Lilla-Blomst Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Jeg har møtt en fyr jeg liker godt, og som jeg har lyst til å bli bedre kjent med, er "head over heals", men synes han er en kul kar. Han har gitt utrykk for at han liker meg, og vil møte meg igjen. På andre date endte det med sex, til tross for at jeg i utgangspunktet sa at det ikke kom til å skje, men det skjedde. Etter dette var han veldig klengete, kosete, sa at han syntes vi hadde bra kjemi osv. Jeg er ikke særlig tilhenger av dating-reglene, så sendte melding etter daten samme kveld, takket for en hyggelig kveld, og sa at jeg ønsket å møte ham igjen. Han bruker hele to dager(!) på å svare, men sier at han ønsker å møtes igjen han også. Har ikke hørt noe fra ham nå, og det er nå fem dager siden jeg mottok meldingen fra ham. Jeg har bestemt meg for å ikke ta neste initiativ, så det får være opp til han. Jeg er usikker på hva han tenker. Var det kun ligget han var ute etter? I såfall hvorfor overøser han meg med komplimenter etterpå? Ville ikke at jeg skulle dra, hinter om nytt møte osv. Så noen spm til dere: 1. Er han en player? Eller leker han hard to get? 2. Hvordan tenker dere menn når en jente har sex på andre date, for så å sende melding etterpå å takke for daten? Er det feil? 3.Tips til hvordan man bør gå fram dersom det blir en ny date?
Lilla-Blomst Skrevet 7. november 2013 Forfatter #2 Skrevet 7. november 2013 mente å skrive at "jeg IKKE er head over heals, men synes han er en kul kar" * TS
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #3 Skrevet 8. november 2013 Menn liker å jakte sånn er det bare. Og mange av oss jenter liker å "forføre"/lokke Hvis det blir noen ny date burde det være på hans initiativ ja, du ga ham kanskje litt for mye for fort. Les litt om push/pull mellom kvinner og menn og vær litt hard to get. Anonymous poster hash: baa97...f52
Gjest Awzm me Skrevet 8. november 2013 #4 Skrevet 8. november 2013 Kanskje pga han synes din mangel på viljestyrke var for stor. Siden du sa du ikke ville ha sex, men det skjedde likevel, altså, du kan ikke stole på deg selv, hvordan skal han kunne gjøre det. Det er ihvertfall sånn jeg hadde tenkt.. men jeg er kvinne, så overanalyserer.. hehe. Han hørtes ikke mer interessert ut, har han sagt at han var ute etter noe seriøst før dere hadde sex?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #5 Skrevet 8. november 2013 sex på 2.date er helt ok, men å ikke klare å holde seg til det når du selv har sagt det ikke blir noe av vitner om manglende selvkontroll ja. ikke et pluss i boka for en potensiell kjæreste. Anonymous poster hash: 98581...2b0
Gjest Gaea Skrevet 8. november 2013 #6 Skrevet 8. november 2013 Menn liker å jakte sånn er det bare. Og mange av oss jenter liker å "forføre"/lokke Hvis det blir noen ny date burde det være på hans initiativ ja, du ga ham kanskje litt for mye for fort. Les litt om push/pull mellom kvinner og menn og vær litt hard to get. Anonymous poster hash: baa97...f52 Vær så snill, ikke prøv å få en av de få kvinnene som faktisk tør å vise hva hun føler til å bli enda en av de pysete folka som må spille et spill for å ikke ''miste kontrollen''. Kanskje pga han synes din mangel på viljestyrke var for stor. Siden du sa du ikke ville ha sex, men det skjedde likevel, altså, du kan ikke stole på deg selv, hvordan skal han kunne gjøre det. Det er ihvertfall sånn jeg hadde tenkt.. men jeg er kvinne, så overanalyserer.. hehe. Han hørtes ikke mer interessert ut, har han sagt at han var ute etter noe seriøst før dere hadde sex? Da er han en dobbeltmoralsk dust som ikke fortjener et forhold. Han hadde like mye sex med henne som hun hadde med han. Hvorfor han er slik er ikke så lett å si. Kanskje han ikke var så interessert likevel, etter andre daten altså, men ikke turte å vise det der og da. Kanskje han bare ville ha sex. Kanskje han har blitt påvirket av alle idiotene som sier at man ikke skal være så ''på'' selv om man faktisk liker jenta (du har jo allerede fått samme råd, er det rart folk blir gærne? To stykker kan i praksis være stormende forelsket i hverandre uten å vite det, på grunn av slike spill som bunner i usikkerhet). Kanskje han ikke likte at du var såpass på, fordi han vil ''jakte''. I så fall er han en dust. Minstekravet til en partner burde være at han klarer å se deg som person, ikke at han bare vil ha deg fordi du er vanskelig å få. Men du, hva mener du med å vente på at han tar neste initiativ? Var det du som ba han ut på date forrige gang?
Gjest Gaea Skrevet 8. november 2013 #7 Skrevet 8. november 2013 sex på 2.date er helt ok, men å ikke klare å holde seg til det når du selv har sagt det ikke blir noe av vitner om manglende selvkontroll ja. ikke et pluss i boka for en potensiell kjæreste. Anonymous poster hash: 98581...2b0 Herre. Gud. Så. Utrolig. Dobbeltmoralsk. Håper intenst at jeg aldri blir singel igjen, når såpass mange tenker slik. Hjelp.
AnonymBruker 42 Skrevet 8. november 2013 #8 Skrevet 8. november 2013 Hadde jeg vært deg TS hadde jeg sluttet å overanalysere... 1) Kanskje han er "player". Kanskje han leker. Kanskje han venter på ditt initiativ. Kanskje han har lastet ned 20 sesonger med Grays anatomy han fordyper seg i. Kanskjekanskjekanskje... 2) Ikke noe feil med sex på verken første eller andre daten. Ikke det å sende en melding samme dag heller... Det er jo bare supert om det klaffer sånn egentlig. 3) Som om det var en ny date!
Gjest Awzm me Skrevet 8. november 2013 #9 Skrevet 8. november 2013 Vær så snill, ikke prøv å få en av de få kvinnene som faktisk tør å vise hva hun føler til å bli enda en av de pysete folka som må spille et spill for å ikke ''miste kontrollen''. Da er han en dobbeltmoralsk dust som ikke fortjener et forhold. Han hadde like mye sex med henne som hun hadde med han. Hvorfor han er slik er ikke så lett å si. Kanskje han ikke var så interessert likevel, etter andre daten altså, men ikke turte å vise det der og da. Kanskje han bare ville ha sex. Kanskje han har blitt påvirket av alle idiotene som sier at man ikke skal være så ''på'' selv om man faktisk liker jenta (du har jo allerede fått samme råd, er det rart folk blir gærne? To stykker kan i praksis være stormende forelsket i hverandre uten å vite det, på grunn av slike spill som bunner i usikkerhet). Kanskje han ikke likte at du var såpass på, fordi han vil ''jakte''. I så fall er han en dust. Minstekravet til en partner burde være at han klarer å se deg som person, ikke at han bare vil ha deg fordi du er vanskelig å få. Men du, hva mener du med å vente på at han tar neste initiativ? Var det du som ba han ut på date forrige gang? Jeg ser egentlig ikke dobbeltmoralismen i det? Om han selv ikke hadde noe i mot sex på første date, og hun sa hun ikke hadde lyst så tidlig, så vitner det jo bare om at hun har lav selvkontroll, og da kan man tenke videre at hun ikke klarer å gjøre det som egentlig man først har bestemt seg for eller hva som er innenfor ens egen moral. Selvfølgelig, om han aktivt gikk inn for å forføre henne, bare for å teste selvkontrollen til ts(og selv få sex), for å så tenke at selvkontrollen ikke er tilstede så er det dobbeltmoralsk ja, men da hadde han heller ikke respekt for ts sine ønsker i utgangspunktet, og hun kan være glad om hun slipper å se han igjen.
Gjest Gaea Skrevet 8. november 2013 #10 Skrevet 8. november 2013 Selvfølgelig, om han aktivt gikk inn for å forføre henne, bare for å teste selvkontrollen til ts(og selv få sex), for å så tenke at selvkontrollen ikke er tilstede så er det dobbeltmoralsk ja, men da hadde han heller ikke respekt for ts sine ønsker i utgangspunktet, og hun kan være glad om hun slipper å se han igjen. Med mindre det var omvendt, nemlig at TS nærmest voldtok han, så forstår jeg ikke problemet. Ja, hun ville i utgangspunktet ikke ha sex allerede, men fordi hun likte han og de hadde god kjemi endte det opp med å bli slik likevel. Jeg tviler på at TS bare kastet seg over han og han ''bare ble med på det'', for siden å tenke ''herregud, man kan jo ikke stole på det hun sier''. Det hadde i så fall vært så sært at... Ja, jeg vet ikke. Kan ikke forstå det.
Lilla-Blomst Skrevet 8. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 8. november 2013 Takk for svar dere:) Jeg skjønner dere som sier dere tenker at jeg har lav selvkontroll, er jo nettopp det jeg er litt redd for at han sitter igjen å tenker selv. Jeg har normalt nokså høy grad av selvkontroll, men i dette tilfellet klarte jeg ikke å utvise det, og sitter nå igjen med etterpå-klokheten.. Så er i grunnen litt redd for at jeg har ødelagt hans interesse pga det. Og det er vel derfor jeg lurer litt på om det er faktisk slik mannfolk tenker. Er det slike ting som blir vektlagt selv om dere i utgangspunktet liker jenta? Vet jo at folk er forskjellige, men føler i såfall at jeg har bomma helt, og synes det er litt trist om alt skal være basert på en slik ting. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå