Gjest Lompa Skrevet 6. mai 2004 #1 Skrevet 6. mai 2004 Noen som har en god oppskrift på hjemmelaget is, og/eller sorbet? Først og fremst vanilje, men alt annet også. Prøvde en sorbet oppskrift fra peppernet, men var...nåja, la oss si bare si at jeg var mindre fornøyd med den,selv om alle spiste bra av den. Konsistensen ble jo bare totalt rar. Så alle gode oppskrifter på is og sorbet mottas med takk og gledeshopp her i gården.
Gjest Lady-M Skrevet 6. mai 2004 #2 Skrevet 6. mai 2004 Denne har jeg laget flere ganger. Supergod!! Akkurat slik som man får på restaurant...
Arkana Skrevet 6. mai 2004 #3 Skrevet 6. mai 2004 Det er ikke mer enn noen dager siden jeg skrev mange sorbet- og iskremoppskrifter i dagboken min, her.
Gjest Lompa Skrevet 6. mai 2004 #4 Skrevet 6. mai 2004 DÆVEN! Så mye spennede oppskrifter du hadde da,arkana! Du kommer nok til til å se spor etter meg i matkroken din ofte!:-) Skal se om ikke jeg kan hoste opp noen interessante oppskrifter selv også.
Arkana Skrevet 6. mai 2004 #5 Skrevet 6. mai 2004 DÆVEN! Så mye spennede oppskrifter du hadde da,arkana! Du kommer nok til til å se spor etter meg i matkroken din ofte!:-) Skal se om ikke jeg kan hoste opp noen interessante oppskrifter selv også. Hehe, er det noe jeg elsker å gjøre så er det å lage mat. Jeg har en oppskriftsdatabase med forløpig ca 3500 oppskrifter, så noen av dem må jeg jo dele med andre. :-)
Gjest Lompa Skrevet 6. mai 2004 #6 Skrevet 6. mai 2004 :o :o :o 3500????? Det gjør deg til min nye bestevenn!
tuji Skrevet 6. mai 2004 #7 Skrevet 6. mai 2004 Jeg lager sorbet ved å kjøre frosne bær sammen med litt juice i kjøkkenmaskinen. Kjapt og enkelt. Har du litt iskrem i, blir den litt rundere og kremete.
Labella Skrevet 6. mai 2004 #8 Skrevet 6. mai 2004 Lettvint og god fløteiskrem, som kan brukes som basis for massevis av smakstilsetninger. 1/4 l kremfløte 3 egg sukker etter smak Pisk stiv krem av fløte og (2-3 ss) sukker. Pisk stiv eggedosis av egg og (2-3 ss) sukker. Bland forsiktig sammen, sett i fryseren. Rør i isen omtrent hver halvtime/tre kvarter. Smakstilsetninger tilsettes enten før du setter i fryseren første gang (f. eks. vanilje bør tilsettes da for å få den blandet best mulig inn), eller ved første omrøring (da pleier jeg å tilsette f.eks raspet sjokolade)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå