Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jente på tre, og nå begynner spørsmålene å komme om hva hun ønsker seg til jul. Jeg må si jeg er litt blank, for hun har absolutt alt av leker, klær og bøker. Hun har også ski, sykler og akebrett.

Så hvis noen har noen tips til hva en treåring kan bli glad for, kom med det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En treåring stiller ikke så store krav. Velg noe hun kan lære av, bruke kreativiteten. Leire,plastelina,lerrer og farger

Anonymous poster hash: c8e54...d2d
  • Liker 1
Skrevet

Min treåring er glad i bøker, puslespill og kostymer for å kle seg ut i. Det skal så lite til for å gjøre en treåring fornøyd. =)

Anonymous poster hash: 52623...79b
Skrevet

Hun er ikke kravstor, nei :) utfordringen er bare at bøker, perler, puslespill og tegnesaker har vi masse av fra før. Og det er i grunn det eneste hun er opptatt av for tida.

Skrevet

Det er egentlig litt kvalmende at barn nå til dags har så mye leker/ting/klær at man har problemer med å finne på gaver til de.

Min har altfor mye hun og, men det er fortsatt mye hun ikke har, og er mye hun ønsker seg.

Hva med å la ungen selv se i en lekekatalog eller på en nettside som f.eks brleker.no og peke ut ting hun ønsker seg?

Lekekjøkken og lekemat?

Sparkesykkel?

Noen nye møbler/pynt til rommet?

Sengesett?

Brettspill? Puslespill?

Malesaker? Tegnesaker?

Leketelt?

Anonymous poster hash: 4d765...bc0
  • Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Kanskje nytt karnevalutstyr hadde vært noe? Det blir jo karneval i barnehagene i februar antar jeg?

Kanskje hun blir opptatt av noen annet om hun får noe nytt til jul? Har hun "kjøkken" med diverse "matvarer" som hun kan lage? F.eks. komfyr: http://lekmer.no/leker/nesten-ekte/kjkken-o-butikk/jabadabado-komfyr-rosa , og sånt her: http://lekmer.no/leker/nesten-ekte/kjkken-o-butikk/micki-kasserolle-med-gr%C3%B8nnsaker .

Teservise?

Skrevet

Lydbøker med eventyr?

Skrevet

Takk for tips :blomst:

Hun har lekekjøkken, men ikke lekemat, så det var jo en idé. I barnehagen her lager de karnevalklærne selv i barnehagen, ellers var jo det et godt tips :)

Hun sier selv at hun ønsker seg løveungen og frøken kanin fra Karsten og Petra - selges det?

Skrevet

Takk for tips :blomst:

Hun har lekekjøkken, men ikke lekemat, så det var jo en idé. I barnehagen her lager de karnevalklærne selv i barnehagen, ellers var jo det et godt tips :)

Hun sier selv at hun ønsker seg løveungen og frøken kanin fra Karsten og Petra - selges det?

Vi har frøken kanin, men fikk henne via en bokklubb. Men da må hun vel være i salg? Så ei i bhg hadde også :)

Ang. ting du kan ønske til henne:

-klistremerker

-utstyr til play-doh

-kostymer

-lydbøker

-cd/er, filmer, spill

-tavle med kritt

-klistredekor til veggen

-dokkeklær/utstyr til yndlingsdokka

-hobbybøker/bakebok for små prinsesser

-duplo

Skrevet

Ta henne med i lekebutikken, så ser du hva hun vil ha.

Skrevet

Takk for masse gode tips!

Det er nesten ille at hun har nok av så godt som alt som nevnes. Får ta henne med i en lekebutikk, ja.

Og jeg har funnet ut at frøken kanin og løveungen er i salg :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi har en treåring. Hun har krysset ut alt i lekekatalogene som er rosa, lilla, prinsesse, barbie, hello kitty osv - å gi en katalog til et barn å spør hva de ønsker seg, tror jeg vil gi lite veiledning ;) her hos oss er det mye snakk om doctor mcstuffins lekekoffert og dukke. Andre ting som er en hit hos vår treårige jente, og som hun faktisk leker med og ikke bare vil ha, er perler, plastelin, lekemat, bøker og utkledningsklær. Ellers er "menneske"-filmer populært, dvs ikke tegnefilm, typisk Emil i lønneberget, Pippi, Karsten og Petra, mormor og de åtte ungene og de gode gamle Ivo Caprino dukkefilmene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...