Gå til innhold

kommentarer til min nye livsstil?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Endelig har jeg begynt å få gang på slankingen min! Er 170cm og 66 kg. skal ned på 60 tenkte jeg.

Frokost:

Yoplait yoghurt 0,1% fett blandet med litt nøtter og tørket frukt

En fiberrik med magert kjøttpålegg, evt makrell i tomat

et par spiseskjeer cottage cheese

helgefrokost har jeg ofte eggeomelett med brokkoli, blomkål

Lunsj:

Salat med med masse gode grønnsaker,tomat, agurk osv, med egg, kylling, skinke eller tunfisk, +evt fetaost

Mellommåltid:

Et eple, en fiberrik eller yoplait

Middag:

Ofte kylling, eller fisk, lite pasta, kokte poteter og gullerøtter

Ellers trener jeg: intensiv sykling 10min morgen og kveld (3-4 ganger i uka)

situps, rumpe, lår øvelser hver dag

Har ikke mye tid til trening pga min lille datter krever mye av min oppmerksomhet i løpet av dagen!

Og så drikker jeg mye vann, og spiser en frukt eller yoghurt hvis jeg får lyst på noe godt, istedet for sjokolade som jeg gjorde før.

Vil jeg lykkes å gå ned i vekt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Du spiser altfor lite mat! Med det kaloriinntaket risikerer du bare at kroppen setter seg i kriseberedskap, og tviholder på all energi den kan. Du bør spise mer, framfor alt proteiner! Lag for eksempel salat med egg og tunfisk, eller ost og skinke. Du bør også få i deg litt fett, men sunt fett som olivenolje eller fet fisk. Hvis du drikker melk, drikk skummet eller ekstra lett, melkefett er mettet fett, og ikke bra for kroppen.

Gjest StoreSky
Skrevet

Tja, jeg tror det høres bra ut hvis du skal slanke deg. Men da må du bli METT når du spiser, står ingenting om mengden der... Hvis du er skrubbsulten før hvert måltid, spiser du for lite/ for sjeldent.

Gjest Ethereal
Skrevet

Altså; jeg holder på mitt; en person på din størrelse vil trenge ca 1500+ kalorier for å holde HVILESTOFFSKIFTET i gang (da tenker jeg på basale kroppsfunksjoner). Det er skummelt å gå på en slik diett som den du beskriver her; den gir sannsynligvis under 1000 kalorier pr dag, og det du raser ned i vekt i begynnelsen, tar du igjen i et ødelagt stoffskifte.

Gjest 1111
Skrevet

Du har et greit grunnlag. men det er ikke noe mer enn et grunnlag! for du må nok spise mer. kanskje du ikke går like fort ned i vekt, men da vet du i alle fall at det er fett du mister og ikke vann og muskler (som er veldig uheldig å miste og senker forbrenningen). få inn mer protein i dietten din, for å ikke glemme sunt fett. kroppen trenger fett for å forbrenne fett, tro det eller ei. lykke til videre :)

Skrevet

Synest også du spiser for lite mat og kroppen vil da gå på spare bluss.

Vil si at du da kommer til å gå fort opp igjen etterpå.

Tror også du vil føle deg slapp og ukonsentrert (tom i hodet)

viss du fortsetter lenge på denne kuren

Få i hvertfall i deg nok med vitaminer og mineraler.

Lykke til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar :-) Jeg tar vitaminer, for å få i meg nok kalsium, omega 3, 6 og b vitaminer. Og jeg går ikke rundt sulten. Prøver å få i meg protein fra egg, fisk, kylling, kjøtt, cottage cheese, og når jeg lager mat bruker jeg olje, rapsolje, og extra virgin oliven. så jeg får i meg fett også da. Ellers spiser jeg endel nøtter som gir meg riktig type fett. Yoghurt og skummelt kulturmelk tror jeg er bra, det metter også. Jeg har begynnt å spise litt mer frukt om morningen, og drikker mye vann. føler jeg meg sulten tar jeg meg et eple, et par fiberrik eller noen nøtter/tørket frukt. Jeg eelsker salat, og spiser mye salat med sunne grønnsaker og frukter, gjerne med litt ost. Tunfisk, eller kyllingsalat er jo kjempegodt! Er litt gira på dette her, for har ikke hatt så god motivasjon før. Men er selfølgelig glad for tips fra dere, og håper jeg vil klare å gå ned noen kg. Middagsmat er egentlig det jeg sliter mest med, vil jo gjerne holde meg litt unna pasta og poteter, men synes av og til det er vanskelig å kombinere en rett som blir både sunn og god! går endel i kylling da, ..

Gjest 1111
Skrevet

Når det gjelder middagen så kan du fortsatt tillate deg å spise pasta, poteter og ris. du trenger ikke kutte det ut selv om du skal slanke deg :) men alt med måte da :wink:

Skrevet

Og vær obs på at fruktyoghurt - også den med bare 0,1% fett - inneholder utrolig mye sukker!

Gjest 1111
Skrevet
Og vær obs på at fruktyoghurt - også den med bare 0' date='1% fett - inneholder utrolig mye sukker![/quote']

Ikke yoplait..

Gjest Anonymous
Skrevet

spiser bare yoplait 0,1% jeg, synes den er best! Den fra tine er ikke like god synes jeg, den inneholder jo også sukker ja.. Har fått en del luft i magen av dette nye kostholdet mitt, men det er vel ganske vanlig.. Gleder meg til sommeren!! :kul:

Gjest 1111
Skrevet

Luften kan komme av at du spiser mye fiber og ikke drikker nok vann.

Gjest StoreSky
Skrevet

Hmmm, kanskje jeg også spiser for lite... Er det derfor jeg har hatt problemer med å gå ned i vekt...

Dette spiser jeg: frokost: 2 skiver brød eller tre multigrain knekkebrød, pålegg av ulik slag (fettfattig, helst noe fiske greier) 1 glass skummet melk

Lunsj: vann, kaffe, 2 brødskiver, pålegg

Noen ganger mellommåltid

Middag: Hva det nå enn er, prøver å redusere fett, mer fisk og grønnsaker

I helgen blir det på kvelden noen ganger alkohol, potetgull eller sjokolade (ikke alt på en gang da, veksler)

Jeg trener 2-3 ganger i uka (vekter og kondisjon) Har skole som ikke er stillesittende.

Skrevet

Et yoghurttips: Kjøp den nye "mild naturell" fra Tine og en frossen bærblanding. Hvis du setter en full kopp med frosne bær i kjøleskapet om kvelden kan du blande dem med yoghurt om morgenen. Hvis du ikke synes den blir søt nok av bærene kan du tilsette litt fruktose.

Kjempegodt og sunt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...