Gå til innhold

Noen her som er helsesøster? Eller kan om yrket/utdanningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst til å utdanne meg som helsesøster. Men grøsser over den lange utdanningen. Først 3 år sykepleie, og deretter 1(?) år videreutdanning som helsesøster? Trenger man ha praksis etter fullført sykepleierutdanning?

Jeg er nå 22 år, og føler jeg begynner å bli gammel. Har ikke mann eller barn heller, og synes det er skremmende å "legge alt på vent" for å utdanne meg til dette. Er klar over at mange får barn midt i utdanningen, men er dette tøft?

Hva er tankene deres om denne utdanningen? Hadde dere kunne tenkt dere det?

Anonymous poster hash: 6f293...7fb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 24 da jeg begynte på sykepleien. Nå er jeg i gang med toårig videreutdanning. Har aldri angret.

Jeg tror du kan ta helsesøster på deltid. Men du må jobbe som sykepleier i to år før du kan søke.

Anonymous poster hash: e9e3c...d49

Skrevet

Min venninne er helsesøster, hun sa det ikke var så lett å få jobb som det. Men hun fikk det etter et år ca. Hun jobba som spl inntil da. Du er jo ung enda! Selv begynte jeg på 6 årig master da jeg var på din alder. Mann og barn er på vei. Du kan jo også få barn under studiet. Var en del av de som fikk det på spl.

Skrevet

3 år på sykepleien

2 år praksis som sykepleier

1 år videreutdanning som helsesøster.

Men det er veldig vanskelig å komme inn på videreutdanninge, for det har blitt veldig populært og det er enda vanskeligere å få jobb som helsesøster.

Lurt å tenke på før man bruker 6 år å nå drømmen.

Anonymous poster hash: af287...47a
Skrevet

Et års relevant yrkespraksis^^ Ser det er flere enn meg som ikke har fått med seg at svært mange skoler har satt ned kravene på antall år i yrkespraksis før vidreutdanning nå. Anestesi og intensiv har også 1 år på flere høgskoler nå :O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...