Gå til innhold

Hva slags drikke til lapskaus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha en enkel familiesammenkomster, og skal servere lapskaus. Hva slags drikke ville du hatt til den?

Skrevet

Vann og saft kanskje? :) Saft for de som har lyst på, og vann for de som har lyst på det:)

Vi bruker bare brus da:P Men så er det sjeldent vi spiser lapskaus med andre folk:P

Anonymous poster hash: 78a7a...5c5
Skrevet

Saft og ikke brus eller evt alkoholfritt øl?

Skrevet

Gløgg, det er kaldt ute.

Gløgg sammen med lapskaus...mmmm hehe

Skrevet (endret)

Søtt kliss som saft og brus passer ikke til lapskaus (eller noe som helst annet) synes jeg da, det krasjer fullstendig.

Øl vil jeg tro er en god kombo. Pils funker til det meste, er det en mørk lapskaus med mye smak kan også mørkere øl være godt (bayer, brown ale). Som alkoholfrie alternativer ville jeg hatt Munkholm og Farris e.l.

Endret av Pingting
  • Liker 5
Skrevet

Ja, jeg tenkte også på munkholm og farris..og evt brus for de små..

Skrevet

jeg ville ikke hatt øl eller annen bitter drikke. vann eller saft er mer enn godt nok :)

Anonymous poster hash: ebcdf...04c
Skrevet

Søtt kliss som saft og brus passer ikke til lapskaus (eller noe som helst annet) synes jeg da, det krasjer fullstendig.

Øl vil jeg tro er en god kombo. Pils funker til det meste, er det en mørk lapskaus med mye smak kan også mørkere øl være godt (bayer, brown ale). Som alkoholfrie alternativer ville jeg hatt Munkholm og Farris e.l.

Folk har forskjellig smak :P Jeg drikker så og si ikke annet enn brus til maten. Og jeg har prøvd å drikke vann, og saft liker jeg ikke, men for min del så blir smaken bare ødelagt av vann:P

• Liker 3
Gjest Snoken-
Skrevet (endret)

Gløgg sammen med lapskaus...mmmm hehe

Haha! Ikke vær så kald da... Lapskaus passer vel egentlig best med vann, spesielt om det er hermetisk lapskaus vi snakker om.

Endret av Snoken-
Skrevet

Jepp, folk har forskjellig smak - og da er det lurest å satse på det man tror flest vil like. Og jeg vil faktisk tro at flere (voksne) mennesker heller vil ha øl enn saft til denne typen mat. Men det er jo TS som kjenner familien sin best, så hun er nok riktig person til å ta det valget. Eventuelt så kan du jo handle inn litt av hvert og la folk velge selv - så er problemet løst :)

• Liker 1
Skrevet

Haha! Ikke vær så kald da... Lapskaus passer vel egentlig best med vann, spesielt om det er hermetisk lapskaus vi snakker om.

Dette er god gammeldags hjemmesnekra lapskaus.

Vi endte opp med munkholm og farris, og eplemost! Takk for tips :)

Skrevet

Er det ikke bare småunger som drikker saft til middagsmat?

• Liker 4
Annonse
Skrevet

Vann er det eneste riktige til lapskaus!

Anonymous poster hash: f4ffd...63e
  • Liker 2
Skrevet

Nei.Jeg er voksen. jeg drikker heller det om valget står mellom øl,farris og saft. Øl smaker dritt,farris enda verre. saft er mye bedre da men vil heller ha vann .

• Liker 4
Skrevet

nope.

Skrevet

Nei.Jeg er voksen. jeg drikker heller det om valget står mellom øl,farris og saft. Øl smaker dritt,farris enda verre. saft er mye bedre da men vil heller ha vann .

Men om du er kresen, så er det kanskje litt dumt å komme med anbefalninger til et helt selskap ut fra dine egne preferanser?

Anonymous poster hash: a517a...68f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...