littlemama Skrevet 12. juni 2002 #1 Skrevet 12. juni 2002 Ja,jeg lurer på hvilket fyll dere skal bruke i bryllupskaka?For jeg synes det er litt kjedelig med jordbær og krem som jo er ganske vanlig.Trenger noen krative forslag!Bare 10 dager igjen nå!
Guess What! Skrevet 12. juni 2002 #2 Skrevet 12. juni 2002 Hva med aprikos ? Mmmm! _________________ Predeline 1212[ Dette Innlegg er endret av: Guess What! den 2002-06-12 19:04 ]
littlemama Skrevet 12. juni 2002 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2002 Ja,vi skal faktisk ha aprikos i den første+nøttekrem,og det høres jo kjempegodt ut.Men hva med de to andre?for jeg kunne tenkt meg og hatt forskjellig fyll i kakene.Mener og har lest om noen som skulle ha fromage eller noe sånt,men vet ikke om det bare var det eller om det var noe mer i tillegg?
Guess What! Skrevet 12. juni 2002 #4 Skrevet 12. juni 2002 Var i fødselsdag til min oldefar for noen år siden da spiste jeg en god marsipan kake med appelsin fromasj inni. Det var helt vilt godt! De hadde og lagt noen tynne hermetiske appelsinbåter innunder marsipanen! Er det marsipan kake dere skal ha?12
littlemama Skrevet 12. juni 2002 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2002 Ja,det er marsipankake i 3 etg.formet som hjerter.Måtte bare nevne det for tror den blir kjempefin.Var det krem sammen med appelsinbåtene?Og inni kaka,var det bare fromagen og ikke noe annet sammen med den?
Guess What! Skrevet 12. juni 2002 #6 Skrevet 12. juni 2002 Krem med. Ja det tror jeg faktisk! Det var 2 lag med fromasj inni kaka. I midten var det krem. Og appelsinbåter over alt. Til slutt marsipan! Dette er en "from nowhere" idè av min bestemor...! Det var nok en helt vannlig butikk fromasj i den. Du kan også bruke nøtter i kremmen her også! Det er sikkert kjempe godt!! Dessuten er det godt å ha vanilje i kremmen. Det er også veldig godt. Da tenker jeg på den 3. kaka..!12
Fakse Skrevet 12. juni 2002 #7 Skrevet 12. juni 2002 Tror vi skal ha rabarbrasyltetøy. Det er i alle fall kjempegodt, og ikke så søtt som mye annet. Dersom dere bruker nøtter, så vær oppmerksom på at mange er alergiske mot det. Mandler er et tryggere alternativ, men det går sikkert greit å bruke nøtter dersom man bare advarer folk...12
Rose Skrevet 13. juni 2002 #8 Skrevet 13. juni 2002 Kjøp ferdig mandelpudding, bland det med krem og event. litt hakket sjokolade og fyll i kaken. Det smaker fantastisk godt! Har også gode erfaringer med vaniljekrem med krisebær i.
leoanna Skrevet 13. juni 2002 #9 Skrevet 13. juni 2002 Tenkte jeg skulle gi deg en oppskrift på fyll med fromasj, hentet fra Tine: Fyll: • 7 plater gelatin • 1 boks aprikoser • 1 krokansjokolade (krokanrull går fint) • 7.5 dl kremfløte • 1/2 ss sukker • vann Bløt gelatinen i kaldt vann i ca. 5 minutter. Sil saften fra frukten. Hakk frukten og sjokoladen. Visp fløten og sukkeret til luftig krem. Bland krem, sjokolade og frukt. Klem vannet ut av gelatinen og løs den opp i en halv dl kokende vann. Avkjøl litt og bland gelatinoppløsningen i fruktkremen. Dette er nok til to hjertekaker laget i 2,5 l former, og det er skikkelig godt! Hadde det i min bryllupskake i fjor. 12
Gjest gjest 0 Skrevet 13. juni 2002 #10 Skrevet 13. juni 2002 Jeg er nok ute på feil jorde når jeg sier dette; men sjokoladekaker er det aller beste i hele verden!!! Når jeg en gang gifter meg skal jeg ha en fantastisk fyldig og saftig sjokoladekake med deilig sjokoladefyll!!!! mmmmmm!! Vet ikke hvordan sjokolade er sammen med marsipan da..12
Engel Skrevet 13. juni 2002 #11 Skrevet 13. juni 2002 Pamella: Jeg har smakt en sjokoladekake med nøttebunn, sjokolademoussefyll og marsipanlokk overtrukket med sjokolade. Kjempegodt! (Høres veldig søtt ut, men det var helt passe). Har vurdert noe sånt som bryllupskake faktisk, men tror vi ender opp med vanlig marsipankake. Den oppskriften på fyll som sto her hørtes nydelig ut! Tror jeg må prøve den!12
meta Skrevet 13. juni 2002 #12 Skrevet 13. juni 2002 Vi skal ha to fyll (altså kaken deles i tre) Fyll 1: kokesjokolade og fløte som kokes opp og vispes til krem, fyll 2: hakkede hvalnøtter og vaniljekrem. Gleder meg veldig til den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå