AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #1 Skrevet 8. november 2013 Har du gjort det? Eller kunne du ha gjort det? Tenker da om det er for mye folk for et lite barn, og om ungen kan bli skremt av å se bilder av flådde dyr og sånt. Barnet mitt er 6 år. Anonymous poster hash: 55fb3...cb7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #2 Skrevet 8. november 2013 Med mindre barnet selv har uttalt at det er veldig i mot pels, så bør det ikke dras med. Anonymous poster hash: 027f1...160 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #3 Skrevet 8. november 2013 Naiv som jeg er hadde jeg ikke forventet å få se masse bilder av flådde dyr på et sånt fakkeltog, så jeg hadde nok uten å tenke over det tatt med meg barnet mitt. Dersom jeg visste at sånne bilder ville bli vist, hadde jeg nok blitt hakket mer skeptisk. Anonymous poster hash: 3847b...b43 1
Gjest Skrevet 8. november 2013 #4 Skrevet 8. november 2013 Altså , verden ER hard og tøff. Om man skal skjerme barna for alt mulig; hva slags tøfler oppdrar vi da? Og snakk om smell den dagen de oppdager at det ikke bare er rosa puter og blå skyer? Da jeg var 6 år elsket jeg å se naturfilmer på tv - og fikk alltid fri tilgang til dette. Ganske makabre scener å se en løve nedlegge og spise sitt bytte - eller se gribbene ta restene etterpå. But that's reality. Pelsindustrien er forkastelig - og om du som forelder har meninger om dette, synes jeg det er fint å dele dette med barna. Nå har du jo en gyllen mulighet også til å påvirke barnet i den retning, om ikke annet så blir ihvertfall barnet opplyst og har grunnlaget for å ta egen beslutning seinere. Men snakk med barnet først om fakkeltoget, og hvorfor. Fortell kort om "fra dyr til pels"-prosessen og forbered barnet at det kanskje vil være ekle bilder der. Verden ER ekkel til tider - men barna dævver ikke av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå