Gå til innhold

Ull-silke, hvilke merker finnes/er bra? (Ja..nok en ulltråd... =P )

Tordensky

Anbefalte innlegg

Småen tåler ikke ull rett å huden, ikke mykeste merino heller, men ull/silke går bra. Jeg vet vi kan droppe ull og alt det der, men det han har som han tåler er jo veldig bra barnehagetøy. Han er passelig varm men med lite klær = bevegelig og enkelt.

Så det jeg lurer på er hvilke ull/silke-merker som finnes og som folk har prøvd. Har selv bare prøvd Nøtebarn og Janus sin Tipsy. Tipsy'en er ikke helt topp, den er litt grov syns jeg (eller småen da) og han får noe mer eksem av det. Nøstebarn sin er en egen klasse når det kommer til mykhet syns jeg, men det er litt dyrt for en studentlommebok... =(

Noen som har prøvd disse og andre og kan dele erfaringer? Gjerne sammenlignet med dem jeg allerede har prøvd :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare prøvd ull/silke fra Joha (tynntynn pysjamas), men den er til gjengjeld helt fantastisk! Tynn nok til at den varmblodige jenta vår ikke blir for varm, og overraskende slitesterk. Denne brukes til barn nr 2 nå, og den er godt brukt!

Har du prøvd bambusklær? Tiljamid sine får andre klær til å føles som sandpapir. :fnise: Vi har en lekedress/pysjamas derfra og den er myk og god, varm som ull og veldig god i størrelsen. Jenta vår som bruker 80-86 i andre klær kan fremdeles bruke den som er 0-6 mnd, og hun er megalang i ryggen.

Kan jo også tipse om at de har 30% på Safa på sparkjøp nå, der hadde jeg fingrene i en ull/silkebody i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, har bestilt en dress i bambus (pysj) som skal prøves, er spent! Har ikke SparKjøp i nærheten, men skal høre med en som har om hun kan se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hvordan Joha sin er i mykhet i forhold til Nøstebarn og/eller Tipsy? Høres jo ut som den er supermyk, så skal se om jeg finner den så vi kan prøve ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hvordan Joha sin er i mykhet i forhold til Nøstebarn og/eller Tipsy? Høres jo ut som den er supermyk, så skal se om jeg finner den så vi kan prøve ut :-)

Vi har en Tipsy hjelmlue, og Joha er definitivt mykere enn den. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror joha har bodyer som er ull på utsiden og bomull på innsiden. Vi liker dem. Gode mot huden og bittelitt tykkere enn rene ullbodyer.

Anonymous poster hash: ab6fd...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror joha har bodyer som er ull på utsiden og bomull på innsiden. Vi liker dem. Gode mot huden og bittelitt tykkere enn rene ullbodyer.

Ja, de har vi hatt. Og Cubus sine og. Men de blir faktisk for varme/tykke noen dager, de blir litt tettere enn ull liksom. Og hvis han svetter blir de jo kalde... Men de funker bra som tights syns jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har vi hatt. Og Cubus sine og. Men de blir faktisk for varme/tykke noen dager, de blir litt tettere enn ull liksom. Og hvis han svetter blir de jo kalde... Men de funker bra som tights syns jeg :-)

Ok, nei på litt varmere dager dropper vi ullen her, da fungerer bomull best syns jeg. Men har aldri merket at hun blir svett/kald av det da. Bruker en del cubusull også, fornøyd med den og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantegutten tåler heller ikke ull rett mot huden, får utslett og eksem også av ull-silke :( I tillegg er han veldig varm i kroppen og svetter mye, så ull-bomull gjør faktisk også eksemen verre for ham - svetten ser ut til å trigge den.

Det som har fungert bra for ham er sånt sport-ullundertøy som har et tynt lag med "superundertøy" på innsiden. F.eks Devold Active Kid og Bjørn Dæhlie teknisk ullundertøy. Virker som om de er bedre til å transportere svetten bort fra kroppen, også klør de heller ikke for ham :) Hovden har de på medlemstilbud på Coop neste uke, så da skal det handles julegaver :)

Anonymous poster hash: 48be3...202
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...