Gå til innhold

Sykepleierstudent i psykiatrisk praksis

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes det kommer litt an på hvor mye du delte. Hvis du bare sa noe kort om at: nei, jeg har slått opp med kjæresten og er derfor litt nedfor og pasienten sa noe trøstende før dere begge gikk videre ville jeg ikke tenk så mye mer på det. Hvis du la ut i det vide og det brede og pasienten kom med masse råd osv. er det litt verre. Men ærlig talt, gjort er gjort. Nå har du i alle fall lært noe av det virker det som. Som pårørende til en person som har vært mye innom den typen instituasjoner du refererer til har jeg veldig mange eksempler på langt verre oppførsel fra psykiatriske sykepleiere og assistenter.

Anonymkode: 51670...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.11.2013 den 17.08):

Det er ikke noen strek.

Gjør hva faen du vil.

Det eneste som kan bremse deg, er kollegaene og fylkeslege.

Reagerte pasienten negativt? Nei? Lykke til å gi en konsekvensetisk argumentasjonsrekke i mot.

JEG ville ikke delt av følelseslivet mitt, og heller valgt løsning nr 1, vennlig distanse, men da hadde du sikkert behov for å prate litt, da...

Det kommer en gang når pasienten er tilbake for n-te gang, og du har faen ikke lyst til å være så familiær, men bare get-on-with-it. Derfor kan du gjøre det vanskeligere for deg selv. Det er en ren praktisk betraktning. Det har ingenting med etikk å gjøre.

Etikk er bare piss.

Men nå jobber jeg med ortopedi, og ikke med tulle-medisin, så jeg vet ikke...

Anonymous poster hash: 44971...0ec

Ut i fra dine holdninger høres det ikke ut som du burde jobbet noe som helst sted i helsevesenet.. Etikk er faktisk utrolig viktig og svært sentralt i alle helsefaglige utdanninger.. Hvordan kom du deg gjennom skikkethetsvurdering i studiet?

Anonymkode: b868b...e4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2016 den 20.50):

Synes det kommer litt an på hvor mye du delte. Hvis du bare sa noe kort om at: nei, jeg har slått opp med kjæresten og er derfor litt nedfor og pasienten sa noe trøstende før dere begge gikk videre ville jeg ikke tenk så mye mer på det. Hvis du la ut i det vide og det brede og pasienten kom med masse råd osv. er det litt verre. Men ærlig talt, gjort er gjort. Nå har du i alle fall lært noe av det virker det som. Som pårørende til en person som har vært mye innom den typen instituasjoner du refererer til har jeg veldig mange eksempler på langt verre oppførsel fra psykiatriske sykepleiere og assistenter.

Anonymkode: 51670...7c3

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ut i fra dine holdninger høres det ikke ut som du burde jobbet noe som helst sted i helsevesenet.. Etikk er faktisk utrolig viktig og svært sentralt i alle helsefaglige utdanninger.. Hvordan kom du deg gjennom skikkethetsvurdering i studiet?

Anonymkode: b868b...e4f

Lurer på om du får svar 8 år etter på dette 🤔😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...