AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #1 Skrevet 8. november 2013 Jeg fikk meg nylig katt, en søt, kastrert gutt på snart 3 år. Han er vant med å være ute hos tidligere eier, men jeg har holdt han inne den første tiden han har hatt hos oss. Nå har jeg hatt pusen min i litt over 1 mnd, og har begynt å legge til rette for at han får gå ut. Vi begynte forsiktig med at han fikk utforske terrassen, og så gikk vi ut i friområdet rundt boretslaget sammen med ham. Dette gjorde vi et par ganger til vi merket at han begynte å bli tryggere på omgivelsene, og han har nå muligheten til å gå ut på egenhånd.Første gangen han gikk ut på egenhånd gikk det veldig fint, han var ikke så lenge borte (15-20 minutter). Men da han skulle inn igjen virket det som om han ikke klarte å komme seg gjennom katteluken (den han må gjennom for å komme seg inn på selve terrassen). Han må hoppe litt opp for å nå den selv om vi bor i 1. etasje, men det skulle ikke være noe problem da vi tidligere har hatt besøk av andre katter som har klart dette helt fint. Han ble stående å mjaue nedenfor terrassen helt til vi kom ut for å bære ham inn igjen. Etter dette har han gått ut jevnt og trutt, men han har kun oppholdt seg på selve terrassen. Det ser ut som om han har veldig lyst til å hoppe ned og utforske litt mer, men det virker nesten som om han ikke tørr!Er det noen som har forslag til hva vi kan gjøre for at han skal tørre å være mer ute? Virker ikke som om han har opplevd noe traumatisk, da han oppfører seg sånn som han pleier... Kan jo ikke akkuratt tvinge ham ut heller. Håper noen kan hjelpe, vil jo at pusen min skal ha det best mulig! Anonymous poster hash: f68a3...7cb Anonymous poster hash: f68a3...7cb
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #2 Skrevet 8. november 2013 Kanskje han ikke er vant til katteluke? Og ikke helt vet hvordan han skal gå ut og inn av den. Anonymous poster hash: 27972...5ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå