Gå til innhold

Invitasjon - hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du gjort om du var meg i følgende situasjon:

Jeg er en voksen dame, singel med barn og har både venner og bekjente som jeg innimellom er sosial med. For noen uker siden fortalte en nær venninne meg at hun var invitert til venner på lørdag (i morgen). Ikke noe parfest, bare forskjellige mennesker som skulle spise og kose seg. Jeg kjente det stakk litt, jeg kjenner de hun var invitert til selv om vi ikke er nære venner. Jeg har vært hos dem flere ganger og de har vært hos meg. Men jeg sa ingenting, bare at det hørtes hyggelig ut. Har snakket med henne flere ganger de siste ukene og hver gang har hun nevnt hvor mye hun gleder seg til festen. Hun vet at ungene mine drar til faren sin i dag og at jeg ikke har noen planer for helgen.

I dag får jeg sms fra hun som har invitert til fest hvor det står noe som at "hei, har du lyst å komme å spise hos oss i morgen? Ikke noe spesiell anledning, bare for kos".

Jeg kan ikke unngå å føle at det er en barmhjertighetsinvitasjon, at venninne min har sagt noe om stakkers Liv som ikke har noe å gjøre i helga og så har de syntes synd på meg og sendt melding i siste liten.

Ville du gått eller ville du takke høflig nei?

Liv

Anonymous poster hash: 6b9c3...4c7
Videoannonse
Annonse
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Du sa jo ingenting om at du ville også ha vært der?

Da hadde jeg takket høflig ja og kost meg masse! Er det ikke hyggeligere å bli tenkt på og invitert enn å bli glemt helt?

Skrevet

Hadde jeg hatt lyst, hadde jeg gått. Det kan jo være en misforståelse, som at de trodde du hadde barna e.l.

Skrevet

Hadde jeg hatt lyst, hadde jeg gått. Det kan jo være en misforståelse, som at de trodde du hadde barna e.l.

Var akkurat det jeg tenkte også.

Skrevet

Jeg hadde gått, hvis jeg hadde hatt lyst. Hvis jeg hadde noe annet (bedre?) å gjøre, ville jeg ha latt være. Det er da ikke nødvendig å analysere alt ;) Dessuten hadde de sikkert ikke bedt deg hvis de ikke hadde hatt lyst at du skulle komme heller.

Fort gjort å overse noen man burde ha bedt, burde ha ringt til etc. Har opplevd det selv også - invitert inn til fest, hvorpå en av de inviterte har spurt om ikke XXX også kunne komme. Og selvfølgelig - jeg burde absolutt ha tenkt på å invitere XXX selv! Men det hender ting glipper, selv om tanken er gulle god i utgangspunktet :)

• Liker 2
Skrevet

Klart jeg hadde gått. Hadde ikke brydd meg om hvorfor invitasjonen kom litt sent. Kos deg.

Anonymous poster hash: 16f77...7c7

Skrevet

Jeg ville ha takket ja. Det kan være mange grunner til at du ikke ble invitert tidligere, men jeg tenker at det ikke er noen grunn til å tro det verste.

Jeg har selv opplevd å få en "reserveinvitasjon", altså å bli invitert i et besøk fordi noen andre ikke kunne komme. Det syntes jeg var helt greit. Jeg syntes det var hyggelig å få invitasjonen, fordi det betydde at selv om jeg ikke var blant de nærmeste vennene, så tenkte de faktisk på meg da de fikk et forfall.

Skrevet

Jeg skjønner godt at det føles litt merkelig, og at man ikke føler seg like velkommen som de som har vært invitert i ukesvis allerede.

Har opplevd lignende situasjoner selv 2-3 ganger, og jeg og har gjort som deg og begynt å analysere og tenke og bli trist.

Men de gangene jeg har kunnet, har jeg takket ja, og har kost meg hver eneste gang. Det må da være uendelig mye bedre enn å sitte hjemme alene og ha vonde følelser om situasjonen. Hadde de virkelig, virkelig ikke ønsket deg der, så hadde du nok ikke blitt invitert til å begynne med.

Så jeg oppfordrer deg til å gå, TS! :-)

Anonymous poster hash: 34e13...816
Skrevet

Hvor ofte er det ikke man inviterer folk litt i rykk og napp til en fest, da! Det skjer hele tiden i livet mitt. Noen glemmer jeg i farten, ofte de jeg automatisk tenker at kommer uansett. Null stress. Bare dra du, og er det barmhjertighet så får du bare være så hyggelig og kul å henge med at de overhodet ikke føler seg som støttekontaktene dine ;)

Anonymous poster hash: 81913...19b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...