AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Har en jente på 2 år. Fin fødsel, men morkaka satt fast og måtte hentes ut kirurgisk. Sluttet på minipillen i august i fjor og er fremdeles ikke gravid. Kan jeg ha blitt steril etter inngrepet...? Brukte bare noen få mnd første gang..og samme mann Anonymous poster hash: efd97...e72
Lilleløvetann Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Har en jente på 2 år. Fin fødsel, men morkaka satt fast og måtte hentes ut kirurgisk. Sluttet på minipillen i august i fjor og er fremdeles ikke gravid. Kan jeg ha blitt steril etter inngrepet...? Brukte bare noen få mnd første gang..og samme mann Dette kan ikke jeg noe om, men det kan jo være mange grunner for at det ikke har gått til nå. Men siden dere har prøvd i over ett år nå så kan dere jo dra til legen for å få sjekket dere begge to Om det skulle være noe galt så er det jo greit å sette igang denne prosessen så fort som mulig. Det som går fortest er jo å få tatt ei sædprøve av mannen, mens du må til gynekolog - og der er det jo som oftest litt ventetid, så kan være greit å ta seg en tur til legen med en gang sånn at man blir henvist til gynekolog Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #3 Skrevet 8. november 2013 Tusen takk for svar! Det er nok den paranoide siden av meg som slår inn, at de kan ha skadet livmoren da de hentet ut morkaken..og så googler jeg og leser at i (veldig sjeldne) tilfeller kan det faktisk skje! Men veldig lite sannsynlig.. Jeg tror jeg gir det til etter nyttår, altså to PP til, før vi søker hjelp, og jeg prøver å ikke stresse med det..men man tenker jo sitt, og folk spør jo når/om vi har tenkt på nestemann. For all del, skulle denne ungen bli den eneste vi får, så er det en fantastisk unge å ha fått! Men et søsken, eller to, eller tre, hadde jo vært fint Anonymous poster hash: efd97...e72
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #4 Skrevet 8. november 2013 Ei venninne av meg fikk 1. barnet på vanlig måte, og 2. barne med prøverør.. Samme far.. Var vel hun som hadde vanskelig for å bli gravid. Så trenger nødvendigvis ikke ha noe med morkaka å gjøre, men at du har vanskelig for å bli gravid? Anonymous poster hash: 2a9f8...127
Silfen Skrevet 8. november 2013 #5 Skrevet 8. november 2013 Sekundær infertilitet er ikke uhørt, så ta kontakt med lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå