde på Facebook eller Instagram. Jeg tenker at dersom man har så mye mistenksomhet i et forhold, så blir det til at man må legge store føringer på seg selv og hele tiden være engstelig for at man gjør noe «feil» som kan oppfattes som om at man liker noen andre.

Hvis jeg først er i et forhold, så stoler jeg på vedkommende. Hvis jeg ikke gjør det, ser jeg heller ikke noe poeng i å være i et forhold. Og om vedkommende velger å bryte min tillit, så velger jeg å tro at det ikke har noe som helst å gjøre med at jeg ikke hadde personen i «ball and chains» og passet på all interaksjon med andre personer, men at det ville skjedd uansett.

Synes for øvrig det er litt interessant at man som oftest kun reagerer på kontakt med det motsatte kjønn, da det er fullt mulig å være utro med en av samme kjønn. Dersom man var redd for dette, skulle man da nekte en partner kontakt med alle andre mennesker?

Nå vil jeg påpeke at jeg generelt sett ikke ser noen problemer med andre er mer skeptiske enn det jeg er, og at de derfor ønsker å ha gitte regler i et forhold. Jeg tror bare at det kan være lurt å ikke alltid vente det verste. Hvis man hele tiden blir passet på og mistrodd, kan det fort føre til mye frustrasjon og at man faktisk støter bort en person man er glad i.

Hovedårsaken til dette er åpenbart at det normale er å være heterofil. Og da er det der den største risikoen ligger.

• Liker 1
Skrevet

Enig her. Jeg er panfil, altså at kjønn ikke betyr noe for meg seksuelt eller romantisk, og det skulle jaggu tatt seg ut dersom jeg skulle blitt nektet å omgås andre mennesker! :fnise:

Når det er sagt, synes jeg det er unødvendig å direkte flørte med andre, like poseringsbilder på facebook og slikt. Å ha noens magemuskler som grunnlag for samtale... Ja, ikke helt optimalt.

Skrevet

Hva med når man gjør det slutt, og er venner, men man ser at eksen er helt vill med å trykke like på alt mulig av jenter og kropper? Samtidig som han sier at han elsker meg og savner meg...åh dritt sosiale medier...

Skrevet

Sosiale medier som facebook, snapchat og instagram har ødelagt maaange forhold ass. Det er ganske trist. Merker selv den smålig sjalusien til tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...