Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sneket meg rundt her på forumet og lest en hel del, men trenger å "få ut litt frustrasjon".

Jeg og kjæresten/sambo er i slutten av 20-årene, vært sammen 3 måneder nå. Det er kanskje lite, men vi har hatt en "historie" i over 10 år. Jeg har alltid hatt følelser for han. Han sier det samme.

Det som er, når vi ble sammen - var han så og si nesten akkurat ute av et forhold med eksen sin. Dette vet vi begge "gikk litt fort i svinga". Det var mye drama i begynnelsen, mye krangling (helt sinnssykt mye) mellom han og eksen. Hun sendte meg SMSer, hvor hun sa han var ond (dette presiserer hun veldig ofte), og kom til å skade meg psykisk og fysisk. Hun kalte meg også "backupløsningen hans". Og den dag idag føler jeg meg kanskje litt som en backupløsning, men det sier han ikke er tilfelle.

Det har nå kommet frem at han savner eksen sin, savner det gode de hadde sammen. Han sier: "Hun er jo awesome, da." og sier: "Men du er jo awesome du og."

Jeg ber han velge, meg eller henne. Han sier litt forvirra: "Jeg har jo valgt da, har jeg ikke?" Og jeg forklarer at det må han nesten vite selv. Han sier: "Jeg er her."

Jeg kjenner jeg blir litt frustrert - føler han ikke vil svare meg ordentlig. Det lyste av hele gutten at han syns det var ubehagelig. Han har fortsatt kontakt med henne, og jeg kan ikke nekte han noen ting. Hun savner tydligvis han, han savner henne.

Nå de siste dagene har han såvidt snakket, og det er nesten ingen respons om jeg prøver å kose o.l. Jeg gråt vel store deler av dagen denne diskusjonen vår fant sted.

Han sier det går bra, og at om han finner ut om han vil være med noen andre så er jeg den første som får vite det. Han sier også at han ikke vil stresse, ta en dag av gangen osv.

Skal jeg tolke dette som at han fortsatt vil ha meg, eller hva gjør jeg? Jeg blir frustrert av hele greia, for han sier jo så og si han vil ha meg, men han virker så usikker. Han ble også frustrert av at jeg var lei meg "fordi det hadde jo ikke skjedd noe". Men han sitter jo og chatter med henne i ny og ne.

Hva gjør jeg? Jeg får ikke frem ord når jeg prøver å forklare han, og har lyst til å skrive et brev da jeg uttrykker meg bedre skriftlig.. Jeg vet bare ikke hva jeg skal skrive.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg vil nesten si at han er på vei tilbake til henne, han sier hun er awesome, du vet de savner hverandre, han har vært stille siste dagene, uff, kjære deg, synes synd på deg nå, men alt tyder på at han snart er hos henne igjen. Jeg har vært gjennom noe lignende selv, og det du skriver kunne jeg selv ha skrevet på den tiden. Hva du skal gjøre nå, må du selv finne ut, kun du som kjenner hva som er rett for deg. Men, vet du, jeg håper for din del at jeg tar feil.

Anonymous poster hash: be042...f06
  • Liker 2
Skrevet

3 måneder inn i et forhold burde begge vært stormende forelsket, og om min samboer ikke hadde vært like forelsket i meg som jeg var i han på den tiden hadde ikke vi vært et par i dag.

Mannen min hadde også akkurat kommet ut av et forhold når han traff meg, og eksen ville ha ham tilbake, men han var ikke i tvil om at han heller ville satse på meg og se hva det kunne bli til.

så om jeg hadde vært deg hadde jeg ikke orket det forholdet, med mindre han overbeviste meg om at det var meg han ville ha, og at eksen var et avsluttet kapittel.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Mulig jeg er for kynisk her, men jeg hadde aldri gidda å starte et forhold med så mye drama.

• Liker 1
Skrevet

Enig med de over - jeg synes du skal avslutte dette før han gjør det og finne deg en som er fri for drama og gamle følelser. Jeg hadde ikke giddet å ta del i en slik affære, langt mindre med alt drama som har pågått.

Han burde være oppegående nok til å forstå at det ikke er ok å ha kontakt med henne, langt mindre å si at han savner henne.

Ha selvrespekt og vær den som kutter av.

Anonymous poster hash: 3279d...38a
  • Liker 1
Skrevet

Slipp han fri, så kan du se om han kommer tilbake til deg.

Jeg også var i nesten samme situasjon...

Skrevet

Hvis de virkelig vil ha hverandre så er det ikke så mye du kan gjøre, annet enn å finne deg en drama-fri fyr... og ikke bli samboere så fort :) (sorry, måtte bare si det. Greit å ha et stabilt forhold før man flytter sammen...)

Skrevet

Han har sagt til deg at hvis han finner ut at han vil være med noen andre så skal han si deg til deg først? Bare å si det så direktene er jo alene er god grunn til å pakke sakene og dra..

Skrevet

Det virker som om de er på vei tilbake til hverandre, dessverre:-(

Skrevet

Det er et klassisk scenario, dette. Og i de fleste tilfeller (men ikke alle), så ender han tilbake hos eksen. Det som holder han igjen er kanskje at han er forvirret etter bruddet med henne. Det er mange tanker og følelser, mye som er motstridende. Så det er ikke lett for han å ta et valg, spesielt ikke når han har blandet inn en ny person i dette (deg). Men når han får bedre oversikt, så går han fra deg.

Det kan selvfølgelig hende at han finner ut at han ikke vil ha henne tilbake og satser på deg. Du må være den som bedømmer din egen situasjon. Akkurat nå er du absolutt en backupløsning, men det kan jo hende at du "rykker opp" og blir den eneste for han. Men vil du være i en sånn situasjon nå? Hvis du dropper han nå, vil han være hos henne om et par ukers tid?

Jeg støtter forhold der man er 100% fokusert på hverandre, og ingen andre.

Skrevet

Jeg ser poenget til alle.

Nå hadde vi vår "nyforelska"-tid for 10 år siden. Så har det vært litt av og på - ingen av oss tørte satse helt.

Kjenner jeg eksen hans rett er det bare fordi hun kjeder seg. Han vil merke fort at det ikke funker, det vet han også.

Egentlig ikke noe å være forvirra over. Han satt og gråt hos en kompis fordi hun hadde vært så utrolig lei mot han, og kom hjem til kompisen med nye sår osv. Da fordi hun slang en flaske i fjeset på han, klorte han osv. Hele opplegget er skrudd. Men jeg tror hun manipulerer litt via søte tekstmeldinger osv om at hun angrer, "husk på de gode tidene" osv.

Jeg kjenner jeg ikke er klar til å gi han opp. Det som skjer, det skjer.. Likevel er jeg frustrert. :( Uff..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...