Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å kjøre et medisinsk hudpleieprogram med Obagi NuDerm. Dere som har gjort dette, kan dere fortelle om deres erfaringer?

Anonymous poster hash: 49f62...5a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med NuDerm, men har fantastisk god erfaring med ClenziDerm - så regner nok med at resten av produktlinjene til Obagi er like bra! Veldig bra merke, har prøvd både MD Formulations, Dermalogica, Decleor +++, men ingen produkter har gitt så gode resultater som produktene fra Obagi.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Til informasjon til de som måtte være interessert:

Til alle som som søker på, og stiller spørsmål om, Obagi- og andre A-vitaminprodukter for behandling av kviser, arr, pigmentflekker, rynker osv. så vil jeg gjerne informere om at det er er vitamin A/retinol/tretinoin som er den aktive ingrediensen i disse produktene. I stedet for å bruke tusenvis av kroner på merkevarer som Obagi og andre, så kan du få hvit resept på en krem med tretinoin hos lege/hudlege for noen hundrelapper dersom du sliter veldig med for eksempel kviser. Kremen Aberela utgikk i fjor, men det finnes andre erstatninger som for eksempel Airol. Regler for bruk er de samme: NB! Du må ikke få sollys i ansiktet under behandlinger (du vil få pigmenskader m.m.), (bi)virkningene er de samme: flassing, sårhet og rødhet (særlig i begynnelsen). Test kremen på armen først, begynn forsiktig i ansiktet (maks krem på størrelse med en ert for hele ansiktet) ved å smøre deg med noen dagers mellomrom den første uken for å se at du tåler kremen. Jeg skriver dette innlegget fordi jeg er lei av disse omfattende "hudprogrammene" med femten produkter som det påstås skal brukes for å få maks effekt, til en pris som utnytter fortvilede mennesker som er villige til å betale ti tusen kroner for behandlingen. Jeg vil føye til at jeg ikke har brukt Obagi-produktene, det er meget mulig at de er svært gode som kosmetiske produkter, men den agenten som faktisk hjelper mot alvorlige acne/arr o.l. er tretinoin, verken mer eller mindre. Så bruk gjerne Obagi eller andre liknende merkeprodukter hvis du vil det, hvis ikke så kan du altså få en resept på en krem med 5% tretinoin hos din lege/hudlege, og ellers bruke en mild og lindrende fuktighetskrem en time etter at du har smurt ansiktet om ettermiddagen/kvelden. Altså: Ikke sol under noen omstendighet (det vil si høy solfaktor selv om det er overskyet om sommeren) og vær forberedt på å tåle flassing, sårhet og rødhet. De fleste som har har hatt det vanskelig over tid på grunn av problemhud, opplever disse plagene som bagatellmessige når de vet at de endelig kan få løst problemet. Snakk med legen om hvor mange måneders behandling som vil være det beste for deg og om hva som eventuelt vil være en hensiktsmessig vedlikeholdsbehandling i ettertid.

Jeg håper dette kan være til hjelp for alle dem som ikke har anledning til å betale ti tusen kroner for å få hjelp med sin problemhud. Snakk med din lege, si ordet 'tretinoin'. (Til sist: Ikke bruk tretinoin/A-vitamin/retinol hvis du har problemer med rødhet/sårhet/rosacea i ansiktet - din hudlege vil kunne finne en annen egnet behandling for dette dersom det er alvorlig.)

Ha en god høst! :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...