Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2002 #1 Del Skrevet 12. juni 2002 Har et, for meg, stort problem. Min mann er i moden alder (47 år) blitt veldig sosial, spesielt når han har drukket litt. Blir veldig oppmerksom med andre damer. Jeg mener han flørte; danser, klemmer, er spennende og hyggelig. For de andre... Jeg blir såret, får ingen ting av dette. Vi må være for oss selv når vi skal kose oss sammen. Føler meg veldig lite verdsatt. Han får meldinger på mobilen fra damer/ jenter på jobben. Han er ikke utro.. sier han. Det tror jeg forsåvidt ikke heller, men blir ganske usikker. Kanskje vi har utviklet oss så forskjellig, at vi ikke passer sammen lenger. Vet at han er glad i meg, men hvorfor denne "trangen" til å være attraktiv? Er det noe med panikkalderen eller? Hvordan ser unge jenter på menn i den alderen som "styrer" på? Et godt råd for å vekke han? Jeg er ikke flørtetypen. Hilsen Kia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 12. juni 2002 #2 Del Skrevet 12. juni 2002 Først vil jeg bare presisere at jeg ikke er 71 men 31 år og ikke har neon erfaring med overgangsalderen enn så lenge, så du får da mine synspunkter for hva de er verd Så til mitt svar: Jeg tror helt klart at dette skyldes overgangsalderen ja, og det er like leit uansett om det er hun eller han som kommer i den fasen og oppfører seg slik. For at kvinner også kan gjøre ting på denne måten er det vel ingen tvil om? Det at han ønsker en bekreftelse på at han fortsatt blir oppfattet som attraktiv blandt andre damer ser jeg ikke noe galt i, det er bare noe han trenger i denne fasen hvor han opplever en "liten svikt" i sitt eget selvbilde. Og danse med andre må han vel få lov til? Problemet ligger jo i at han mister en del hemninger i fylla og at han totalt overser deg i disse situajonene, og ikke tenker på at du faktisk ser hvordan han oppfører seg. At du føler deg lite verdsatt er forståelig, og det syns jeg absolutt du bør la han få vite også. Si det til han i edru tilstand neste dag at du hadde satt pris på om han kunne tenke litt på hva du føler i slike situasjoner, uten å anklage han for å drive å sjekke opp andre damer. Skjønner han ikke hva du mener, så spør han rett ut hvordan han ville ha følt det om du holdt på slik på samme måten overfor andre menn i hans nærvær. Disse tekstmeldingen han får fra damene på jobben, lar han deg ta del i disse eller holder han dem hemmelig? Leser han dem for deg tror jeg ikke du har mye å frykte her, dette er uskyldig morro mellom gode arbeidskollegaer. Om han er utro? Det kan vel ingen si ja eller nei til, men her kjenner du din mann best og om du ikke merker noe spesielt med måten han oppfører seg på til daglig, at han er ekstra mye borte osv. eller har gode grunner til misstanke syns jeg du skal legge fra deg den tanken. Du spør om dere har utviklet dere så forskjellig at dere ikke passer sammen lengre? Vel, igjen kan bare du gi et svar på det, men dersom dette kun handler om hvordan han oppfører seg på fester, men at hverdagen deres er normal ellers og dere trives sammen så er det vel ingen grunn til å konkludere med det. Hva du kan gjøre for å vekke han? Tror bare du må snakke med han om hva du føler, og ikke minst få han til selv å tenke etter og gi utrykk for om han selv mener at han oppfører seg rart i forhold til tidligere. Kanskje kommer det også en innrømmelse fra han at selv føler at han trenger en bekreftelse på at han fortsatt duger i den alderen han er kommet i. Gjør han det har du lite å frykte tror jeg, bortsett fra at du kanskje må leve med at han har behov for å få denne bekreftelsen akkurat i denne perioden av livet. Ellers får du bare vise han hvor mye du fortsatt setter pris på han, at han for deg er den enste du kan tenke deg og finne på ting dere to liker og kan gjøre sammen slik at han har fokus rettet mot deg. Da går det nok over. Det vil si, om det fortsatt er det du vil da? _________________ Kristian (71)1212[ Dette Innlegg er endret av: Kristian (71) den 2002-06-12 23:19 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå