Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #1 Skrevet 6. mai 2004 Har noe ytrefilet liggende i fryseren, tror det ca er 1 år gammelt. Kan kjøttet brukes, eller er det for gammelt? Noen som vet ca holdbarhet ved frysing av div kjøtt?
Gjest Phair Skrevet 6. mai 2004 #2 Skrevet 6. mai 2004 Har noe ytrefilet liggende i fryseren, tror det ca er 1 år gammelt. Kan kjøttet brukes, eller er det for gammelt? Noen som vet ca holdbarhet ved frysing av div kjøtt? Lærte at mørkt kjøtt kan fyses i 3-4 mnd og lyst i 6-7. Tror ikke jeg ville spist den.
Grooo Skrevet 6. mai 2004 #3 Skrevet 6. mai 2004 Jeg hadde i alle fall ikke servert den til andre, men om den ser "pen og frisk" ut hadde jeg nok spist den selv uten problemer.
Chiquita Skrevet 6. mai 2004 #4 Skrevet 6. mai 2004 Jeg hadde i alle fall ikke servert den til andre' date=' men om den ser "pen og frisk" ut hadde jeg nok spist den selv uten problemer.[/quote']
LilleBille Skrevet 6. mai 2004 #5 Skrevet 6. mai 2004 Ofte er det holdbarhetsdato to år frem i tid på rene fileter (etter hva jeg har sett trykket på)... Det er noe helt annet med fetere kjøtt. Tror ikke det er problem å spise den.. ville ikke bekymret meg .. så sant den ikke lukter/ser ekkel ut. Den kan ha blitt litt tørr.. - så kanskje passer den bedre i en bifflapskaus el.
Gjest Skrållan - ikke innlogget Skrevet 6. mai 2004 #6 Skrevet 6. mai 2004 Dersom matvarer (kjøtt) (eller muskler da - )(nei uff, det var litt slemt...) ble lagt i fryseren mens det enda var ferskt og fint, dersom posen er tett og temp'en har vært riktig og alt sånt, og selvfølgelig dersom det ser og lukter bra - har jeg INGEN problemer med å verken spise eller servere det etter et år. Når det gjelder holdbarhet på mat synes jeg til tider vi er blitt litt for hysteriske.......
Gjest 1111 Skrevet 6. mai 2004 #7 Skrevet 6. mai 2004 Er enig med Skrållan, syns vi er litt hysteriske med datoene.. når du fryser ned noe så "forsvinner" holdbarhetsdatoen. f.eks. hvis du fryser ost en uke før den går ut, er den like fin til å brukes to måneder senere.
valmue Skrevet 6. mai 2004 #8 Skrevet 6. mai 2004 Det skulle gå helt bra ifølge min venninne som er kokk. (forutsatt at den var fersk i utgangspunktet og har vært riktig emballert)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå