AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #1 Skrevet 8. november 2013 Svigermors mann har en underlig tilnærming til datteren vår. Hver gang vi treffer dem eller skyper med dem, lager han plystrelyder til henne som om hun var en hund, eller kisser på henne som om hun var en katt (type pspspsps). Når han treffer henne gjør han i tillegg to ting; knipser henne oppi ansiktet (ikke borti da) og rister nøklene sine rett foran ansiktet hennes. Hver gang.. Jeg syns dette er veldig pussig, og begynner å bli relativt lei. Spesielt av lydene som om hun var et dyr. Jeg har prøvd å le det litt bort og si til datteren min "hehe, han tror du er en katt" men han tar ikke hintet. Jeg blir mer og mer frustrert, og merker at andre i familien titter veldig rart på ham, og på meg når dette foregår. Han er fra en annen kultur, men jeg kan da ikke tro at det skulle ha noe og si. Datteren vår er under 1 år. Han har ikke barn selv, så kan hende det er mangel på erfaring som gjør det. Er dette noe jeg bare skal bite i meg? Eller kan jeg si noe? I så fall, hva?Anonymous poster hash: 41e2a...114
Geralt Skrevet 8. november 2013 #2 Skrevet 8. november 2013 Du bør vel kansje ikke si noe som helst, men din "bedre halvdel" som er i slekt med(ihvertfall kona til fyren) kansje burde si at det ikke er en helt optimal måte å omgå ungen på.
Gjest HappyWaffle Skrevet 8. november 2013 #3 Skrevet 8. november 2013 øøøhm?? javel? hadde noen starta slik med min evt unge så ville jeg bare stirra rart på han å spurt han om hva han gjør.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #4 Skrevet 8. november 2013 Hva i all verden skal du si fra om? Han prøver å leke litt med ungen med lyder og bevegelse, er ikke det ganske normalt? Å underholde baby med nøkkelknipe er ganske effektfullt i min erfaring, plystring, tungeklikking ol likeså. "Jeg liker ikke måten du leker med babyen min på. Vennligst hold deg til følgende lyder og framgangsmåter jeg som mamma har godkjent..." Jepp, kjør på. Anonymous poster hash: 72966...480 30
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #5 Skrevet 8. november 2013 Hehe sånn holdt svigerfar på her også. Litt teit, og babyen ble litt redd av at han var så opp i fjeset hennes. Men jeg tror han bare var usikker på hva man gjør, og var ikke så flink til å lese hennes signaler. Menmen det går seg til tenker jeg:) Anonymous poster hash: fbda7...b2d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6 Skrevet 8. november 2013 Svigermors mann har en underlig tilnærming til datteren vår. Hver gang vi treffer dem eller skyper med dem, lager han plystrelyder til henne som om hun var en hund, eller kisser på henne som om hun var en katt (type pspspsps). Når han treffer henne gjør han i tillegg to ting; knipser henne oppi ansiktet (ikke borti da) og rister nøklene sine rett foran ansiktet hennes. Hver gang.. Jeg syns dette er veldig pussig, og begynner å bli relativt lei. Spesielt av lydene som om hun var et dyr. Jeg har prøvd å le det litt bort og si til datteren min "hehe, han tror du er en katt" men han tar ikke hintet. Jeg blir mer og mer frustrert, og merker at andre i familien titter veldig rart på ham, og på meg når dette foregår. Han er fra en annen kultur, men jeg kan da ikke tro at det skulle ha noe og si. Datteren vår er under 1 år. Han har ikke barn selv, så kan hende det er mangel på erfaring som gjør det. Er dette noe jeg bare skal bite i meg? Eller kan jeg si noe? I så fall, hva?Anonymous poster hash: 41e2a...114 Det var noen som gjorde nøyaktig det du beskriver med valpen som jeg hadde. Jeg ble så irritert til slutt at jeg ba dem slutte å gjøre dette da jeg så på det som forsøk på å terge opp hunden. Hadde jeg vært deg, ville jeg sagt ifra til stebestefaren at du ikke synes noe om akkurat dette. Anonymous poster hash: ae2fd...0fa
kisskissbangbang Skrevet 8. november 2013 #7 Skrevet 8. november 2013 Hehe. Min svigerfar gjorde også sånne ting lenge. Han er rett og slett bare håpløs rundt barn og vet ikke hvordan han skal forholde seg til dem. Det går nok over. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #8 Skrevet 8. november 2013 Enig med kkbb før meg. Hva med å hjelpe han litt da ts? Bare si, når vi treffes så vil line helst si hei og hilse i hånden. Vi pleier ikke å riste ting i aniktet vårt, eller si kisskiss. Det er Jo sånn man gjør med katter. Anonymous poster hash: 453b2...e5b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #9 Skrevet 8. november 2013 Kan jeg spørre hva som er galt med å leke litt....småunderlig med en baby? Hadde hun vært et eldre barn hadde det vært annerledes - men dette er da verdens minste sak. Jeg kan ikke helt se hva slags skade det skal gjøre, for alt du vet synes babyer sånt er fascinerende, eller, helt OK. Anonymous poster hash: b6906...7b7 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #10 Skrevet 8. november 2013 Enig med kkbb før meg. Hva med å hjelpe han litt da ts? Bare si, når vi treffes så vil line helst si hei og hilse i hånden. Vi pleier ikke å riste ting i aniktet vårt, eller si kisskiss. Det er Jo sånn man gjør med katter.Anonymous poster hash: 453b2...e5b Hilsen i hånden og si hei til en baby på under 1 år? Anonymous poster hash: b6906...7b7 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #11 Skrevet 8. november 2013 Er det ikke helt normalt å lage litt lyder med munnen og noen bevegelser md hånden for å leke med unger på rundt et år da? Synes da jeg ser det hele tiden og over alt. Må han si "ååååhhh gossi gossi gossi" for at det er godkjent? Anonymous poster hash: b400e...b8c 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #12 Skrevet 8. november 2013 Det er ikke sikkert han er så flink med barn? Jeg ser egentlig ikke problemet her, bortsett fra at du synes det er litt merkelig. Ungen tar vel ikke skade på at han "snakker" til henne på denne måten? Anonymous poster hash: 93205...ee9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #13 Skrevet 8. november 2013 Hilsen i hånden og si hei til en baby på under 1 år? Anonymous poster hash: b6906...7b7 Ungen min på ett sier hei, hallo, hei du, teller til 5 og vinker - men det er visst feil å si hei og lære å hilse med hånden. Greit å vite. XDAnonymous poster hash: 453b2...e5b 2
Gjest Gaby Skrevet 8. november 2013 #14 Skrevet 8. november 2013 (endret) Dette var pussig Endret 8. november 2013 av Gaby
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #15 Skrevet 8. november 2013 Da jeg ble mor til min fars første barnebarn kalte han min datter for "kreket" et par ganger. Det var ikkenoe ondsinnet over det, han var bare ikke vant til å omgås små barn. Han lærte imidlertid fort at det ikke var en fin måte å omtale sitt barnebarn på. Du må si fra. Kanskje er en katt det nærmeste han kommer omgang med barn, dermed blir det naturlig for ham å omgås barnet på den måten. Anonymous poster hash: 1a8af...367
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #16 Skrevet 8. november 2013 Du kan vel gi han en hjemmelahet "ordbok" med godkjent baby snakk da. Syns helt ærlig ikke at det er store forskjellen fra "gossi gossi" og "kiskiskis", ei heller ikke om han rister et nøkkelknippe foran barnet i motsetning til en baby-leke!? De selger faktisk nøkkelknipper til babyer i plast... Så nei, ser ingenting rart med dette.Anonymous poster hash: 12693...b42 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #17 Skrevet 8. november 2013 Er det dette som kalles "klovning"? Jeg er ikke noen stor fan av det, synes det er utrolig teit. Men om ikke barnet blir redd, så blir det sikkert ikke varige psykologiske skader. Barnet kan vel synes den personen er litt rar - med god grunn. Man kan jo velge om man vil ta kampen og si i fra, eller om man bare skal la det ligge. Man kan jo risikere å såre personen. Man får kjenne litt på magefølelsen. Kanskje du kan snakke med moren din, høre hva hun tenker? Kanskje hun kan ta det opp med han? Kanskje lettere å høre det fra henne.Anonymous poster hash: 539f5...3e5
Gjest Heartbeat Skrevet 8. november 2013 #18 Skrevet 8. november 2013 Så koselig, han vil jo bare bli kjent med gullet, og vet ikke helt hvordan han skal forholde seg til det 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #19 Skrevet 8. november 2013 Dette var pussig Pussig at svaret ditt endra seg sånn ja Anonymous poster hash: 0cb97...cc2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #20 Skrevet 8. november 2013 Hm, snakker denne mannen også språket i hjemlandet sitt? For da kan ofte sånne baby/koselyder være annerledes og noe man tar med seg inn i et nytt språk:) Veldig mye kan være veldig annerledes når man kommer fra en annen kultur, så selv om det ser rart ut for oss her er det helt normalt der han kommer fra. Anonymous poster hash: 845b6...254
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå