AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Hei alle sammen. Jeg og samboer har snakket en del om bryllup og vi begge vil gifte oss, alle, på et eksotisk sted. Så jeg har lyst til å fri og (forhåpentligvis) gifte oss på vår neste ferie. Da skal vi til et eksotisk land. Da skal alt være klart, vi kommer på det som ser ut som en vanlig ferie, koser oss og soler oss. Så på en romantisk middag på stranda frir jeg. Så gifter vi oss på stranda noen dager senere. Dette er mulig å få til har jeg fått høre. Så noen jeg lurer på. Hva må jeg fikse hver hjemme i Norge før vi drar? Og der det mulig å gjøre uten at henne er innvolvert? Og hvis noen har tips til sider, selskaper som hjelper til å organisere et slikt bryllup. Har veldig lyst å imponere dama for dette er ikke noe hun forventer eller tror jeg tørr/klarer å gjøre så håper noen kan hjelpe Anonymous poster hash: 3b5ea...170
yxnyx Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Nei, det er dessverre ikke mulig. For å få ekteskapet godkjent, må dere på forhånd ha sendt inn egenerklæring og forlovererklæring til Skatteetaten og fått dette godkjent. Dette må begge fylle ut, pluss begges forlovere. http://www.skatteetaten.no/Person/Folkeregister/Ekteskap-og-samliv/Ekteskap/Ekteskap-i-Norge/Veien-til-ekteskapet---steg-for-steg/Papirer-som-ma-fylles-ut/ 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Som yxnyx sa: det går ikke. Man må ha underskrift fra begge to i forkant. Og er du helt, 100% sikker på at hun ville likt dette? Det er nok tipp topp for noen, men jeg ville følt meg snytt om jeg ikke hadde fått lov til å planlegge mitt eget bryllup. Jeg har aldri hatt den typiske prinsessedrømmen, eller planlagt dette siden jeg var 10 år gammel, men jeg syntes likevel det var kjempemorsomt å finne lokaler, bestemme mat og invitere masse mennesker som jeg er glad i og ville dele en slik dag med. Og ikke minst var det fint å gjøre dette sammen med han jeg skulle gifte meg med! Vi var like involvert i planleggingen begge to, og jeg likte så godt at det skinte gjennom at dette var VÅR fest som VI hadde lagt litt personlighet i og hatt det moro med. Anonymous poster hash: c3971...499 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Ah okai Takk for svar til begge i hvert fall! Da skal jeg se om det er mulig å twicke det litt. Anonymous poster hash: f7bc6...a8f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Mulig å hva? Anonymous poster hash: c3971...499
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Selvfølgelig er det mulig! Dere er begge enige om at dere vil gifte dere på et eksotisk sted sant? Alene, bare dere to? Da er det bare å si til henne at du gjerne vil ha noen papirer klart på forhånd i tilfelle dere må ha borgerlig vielse... Dere kan sende inn en egenerklæring, og du kan opplyse skatteetaten om planen din, og at du dessverre ikke vet hvem som kommer til å være forlovere siden det skal bli en overraskelse for henne, og siden dere skal gifte dere der du velger så må dere kontakte sjømannskirken eller noe der (det kan du gjøre på forhånd). Phui! Det beste er at du ringer til de og forklarer planene dine. På forhånd bør du ha funne ut hva hun liker av blomster og kjole, hun har kanskje noen tanker om hva slags kjole hun vil ha på seg? Og så avtaler du med de som skal utføre vielsen detaljene, og evt priser. Det er fullt mulig å få en vielse i utlandet med fremmede forlovere godkjent i Norge. Men husk at dere må innom et offentlig kontor for å få stemplet apostille på vielsesdokumentet som bør være på engelsk eller blitt oversatt til engelsk før dere får apostille. Forhåndsgodkjenningen på egenerklæringen kan du også be om å få på engelsk fra skatteetaten og deretter få den stemplet apostille før dere reiser. Du har med andre ord litt arbeid foran deg! Lykke til! Anonymous poster hash: efabc...87a 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #7 Skrevet 9. november 2013 Du kan ikke gifte deg med fremmede forlovere, men du kan gifte deg med fremmede vitner! Hilsen nygiftet i utlandet. Anonymous poster hash: 20edb...cec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå