Gå til innhold

Kcal underskudd og styrketrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Jeg har som mål å komme under 60 kg (er 164 høy). Jeg valgte styrketrening med kcal underskudd. Har allerede gått ned ca 5 kg på dette. Har levd på rundt 1300 kcal dagen.

Selv om jeg har levd på et såpass underskudd så har styrken min økt enormt i forhold til slik den var. Men kjenner at jeg har begynt å stagnere. Jeg blir fremdeles sterkere, men utholdenheten merker jeg har begynt å bli dårligere.

Det jeg lurer på, hvor lenge vil opplegget mitt fungere? Når vil kroppen slutte å bygge muskler, og gå over til vedlikehold, for så å "spise opp" musklene?

Veier nå 71 kg, så har mer en nok fett å ta av. Vurderer også å prøve meg på psmf 2 uker før jul.

Anonymous poster hash: df417...e7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis mer næringsrik mat.. kalorier er ikke bare kalorier :)

Du burde nok kanskje spise litt mer de dagene du trener, men ville holdt meg på et greit underskudd uansett.

Jeg har pleid å gå med 1200 kcal de dagene jeg ikke trener, og rundt 1600 når jeg trener. Prøver jo å få i meg mest mulig energi via maten, det er det eneste kroppen kan bruke som energi utenom fettet eller musklene. Spiser du ikke riktig vil ikke kroppen forbrenne riktig heller..

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Hvor lang tid brukte du på de fem kiloene?

Jeg kan helt fint trene styrke i perioder der jeg spiser lite, men en styrkeøkt er ofte en apetittvekker for meg. Når jeg kommer hjem (bor fem min unna treningsstudioet mitt), må jeg spise med en gang. Tror dette har med å gjøre at jeg har en hjerne som ganske greit regulerer matinntak av seg selv og at de gangene jeg har trent hardt, betyr det at den energien jeg har brukt også må "inn" igjen.

Skrevet

Har brukt 3 måneder på de 5 kiloene

Anonymous poster hash: df417...e7e

Skrevet

Tror det vil stagnere etterhvert som du går ned i vekt.

Jeg er 160 cm og veier ca 57 kg, og jeg klarer nesten ikke å øke tyngden på vektene jeg løfter overhodet, dersom jeg ligger i kaloriunderskudd.

Anonymous poster hash: 00d03...7e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...