Gjest Kv84 Skrevet 9. november 2013 #1 Skrevet 9. november 2013 Ser det er til 39kr, det jeg lurer på om det pleier å være salg på dette fine garnet noen gang i løpet av året? Eller om det er steder jeg kan få det billigere?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 De lokale strikkebutikkene pleier å ha salg på alt garn nå i førjulstida, så da følger jeg med og handler inn. Ellers holder de fleste butikkene seg til veiledende utsalgspris, så prisene er stort sett lik alle steder. Bortsett fra at prisen på Sisu nylig har gått opp til 41 kr, så å få kjøpe til 39 kr per nøste ennå er ikke så verst Anonymous poster hash: ffdc5...0cb
Gjest Kv84 Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Liker Sisu og Fabel, finnes det andre fine sokkegarn som er tynt garn?!
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 Å, jeg tenkte på barneklær i sisu, det jeg pleier å bruke det til Om du er ute etter sokkegarn så finnes det mye forskjellig på markedet, men de fleste er vel utenlandske merker som regia f.eks. Silja fra gjestal (Nille bl.a) er et billig alternativ til Sisu, men litt tykkere. Fabel er vel det billigste merket jeg vet om. Anonymous poster hash: ffdc5...0cb
Gjest Kv84 Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Kan jeg strikke Sisuoppskfiter med Fabel garn? Ser Fabel er litt tynnere. Og sokkene blir 2 cm kortere. Så derfor jeg lurer, men kan være at jeg jeg strikker stramt når jeg begynner å felle.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Jeg har gjort det med hell, men strikker en størrelse større, og med halvt nummer mindre pinne Altså om jeg skal ha størrelse 38 på pinne nr 3 i en sisu-oppskrift, så følger jeg oppskriften til størrelse 39 på pinne 2,5 mm pinne. Det pleier å bli passe. Anonymous poster hash: ffdc5...0cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå