AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Og i tillegg betalte jeg kontant, er dette vanlig innen bransjen? Regna ikke med å få noen kvittering akkurat men mistenker svart arbeid. Dette er forresten et sted med godt rykte... Anonymous poster hash: 07be8...984
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Mistenker du svart arbeid bør du melde fra. Å ikke få kvittering på 3000 kr er ikke et godt tegn. Anonymous poster hash: fcd37...4c8 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Første gang jeg tok en tatovering så vet ikke hva som er vanlig. Sjekka nettet for å se hvilke studioer som ble anbefalt, og disse er også medlem av Norsk Tattoo Union, eller hva det heter... TS Anonymous poster hash: 07be8...984
Gjest badeand1 Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 (endret) Hvor liten er den? Jeg betalte 4000 for en tatovering som dekker hele "underarmen av underarmen" (der pulsåren er ved håndleddet og oppover til der man tar blodprøve) fantastisk forklaring Endret 7. november 2013 av Mortem 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Hvor liten er den? Jeg betalte 4000 for en tatovering som dekker hele "underarmen av underarmen" Vil si ca. 10 cm på det lengste, og 5 cm i bredden. Kun svart. Tok ca en time. TS Anonymous poster hash: 07be8...984
Gjest badeand1 Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Høres ikke altfor galt ut det egentlig. Hva mener du med betalte kontant?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #7 Skrevet 8. november 2013 Høres ikke altfor galt ut det egentlig. Hva mener du med betalte kontant? Jeg synes det var merkelig at jeg ble spurt om å betale kontant istedenfor med kort. Fordi det var "enklere". For alt jeg vet driver de med delvis svart arbeid, men det er kanskje vanlig innenfor bransjen? Var bare en venn som reagerte på prisen, han mente jeg hadde blitt lurt... TS Anonymous poster hash: 07be8...984
Gjest badeand1 Skrevet 8. november 2013 #8 Skrevet 8. november 2013 Seriøse steder driver ikke delvis med svart arbeid Du kan jo kontakte Norsk Tattoo Union for å høre om det er noe rart som har skjedd. Trenger ikke nevnet navnet på studioet.
Adhara Skrevet 8. november 2013 #9 Skrevet 8. november 2013 Hver tatovør setter sin pris. Det er smart å forhøre seg om prisen før man tatoverer seg, så har man valget om å velge eventuelt en annen tatovør. Med tanke på at en tatovering sitter på kroppen resten av livet så synes jeg ikke det er så dyrt. De fleste respekterte studioer jeg har tatovert meg i har ikke bankterminal, av den enkle grunn at det er steika dyrt å leie en. Jeg har heller ikke brukt å få kvittering, men om jeg hadde spurt så hadde det sikkert ikke vært noe problem. 1
Ruby_Tuesday Skrevet 8. november 2013 #10 Skrevet 8. november 2013 Det er ikke billig å ta tatovering i Norge, så prisen høres egentlig helt grei ut. Men det er litt merkelig at du ikke fikk kvittering..
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #11 Skrevet 8. november 2013 Hver tatovør setter sin pris. Det er smart å forhøre seg om prisen før man tatoverer seg, så har man valget om å velge eventuelt en annen tatovør. Med tanke på at en tatovering sitter på kroppen resten av livet så synes jeg ikke det er så dyrt. De fleste respekterte studioer jeg har tatovert meg i har ikke bankterminal, av den enkle grunn at det er steika dyrt å leie en. Jeg har heller ikke brukt å få kvittering, men om jeg hadde spurt så hadde det sikkert ikke vært noe problem. OK, så det kan være av den enkle grunn at de ikke har bankterminal? Vel, når du sier det så kan jeg ikke huske å ha sett noen terminal i nærheten av disken... TS Anonymous poster hash: 07be8...984
Neket Skrevet 8. november 2013 #12 Skrevet 8. november 2013 Kommer vel kanskje litt an på...man kan kjøpe et billig bilde på IKEA for å henge på veggen, eller man kan kjøpe en original av en anerkjent kunstner. De fleste tatoveringsstudioer tar gjerne en tusenlapp bare for å ta på hansker og starte maskinen. TS nevner heller ikke noe om evt forarbeid, type ide som måtte settes ned på papiret av artisten før TS satte seg i stolen?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #13 Skrevet 8. november 2013 Kommer vel kanskje litt an på...man kan kjøpe et billig bilde på IKEA for å henge på veggen, eller man kan kjøpe en original av en anerkjent kunstner. De fleste tatoveringsstudioer tar gjerne en tusenlapp bare for å ta på hansker og starte maskinen. TS nevner heller ikke noe om evt forarbeid, type ide som måtte settes ned på papiret av artisten før TS satte seg i stolen? Var ikke noe forarbeid, hadde bildet med meg Går ut ifra at prisen er kurrant nok. Viktig å gå til et skikkelig sted med god hygiene. TS Anonymous poster hash: 07be8...984
Gjest Skrevet 8. november 2013 #14 Skrevet 8. november 2013 Syntes nå prisen var litt på trynet jeg da! 3000 kr liksom, det er 1000 kr mindre enn hva jeg betalte for tattoveringa på leggen min, og den er en god del større en 10x5 cm! De fleste tatovører her i området har en minstepris på 1500, noe som ville dekka den der uten tvil. Og at studioet er godkjent betyr ikke at det er bra. Er et studio i drammen, de har vært i alle år og har et kjent rykte, men alt jeg ser som er tatt der er typiske enhjørninger, regnbuer, delfiner o.l. og de tattovørene som er virkelig flinke slutter der etter kort tid og starter eget!
Sophie-Ann Skrevet 8. november 2013 #15 Skrevet 8. november 2013 Tråden er ryddet for personangrep samt siteringer/svar til dette Sophie-Ann, mod
Gjest Blomst83 Skrevet 8. november 2013 #16 Skrevet 8. november 2013 At du betalte kontat reagerer jeg ikke så mye på,men prisen var litt stiv. Jeg har tattoveringer som er større enn den den du tok,og prisen jeg har betalt har vært mindre. Til neste gang vil jeg anbefale deg å sjekke litt rundt på hva andre ligger på i pris.
Gjest Elseby13 Skrevet 8. november 2013 #17 Skrevet 8. november 2013 Syns du skal gå tilbake og be om kvittering. Si "jeg tror dere glemte å gi meg kvittering da jeg var her sist". Du må ha kvittering!
Binta Ba Skrevet 8. november 2013 #18 Skrevet 8. november 2013 De fleste tatoveringsstudioer har ikke bankterminal, som en allerede sa. Prisen hørtes stiv ut, synes jeg også, men det igjen spørs på hvem du går til, gjestetatovør eller ikke, hva han spesialiserer seg på ov osv. Lønner seg alltid å ta en runde, spesielt om du har med deg en tegning fra før av. Detaljer spiller også inn... Kvittering har jeg aldri bedd om, og aldri fått. Har derimot sett at de skriver ut til seg selv og putter i en mappe.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #19 Skrevet 8. november 2013 Ba du om kvittering da? Men de bør ha bankterminal, siden man som kunde kan bli gjort ansvarlig for skatt/avgifts-unndragelse, ved kontante betalinger over 10.000 og tatoveringer fort kommer opp i sånne beløp. http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/Maks-betaling-i-kontanter-10000-kr-5106032.html Anonymous poster hash: 50c7d...813
Gjest Kim Skrevet 8. november 2013 #20 Skrevet 8. november 2013 Umulig å si noe om prisen, når du ikke forteller om størrelsen på tatoveringen. Å betale kontant er da ikke uvanlig, ikke mange sjapper som har kort automat. Jeg betaler 6000,- pr sitting, så er det litt opp til meg hvor mange timer jeg orker og derfor hvor mye tatoveringen koster. Vanligvis, så blir det rundt 3.5-4 timer, så rundt 1500,- pr time. Skal starte på tatovering hos: http://www.horimatsu.com/ i løpet av våren engang. Han tar 1800 SEK pr time. Kvalitet koster og siden du skal ha det på kroppen en LANG tid fremover, så er det å betale noen kroner ekstra for godt håndverk en billig forsikring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå