Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er liksom de samme overalt i julen. Til meg også. Det har gått i karamellpudding ,pannecotta, riskrem,fruktcoktai.

Nå kan jeg tenke meg å prøve noe nytt.

Har dere forslag?

JULianne

Anonymous poster hash: 4996d...99b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitron- eller appelsinfromasj?

Skrevet

Det er liksom de samme overalt i julen. Til meg også. Det har gått i karamellpudding ,pannecotta, riskrem,fruktcoktai.

Nå kan jeg tenke meg å prøve noe nytt.

Har dere forslag?

JULianne

Anonymous poster hash: 4996d...99b

Hva med Creme Brulèe?

Skrevet

Noe med sjokolade!

Anonymous poster hash: a1e5c...263
Skrevet

Jeg synes faktisk bær i vaniljekesam er enkelt, godt og veldig friskt etter en tung middag. Hos oss pleier det for øvrig å være multekrem som står på menyen til jul.

Skrevet

vi pleier å ha sviske og aprikoskompott, dette både smaker godt, og får i gang fordøyelsen! :)

Skrevet

Sjokolademusse eller tiramisu?

Skrevet

Sitronfromasj eller is med bær? :)

Anonymous poster hash: 26233...512
Skrevet

Is med bær og sitronfromasj er veldig gode forslag. Godt med noe syrlig og friskt etter tung julemiddag!

• Liker 1
Skrevet

Hva med multekrem og krumkaker?:)

Anonymous poster hash: 90332...c2f
Skrevet

iskake

Anonymous poster hash: df8ae...c8e
Skrevet

creme brulee eller sjokoladefondant?

Skrevet (endret)

Jeg lagde daimiskake i fjor til dessert julaften, og det slo veldig godt an. Men husker jeg rett, venta vi litt med den etter ribba. Tar man den rett etter hovedretten blir det kanskje bli litt voldsomt.

Endret av pusla
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Krumkaker med multekrem hos oss.

Skrevet

Vi fant ut ett år at vi alltid er så mette at vi begynte med en fruktsalat med friske frukter... så kommer det jo kaker senere på kvelden..

Skrevet

Fruktsalat med pisket krem er friskt og godt etter en god middag. Sitronfromasj er foreslått, og det er også friskt. Sjokolademousse, is og bær eller tilslørte bondepiker.

Skrevet

Jeg syns sjokolademousse er et godt, men akk så mektig, alternativ. Multekrem er også en sikker vinner.

:heks:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hos meg er det enten den berømte karamellpuddingen min, hjemmelaget fruktcoctail (tipser om å pynte på farvene ved å blande inn jordbærbåter og granateple) eller hjemmelaget vaniljeis og multer.

I år blir det is og multer (gjett om noen må ha en ismaskin gående på kvelden lille julaften :fnise:

Skrevet

I år har vi (jag) bestämt mig för att göra en dessert jag hittade på i somras.

Sockerkokta rabarber i gelé, serveras med kesella.

Koka hackade rabarber i sockarlag, sila av.

Blanda vanlig gelé men ta lite mindre vatten. Blanda i den sönderkokta rabarbern. Stelna.

Friskt och lätt. Blir bra med syrlig kesella eller turkisk yoghurt till.

Jag har sparat rabarber i frysen sen i somras för denna dessert.

Annars tror jag på citronfromage

Gjest Yellowrose
Skrevet

Varm Sjokolade foundante med is vedsiden av. Ikke så "julete", men smaker jo nydelig da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...