Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest raring
Skrevet

når DU! skal gå til behandlinge noe sted,

ville du ikke da likt å merke at den som

skal utføre en jobb liker deg?

dvs at du ikke føler/merker at personen

kun er "høflig" fordi jobben tilsier at den bør

være det??

spørsmål..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva du mener nå jeg...Så lenge du får den hjelpen du trenger så spiller det vel ingen rolle om han/hun liker deg eller ikke!

Gjest Puhhh
Skrevet

Det beste er nok om den som utfører behandlingen misliker deg.

Skrevet
når DU! skal gå til behandlinge noe sted,  

ville du ikke da likt å merke at den som  

skal utføre en jobb liker deg?

dvs at du ikke føler/merker at personen

kun er "høflig" fordi jobben tilsier at den bør  

være det??

spørsmål..

Mener du at legen/psykologen/terapeuten/kiropraktoren eller lign. din legger an på deg??

Det er uetisk, mener jeg og om vedkommende ikke har vett til å legge lokk på det hadde jeg byttet lege/psykolog/terapeut/kiropraktor eller lign. Definitivt.

I en behandlingssituasjon skal du føle seg trygg og "kjønnsløs" - ikke gjenstand for begjær.

OM det er dette du mener da... :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

mener når du merker at personen IKKE liker deg.. hva er vanskelig å forstå?

Skrevet

Hva så om personen ikke liker deg?Tror du virkelig at alle liker deg?Du skal være fornøyd hvis du får hjelp du

Gjest Anonymous
Skrevet

er du litt :roll:

mener jo selvfølgelig ikke at jeg forventer at alle skal like meg!

MEN FORVENTER en god tone med en som jevnlig skal behandle meg!

men da er jeg tydeligvis rar...

Gjest Pjusk
Skrevet

Men å forvente en god tone er jo noe annet enn å kreve at noen skal like deg bare fordi du går til behandling der??!!?? Å forvente en god tone er vel omtrent det samme som å være høflig - som du sier du ikke liker i ditt første innlegg.

Synes du motsier deg selv. Vi skjønner ikke problemstillingen.

Hvis jeg var tannlege f.eks., kan jeg jo ikke like alle pasientene mine. Men jeg kan likevel være høflig fordi det forventes av meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Som behandler er man profesjonell. Selvsagt betyr også kjemi noe i disse yrkene, men jeg forholder meg til mine pasienter som fagperson. Jeg gjør så godt jeg kan for å hjelpe mine pasienter uansett. Jeg har aldri ønsket å trekke meg fra samarbeidet med en pasient. Mange er i en vanskelig livssituasjon. Frustrasjonen deres kan av og til gå ut over meg. Dette klarer jeg å forholde meg til på en profesjonell måte. Av og til kan negativ kritikk fra en pasient også være konstruktivt. Helsepersonell er heller ikke feilfrie.

Av og til kan du selv velge bort en behandler hvis du ikke føler kjemien stemmer. Dette kan f.eks være aktuelt hvis du går i terapi hos en psykolog. På et sykehus er det vanskeligere bytte behandlere.

Gjest Xavia
Skrevet
er du litt  :roll:  

mener jo selvfølgelig ikke at jeg forventer at alle skal like meg!

MEN FORVENTER  en god tone med en som jevnlig skal behandle meg!

men da er jeg tydeligvis rar...

Jammen så finn noen andre til å behandle deg da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...