Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en artikkel i Nettavisen http://pub.tv2.no/nettavisen/skraablikk/ar...ticle220640.ece

Dette er under skråblikk vel og merke.

Midt spørsmål er om det er mulig for mennesker å bli "paralysert" slik at man virker "død"?

Innimellom har vi vel alle lest om folk som tror at noen er død så er de ikke død alikevell. Jeg trodde nå at hvis en person hverken puster eller har puls så er han død! Ikke etter noen minz men etter 30minz - 1 time eller noe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i Norge er nok (forhåpenltligvis) helsevesenet så oppegående at folk ikke kan bli begravd levende på denne måten, men alle land har ikke samme type helsevesen som oss.. Kan godt forestille meg at noe slikt kan hende i fattigere deler av verden ja!

Skrevet

Men er ikke dette noe av grunnen til at vi (her i Norge) ikke begraver folk før det har gått... ehhh... er det 5 dager?

Gjest Anonymous
Skrevet

Sikkre dødstegn er opphør av puls (hjertet banker ikke, lyttes på med stetoskop ) og opphør av respirasjon (puster ikke). Pupillene er lysstive (utvidede pupiller som ikke trekker seg sammen når de blir utsatt for lys). Etterhvert blir kroppen kald og blåmarmorert (kan skje før døden inntrer hvis dødsprosessen er langvarig).

Den døde stelles tidligst 2 timer etter dødsfallet. Og den døde skal undersøkes av lege før han/hun blir hentet av begraveslesbyrået eller sendt til kjølerom/kapell. Da skrives det ut en dødsattest.

Jeg er 100% sikker på at her i landet blir ingen begravet mens de fortsatt er i live.

Gjest Gjesta
Skrevet
Her i Norge er nok (forhåpenltligvis) helsevesenet så oppegående at folk ikke kan bli begravd levende på denne måten, men alle land har ikke samme type helsevesen som oss.. Kan godt forestille meg at noe slikt kan hende i fattigere deler av verden ja!

Det hendte i Tyskland, som verken er som regnet som fattig land eller med dårlig helsevesen....

Men jeg (håper og) tror slik om deg at de som jobber med døde her er såpass oppegående.....

Clea

Gjest 1111
Skrevet

Leste i en bok at dette har vært praktisert lenge. bare på andre måter da, ved hjelp av tau knyttet til armer og ben og en klokke på toppen av graven.

Kjenner jeg får frysninger av hele temaet jeg. om det er mulig eller ikke, så er det i alle fall uhyre skremmende å tenke på..

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg mistenker de som står bak slike ideer å spille på pårørendes samvittighet.

"- Pårørende skal føle seg trygge på hvis noe slikt skjer, så vil deres kjære straks bli reddet, sier talspersonen. "

Får samme ugne følelsen som når man blir tilbudt å kjøpe skrapelodd til inntekt for krybbedødsforskning like etter en er kommet hjem fra klinikken, det er å spekulere og forsøke å tjene penger på folks samvittighet.

Gjest Poirot
Skrevet
Men er ikke dette noe av grunnen til at vi (her i Norge) ikke begraver folk før det har gått... ehhh... er det 5 dager?

Jeg tror det. Men i noen land har man jo ikke kjøerom og det er svært varmt, sp jeg skjønner godt de steder som har skikker der man må folk i jorda raskt.

Gjest gjesta
Skrevet

Det er også religiøse skikker som gjør at den avdøde skal raskt i jorden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...