Gå til innhold

Mariusgenser - Fint eller ikke?

96 stemmer

1. 1. Er mariusgenser fint?

• Ja
      80
    • Nei
      10
    • Tenker ikke noe over det.
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymous poster hash: 42b51...c64

Anonymous poster hash: 42b51...c64
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er veldig fint, og liker godt når folk eksperimenterer med mønster i forskjellige farger :) den blå, hvite og røde blir fort kjedelig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Genseren er fin den . Vokste opp med den og Buserull i Hedmark.

Men at mønsteret er på alt av interiøs og andre type klær og lignende er ikke fint.

Liker den orginale best. Den med egene armer og røde markeringer på skuldere.

https://www.google.no/search?q=mariusgenser&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=X6p8UpzlIa2Q4gSStYCYBw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1124&bih=1012

Ikke den med mønsteret i en halvsirkel. Den blir for moderne.

Sandnes Uldvarefabrik som fortsatt eier håndstrikkeoppskriften, hevder at det er solgt over fem millioner eksemplarer av håndstrikkoppskriften til Mariusgenseren i Norge, i en rekke fargekombinasjoner.

http://no.wikipedia.org/wiki/Mariusgenser

Endret av Wonders
Gjest Badebuksa
Skrevet

Det er fint som hundegensere til bikkjer lissom.

• Liker 2
Skrevet

Denne evinnelige mariusgenseren er kjempestygg og i samme klasse som buserullen.

Men de kan bli kjempegode ullsåler etter en varm maskinvask og en omgang med saks.

Jeg har minst ett dusin mariusgensere på samvittigheten som er blitt et utallig antall ullsåler :-)

• Liker 1
Skrevet

Denne varianten var fin.

DSC_00341.jpg

Anonymous poster hash: e374c...4e4
  • Liker 6
Skrevet

Jeg synes Mariusgenser er veldig fint, men jeg må si at jeg er litt lei av bruk av Mariusmønsterert på alle mulige andre ting. På noen andre klesplagg kan det være fint, men jeg synes det blir litt mye når det er på ALT du finner i f.eks. interiørbutikker.

Anonymous poster hash: e57e3...b65
  • Liker 3
Gjest Hyssingen
Skrevet

Jeg elsker den blå/rød/hvite mariusgenseren. Har alltid ønsket meg en, men av en eller annen grunn så virker det som om jeg er den eneste personen i norge som ikke kjenner noen strikkere :sjokkert::fnise:

Skrevet

Denne varianten var fin. DSC_00341.jpgAnonymous poster hash: e374c...4e4

Den har kjæresten min :P

Anonymous poster hash: 0e46c...1c0

Skrevet

Digger det på babyer eller sokker/votter til voksne - men genseren blir for mye til hverdagsbruk.

Til bruk på hytta, er liksom mer bruksområder for mitt vedkommende.

Synes mønsteret er veldig fint- men bare ikke i genser på voksne menn eller kvinner.

Anonymous poster hash: d55f6...682
  • Liker 2
Skrevet

Jeg elsker den blå/rød/hvite mariusgenseren. Har alltid ønsket meg en, men av en eller annen grunn så virker det som om jeg er den eneste personen i norge som ikke kjenner noen strikkere :sjokkert::fnise:

Har du sjekket på Epla? :) Her er noen som skriver at de strikker på bestilling:

http://epla.no/handlaget/produkter/662509/

http://epla.no/handlaget/produkter/658341/

Anonymous poster hash: e57e3...b65

Skrevet

Den har kjæresten min :P

Anonymous poster hash: 0e46c...1c0

Åhh. nå trodde jeg først du skrev at det var kjærsten din :fnise: Jeg fant jo bare et tilfeldig bilde med google.

Anonymous poster hash: e374c...4e4

• Liker 4
Skrevet

Jeg liker mønsteret, men er bare så ufattelig lei det. Må si at min første strikkede ggenser var Marius. Vi snakker om 30 år tilbake.

Anonymous poster hash: c8991...821

• Liker 1
Gjest AnneShirley
Skrevet

Veldig fint mønster. Tenker å strikke ting til barna i det. Men frister ikke med akkurat dette mønsteret til meg. Det er litt for populært for tida. Og så foretrekker jeg mer organiske mønstre for at det skal passe til stilen min sånn generelt :)

Gjest badeand1
Skrevet

Syns det er fint. Har en fleecegenser i hvitt med mønsteret nederst <3

Skrevet

Fint på barn, ikke på voksne.

• Liker 1
Skrevet

Syns det er kjempefint :) Enig i at det er litt mye til hverdagsbruk, men på ordentlig kalde dager eller til kosestunder er de helt supre!

Skrevet

Jeg liker ikke fargekombinasjonen knallrødt og blått, for jeg synes det røde er så skrikende.

Men selve mønsteret er fint, spesielt i andre farger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...