Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 2 år. Fin fødsel, men morkaka satt fast og måtte hentes ut kirurgisk. Sluttet på minipillen i august i fjor og er fremdeles ikke gravid. Kan jeg ha blitt steril etter inngrepet...? Brukte bare noen få mnd første gang..og samme mann :)

Anonymous poster hash: efd97...e72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en jente på 2 år. Fin fødsel, men morkaka satt fast og måtte hentes ut kirurgisk. Sluttet på minipillen i august i fjor og er fremdeles ikke gravid. Kan jeg ha blitt steril etter inngrepet...? Brukte bare noen få mnd første gang..og samme mann :)

Dette kan ikke jeg noe om, men det kan jo være mange grunner for at det ikke har gått til nå. Men siden dere har prøvd i over ett år nå så kan dere jo dra til legen for å få sjekket dere begge to :) Om det skulle være noe galt så er det jo greit å sette igang denne prosessen så fort som mulig. Det som går fortest er jo å få tatt ei sædprøve av mannen, mens du må til gynekolog - og der er det jo som oftest litt ventetid, så kan være greit å ta seg en tur til legen med en gang sånn at man blir henvist til gynekolog :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Det er nok den paranoide siden av meg som slår inn, at de kan ha skadet livmoren da de hentet ut morkaken..og så googler jeg og leser at i (veldig sjeldne) tilfeller kan det faktisk skje! Men veldig lite sannsynlig..

Jeg tror jeg gir det til etter nyttår, altså to PP til, før vi søker hjelp, og jeg prøver å ikke stresse med det..men man tenker jo sitt, og folk spør jo når/om vi har tenkt på nestemann.

For all del, skulle denne ungen bli den eneste vi får, så er det en fantastisk unge å ha fått! :) Men et søsken, eller to, eller tre, hadde jo vært fint ;)

Anonymous poster hash: efd97...e72
Skrevet

Ei venninne av meg fikk 1. barnet på vanlig måte, og 2. barne med prøverør.. Samme far..

Var vel hun som hadde vanskelig for å bli gravid. Så trenger nødvendigvis ikke ha noe med morkaka å gjøre, men at du har vanskelig for å bli gravid?

Anonymous poster hash: 2a9f8...127
Skrevet

Sekundær infertilitet er ikke uhørt, så ta kontakt med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...