Gå til innhold

Lei av mat

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Eg er så frykteleg matlei! Noen som har gode tips til korleis eg kan få meg sjølv til å ete? Glømmer det rett og slett. Har nesten aldri noko sult-kjensle, kan gå ein heil dag og plutseleg komme på at eg kanskje burde spist litt... :o Veit det ikkje er bra. Kjenner at eg blir slapp, og får vondt i magen og hovudet. Men det er ikkje så enkelt heller. Er ikkje noko flink til å lage mat heller. Det enklaste hadde kanskje vore å flytta heim att til mamma! :ler:

Er ikkje lett å ha faste måltider heller, då eg jobbar til forskjellige tider nesten kvar dag, sambuaren min hr det også sånn, og det er sjeldan vi arbeider likt.

Uff, håpar nokon har litt gode råd her - kjenner meg litt underernært..

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

Små-et du mykje når du ikkje skal?

Snop og drikke som inneheld mykje sukker og kunstige stoffer?

Trener du nok?

Stress?

Gjest gjest1
Skrevet

Blir lite småeting også. Har nesten ikkje trent noko som helst dei siste to åra, trur det matlysten kan ha sammenheng med dette. Men går til kiropraktor no, og det sr ut til at eg kjem til å bli bra i ryggen, så då skal eg nok få komt i gang med treninga att også! Håpar det betrar seg då.. Er slitsomt å måtte presse i seg mat også..

Gjest Lompa
Skrevet

Prøv ut nye oppskrifter, da finner du kanskje noe som frister, OG du får øvd deg på matlaging også.

Hva med fersk pasta og hjemmelaget kjøttsaus? Eller fylte tomater? Evt. paprika.

Skrevet

Når jeg ikke har matlyst er det ofte vanskelig å få ned sånne "tunge" ting som middag - da pleier jeg å spise kyllingsalat, det smaker godt og er i alle fall litt sunt..

Jeg er også slik for tiden, uten matlyst - kanskje det er fordi det er vår? :wink:

Gjest Lompa
Skrevet

Våren har nok litt å si,ja. Det er liksom ikke MAT som står i hodet på en på denne tida,nei...!;-)

Ellers har jeg sett mange gode,spennende oppskrifter her inne da.

Kyllingsalat,ja. Det er lenge siden jeg har spist,gitt....Takk for påminnelsen!:-)

tror jeg skal sette meg ned og klore ned noen av tingene jeg har snublet over her inne og prøve de ut på min kjære.

Hva med fisk da,veslo? Eller reker?Lett frest i litt god olje og hvitløk, med fersk loff til?

Gjest 1111
Skrevet

Hvis du sliter med dårlig matlyst hjelper det ikke å trøkke ned en brødskive med svett ost. du må finne noe ordentlig godt som du har lyst på veslo :wink:

Anbefaler deg å ta en tur til butikken, ta en kikk i hyllene, i ferskdisken, brødhyllen osv. er det noe som frister deg, så kjøp det. prøv også å lag noe hyggelig ut av måltidene, å spise med kniv og gaffel og ha et stearinlys på bordet kan gjøre måltidet til en mye mer hyggelig opplevelse.

Lykke til :)

Skrevet

Stekt sei med frisk salat og kokte poteter til er i grunnen godt.. Ble litt sulten jeg nå.. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har hatt nøyaktig samme problemet og er nok til tider noen kilo mindre enn jeg burde være. Ble tipset om å prøve Suplex B som fås kjøpt på Helsekostbutikker. 2-3 tbl dgl. og jeg skal love deg at det virker! Har aldri vært så sulten i mitt liv før, bortsett i forbindelse med graviditeter.

Biovit har litt av den samme effekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...