Gå til innhold

"ikke dra opp ting fra fortiden!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som alle forhold er ikke våres perfekt heller. Og kjæresten min har sånn regel at man helst ikke skal dra opp ting fra fortiden. Egentlig er jeg enig, så lenge det er urelevant eller tilgitt, men hvis det er relevant for krangelen og forklarer hvorfor jeg føler meg slik jeg gjør, så syns jeg det er greit.

Hvordan er dere med den saken?

Anonymous poster hash: 96677...214
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Awzm me
Skrevet

Hahah. Kjenner til det problemet. Om det har noe å si for krangelen, eller noe som ble sagt da, som passer inn nå så kan man jo selvfølgelig ta det opp.

Kjæresten er ikke enig.

Skjønner ikke hva som er problemet egentlig, man gjenskaper jo ikke den krangelen på nytt, bare tar frem noe som ble tatt opp da.

• Liker 2
Skrevet

Hahah. Kjenner til det problemet. Om det har noe å si for krangelen, eller noe som ble sagt da, som passer inn nå så kan man jo selvfølgelig ta det opp.

Kjæresten er ikke enig.

Skjønner ikke hva som er problemet egentlig, man gjenskaper jo ikke den krangelen på nytt, bare tar frem noe som ble tatt opp da.

Typen min mener at det er fortid. Men altså, det er ikke 1000 år tilbake i tid, det er kanskje snakk om noen mnd tidligere hvor nøyaktig samme ting skjedde.

Jeg føler meg litt bichy hvis jeg gjør det da,men det passer jo så bra.

Anonymous poster hash: 1ee99...d82

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke man skal ta opp fortid som begge vet om når man krangler. Begge vet om fortiden, unødvendig å komme med det under en krangel.

Kan evt taes opp på et annet tidspunkt under rolige omstendigheter der man kan snakke åpent med hverandre og begge er lyttende og forståelsesfulle.

• Liker 1
Gjest Awzm me
Skrevet

Typen min mener at det er fortid. Men altså, det er ikke 1000 år tilbake i tid, det er kanskje snakk om noen mnd tidligere hvor nøyaktig samme ting skjedde.

Jeg føler meg litt bichy hvis jeg gjør det da,men det passer jo så bra.

Anonymous poster hash: 1ee99...d82

Ja. Selv om det er noe vi diskuterte for bare to mnd siden så er det visst unødvendig å ta opp. Ser faktisk ikke greia med det. Det er lettere å forklare en side av saken om det er noe i nærheten av hva vi har snakket om før.

• Liker 2
Skrevet

Hvis det samme problemet gjentar seg, og læringskurven er null, da bør du kanskje vurdere hvor viktig den saken er for deg kontra å bevare forholdet. For du kan tydeligvis ikke regne med en endring.

Poenget med å dra det fram er jo å skaffe seg mere skyts og argumenter.

Er de relevante eller ikke?

Hvis man har hatt en krangel om en spesifikk situasjon, så er den ikke "ute av verden" om samme situasjon gjentar seg 2 måneder senere. Men om situasjonen gjentar seg, så må du bare ta lærdom av det. Sånn er personen. Ikke regn med en endring.

• Liker 1
Skrevet

Som alle forhold er ikke våres perfekt heller. Og kjæresten min har sånn regel at man helst ikke skal dra opp ting fra fortiden. Egentlig er jeg enig, så lenge det er urelevant eller tilgitt, men hvis det er relevant for krangelen og forklarer hvorfor jeg føler meg slik jeg gjør, så syns jeg det er greit.

Hvordan er dere med den saken?

Anonymous poster hash: 96677...214

Fortiden bør diskuteres ferdig, og derved aldri mer tas opp. Grunnen er at hvis ting fra fortiden tas opp hver gang en er uenige/krangler, ødelegger det forholdet, litt etter litt.

Anonymous poster hash: ad584...383

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...