Gjest Kv84 Skrevet 9. november 2013 #1 Skrevet 9. november 2013 (endret) Må man skru av strømmen når man skifter lyspærer eller holder det bare å skrive av bryteren for ikke få strøm i seg? Endret 9. november 2013 av Kv84
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #3 Skrevet 9. november 2013 Nei, du må ikke skru av strømmen. Man trenger vel strengt tatt ikke å skru av bryteren heller. Jeg glemmer det sjeldent iallefall, og har uansett ikke fått strøm:P Eneste gangen jeg har fått det var når jeg var liten og skulle sjekke hva som skjedde om jeg puttet fingeren inni der Anonymous poster hash: 071cf...829
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #4 Skrevet 9. november 2013 Nei, du må ikke skru av strømmen. Man trenger vel strengt tatt ikke å skru av bryteren heller. Jeg glemmer det sjeldent iallefall, og har uansett ikke fått strøm:P Eneste gangen jeg har fått det var når jeg var liten og skulle sjekke hva som skjedde om jeg puttet fingeren inni der Anonymous poster hash: 071cf...829 ops, ble en liten skrivefeil der:P Skulle selvfølgelig stå at jeg glemmer det ofte. Anonymous poster hash: 071cf...829
Lutetium 71 Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 (endret) Må man skru av strømmen når man skifter lyspærer eller holder det bare å skrive av bryteren for ikke få strøm i seg? De kan være litt varme med en gang du har skrudd dem av (om det ikke er sparepærer av noen sort). De fleste brytere bryter bare den ene polen, om det er i stue/oppholdsrom, men det skal mye til at du får strøm om har skrudd av bryteren først (det må være store feil på det elektriske anlegget). Er det halogenpærer du sysler med, hadde jeg brukt engangshansker. Det skal helst ikke komme fett på de pærene, for da varer de kortere. Endret 10. november 2013 av Lutetium 71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå