Gå til innhold

Bruk av interiørarkitekt/konsulent til nytt hus

Løvinna

Anbefalte innlegg

Jeg leste i Dagbladet på søndag om noen som hadde brukt en interiørarkitekt til å planlegge/innrede et nytt hus og jeg fikk lyst til det samme. Er det noen av dere som har erfaringer med dette vil jeg bli veldig glad for å høre om det og ønsker også tips til slike personer i Oslo som dere har positiv erfaring med eller har hørt om.

Vi har kjøpt et nytt hus som ikke er bygget ennå. Det vil si at vi kan få få gjort endringer fra den opprinnelige planen, innenfor visse grenser. Vi føler at det er veldig mye å forholde oss til og føler at det kunne ha vært bra med profesjonell hjelp. Derfor kunne vi ha tenkt å få kontakt med en slik person snarest og bruke den litt nå i startfasen (se på tegninger og evt. gjøre endringer, velge kjøkken, bad, dører osv) og senere når det blir snakk om maling, tapeter, gardiner og møbler. Noen som vet hvor mye en interiørarkitekt/konsulent koster i timen og har en anelse om hvor dyrt dette kan bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Har ikke brukt det selv, men synes absolutt at det er en god idé!

Når det gjelder det rent interiømessige kan du også få hjelp i større møbel/gardinbutikker, f.eks. Huseby i Oslo. En venninne brukte Creativ Design på Ski og er veldig fornøyd.

Skal du også vurdere planløsninger er nok en interiørarkitekt bedre. Kan ikke anbefale noe direkte, du må nesten sjekke Gule sider og heller be om referanser slik at du kan vurdere om dere er på bølgelengde når det gjelder stilen. Når det gjelder timepris har jeg tilbud her på jobben som ligger mellom 650,- og 730,- + moms. Det er for en med ordentlig utdannelse og ikke bare "brevkurs". :wink:

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...