Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2004 #1 Skrevet 6. mai 2004 De som er sambuarar, legg de dykk samtidig om kvelden? Eg syns det er fint å kunne legge seg på samme tid, men det er ikkje alltid sambis er einig.. :evil: Som i går, eg maste og maste, utan å få særleg respons. Sidan eg skulle tidleg opp idag kunne eg ikkje legge meg så frykteleg seint, og eg søv veldig lett - og veit at dersom eg blir vekt etter eg har sovna - tek det laaang tid før eg sovnar att... Eg gjekk altså til sengs åleine i går, sur var eg også blitt! Men tok ikkje lange tida før han kom krypande etter då, og la seg tett inntil meg.. Er det urimeleg av meg å "forlange" at vi skal legge oss samtidig. Klokka var nesten 1 på natta i går, så det er ikkje snakk om å tvinge han "tidleg" i seng heller. Akk.... Er det slik å vere sambuar? :-?
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #2 Skrevet 6. mai 2004 Vi legger oss når vi har lyst. I går kveld la jeg meg først. Samboeren ville se ferdig en film. Ca 30 min etterpå la han seg inntil meg. For oss funker det veldig bra på denne måten.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 6. mai 2004 #3 Skrevet 6. mai 2004 jeg venta for jeg ville ikke ligge og SNOOOOOOOOOOORKe når han kom og l seg. Så jeg lot han sovne først også. aiai. Jeg er glad for å ha flytta hjem igjen
Suzy Skrevet 6. mai 2004 #4 Skrevet 6. mai 2004 Vi legger oss alttid samtidig - om det da ikke er noe helt spesielt (som sjukdom). Det er koselig å legge seg på samme tid og få ligge litt på armen før dagen er over. Helt avhengig av det
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2004 #5 Skrevet 6. mai 2004 Vi legger oss alttid samtidig - om det da ikke er noe helt spesielt (som sjukdom). Det er koselig å legge seg på samme tid og få ligge litt på armen før dagen er over. Helt avhengig av det Eg også!!! Skal ta ein prat med han eg! :evil:
Suzy Skrevet 6. mai 2004 #6 Skrevet 6. mai 2004 Eg også!!! Skal ta ein prat med han eg! :evil: Det er det absolutt beste øyeblikket på dagen for meg. Krype inni armkroken og nesten sovne... (vanedyr jeg.. :oops: )
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2004 #7 Skrevet 6. mai 2004 :o Får ikke voksne mennesker bestemme selv når de vil legge seg??
Suzy Skrevet 6. mai 2004 #8 Skrevet 6. mai 2004 :o Får ikke voksne mennesker bestemme selv når de vil legge seg?? Hæh? Åssen ble en hyggelig vane til "får ikke voksne bestemme sjøl"??? Vi legger oss samtidig fordi vi begge liker det og fordi det alltid "blir sånn" - ikke fordi noen av oss har bestemt over den andre... Kosen med å legge seg sammen er så viktig for oss at jeg legger meg senere enn jeg egentlig orker og han litt tidligere enn han egentlig vil - kompromiss...
Sheba Skrevet 6. mai 2004 #9 Skrevet 6. mai 2004 Vi legger oss sjelden samtidig, og det er bare sånn det er. Samboeren min jobber mye på kveldene, og starter sent på dagen. Det betyr at han ofte ikke er hjemme før 22-tiden om kvelden, og jeg skjønner jo at det da er litt kjipt å bare være hjemme en time fra jobb før man må gå å legge seg. Men jeg må legge med ved 23-tiden, ellers har ikke jeg sjangs til å komme meg opp kl 07 neste morgen. Mao så er det vanligvis kun i helgene at vi legger oss og står opp samtidig. Ser ingen grunn til å prøve å tvinge han tidlig i seng, han har jo en helt annen arbeidsdag enn meg rent tidsmessig! Ikke gidder jeg å bli sur for det heller, vi er jo tross alt voksne mennesker som av arbeidsmessige årsaker ikke har samme døgnrytme. :-) Vi elsker jo hverandre for det.
Gjest Madam Felle Skrevet 6. mai 2004 #10 Skrevet 6. mai 2004 Ja jeg synes det er for mye forlangt at du skal bestemme når han skal legge seg. Han er da virkelig en voksen mann, og har sikkert flyttet hjemmefra for lenge siden. Kunne aldri falle meg inn å forlange at min kjære skulle legge seg uten han selv ville. Det samme gjelder andre veien også. Til og med min sønn på 16 år bestemmer selv når hans kal legge seg i ferier. Kanskje dere burde kose litt på kveldene sånn at det ikke var en nødvendighet når dere la dere?
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2004 #11 Skrevet 6. mai 2004 Suzy, det var mer en reaksjon på hun som skrev dette: Eg også!!! Skal ta ein prat med han eg! :evil: Dersom begge vil legge seg samtidig er det vel ingen problemer, men å "tvinge" et voksent menneske i seng fordi man vil legge seg selv, er litt drøyt vel.... og sikkert en typisk jentekosedutteting *s*
Arkana Skrevet 6. mai 2004 #12 Skrevet 6. mai 2004 Vi legger oss stort sett alltid samtidig. Jeg liker å være oppe veldig sent (når jeg kan), men på hverdagene (selv om jeg ikke skal jobbe dagen etter) legger jeg meg når samboeren min gjør det likevel. I helger og ferier er vi oppe sent begge to. Det er koselig å legge seg samtidig, men det kunne ikke falle meg inn å kreve at samboeren min skal legge seg når jeg vil, bare fordi jeg ville våknet litt når han krøp i seng. Jeg tolket ikke Mysans innlegg som kritikk til de som legger seg samtidig, men som ment til hovedinnlegger om at hun ikke kan kreve at samboeren legger seg når hun synes det passer. Og jeg er enig med henne.
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2004 #13 Skrevet 6. mai 2004 Jeg tolket ikke Mysans innlegg som kritikk til de som legger seg samtidig' date= men som ment til hovedinnlegger om at hun ikke kan kreve at samboeren legger seg når hun synes det passer. Og jeg er enig med henne. Tusen takk, Arkana - det er veldig lett å få på pukkelen her inne fordi man blir misforstått.... Men man får begynne å quote som fast vane, det som skjedde akkurat her var jo at Suzy sitt innlegg kom i mellom mitt svar til hovedinnleggposter (for et ord...), og dermed trodde at svaret var til henne....
Gjest Madley Skrevet 6. mai 2004 #14 Skrevet 6. mai 2004 i 99% av tilfellene legger vi oss samtidig. Men noen ganger går jeg før, eller hun før. Kommer helt ant på. Men jeg er enig i at det er best å legge seg sammen
Gjest Madam Felle Skrevet 6. mai 2004 #15 Skrevet 6. mai 2004 Tusen takk, Arkana - det er veldig lett å få på pukkelen her inne fordi man blir misforstått.... Men man får begynne å quote som fast vane, det som skjedde akkurat her var jo at Suzy sitt innlegg kom i mellom mitt svar til hovedinnleggposter (for et ord...), og dermed trodde at svaret var til henne.... jeg forstår ikke hvordan Suzy kunne missforstå det i det hele tatt. Selv om det kom rett etter hennes. Du spurte jo bare om voksne mennesker ikke skulle få bestemme selv, når de ville legge seg. Verken mer eller mindre, så egentlig får Suzy ta den på seg selv at hun velger å missforstå.
Gjest Meg Skrevet 6. mai 2004 #16 Skrevet 6. mai 2004 Jepp, det er en god vane!! Vi gjør det uten unntak :-)
L@dy Skrevet 6. mai 2004 #17 Skrevet 6. mai 2004 Er det urimeleg av meg å "forlange" at vi skal legge oss samtidig. Klokka var nesten 1 på natta i går, så det er ikkje snakk om å tvinge han "tidleg" i seng heller. Akk.... Ja, jeg synest det er urimelig å forlange at en skal legge seg samtidig. Om jeg går og legger meg så kan jeg spørre sambo om han skal legge seg snart og`. Men om vil sitte oppe og se en film eller hva han gjør så er det opp til han. Og det er ikke mitt problem om han er skit trøtt på jobb dagen etter. For min del så liker jeg ofte å "tusle" rundt for meg selv på kvelden om sambo har lagt seg før meg.
Suzy Skrevet 6. mai 2004 #18 Skrevet 6. mai 2004 Suzy, det var mer en reaksjon på hun som skrev dette: Eg også!!! Skal ta ein prat med han eg! :evil: Dersom begge vil legge seg samtidig er det vel ingen problemer, men å "tvinge" et voksent menneske i seng fordi man vil legge seg selv, er litt drøyt vel.... og sikkert en typisk jentekosedutteting *s* Aha! Oppklart... :oops: Da er jeg enig
Serenity Skrevet 6. mai 2004 #19 Skrevet 6. mai 2004 Det var vel ikke akkurat slik at hun skulle tvinge han til det - det er jo vanskelig å tvinge voksne mennesker til å legge seg. Men det er ikke noe galt i at hun tar en prat med han, sier det betyr mye for henne om man legger seg sammen, at hun har vanskelig for å sove når han kommer etterpå osv.. Min kjære og jeg legger oss alltid samtidig, og det er noe jeg setter mest pris på i forholdet vårt - at vi kan avslutte dagen sammen, ligge i sengen og snakke litt sammen og kose oss..
Gjest Pet Skrevet 6. mai 2004 #20 Skrevet 6. mai 2004 Vi legger oss nesten aldri samtidig, vi, bortsett fra i helgene. Samboer er nattmenneske og jeg går stort sett og legger meg i elleve-tida. Synes selvsagt det er koselig de gangene vi legger oss samtidig, men for meg er det faktisk lettere å sovne når jeg ligger alene. Men han blir gjerne med på soverommet en tur når jeg legger meg, og står opp igjen en stund senere... Synes det er helt greit, jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå