Gå til innhold

Ingen resultat av trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg trener feil, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har fått treningsplan og instruks på treningssenteret, men uansett funker ikke treninga.

Hva skal jeg spise? konkret mat? Jeg har lyst til å miste noen kg, men ikke muskler.. problemområdet mitt er lår, rompe, legger og litt magefett.

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Hva er det som ikke funker?

Hvor lenge har du holdt på? Hva er treningsprogrammet?

Alder, vekt, høyde?

Hva er målet?

Skrevet

Hva er det som ikke funker?

Hvor lenge har du holdt på? Hva er treningsprogrammet?

Alder, vekt, høyde?

Hva er målet?

Jeg går ikke ned i fettprosent, om jeg går ned er det kun vann

Jeg har holdt på i snart 1 år

jeg er 16, tror jeg veier 60 kg, og er ca 176.

Målet er å være den jeg var for 1 år siden, har gått masse OPP i vekt, jeg spiser vel for mye, men de gangene jeg har vært på diett har jeg ikke gått ned mer enn 2 kg, som er kun vann...

Skrevet

Hvordan spiser du? Det er maten som avgjør..

Anonymous poster hash: c48bb...93d
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Jeg går ikke ned i fettprosent, om jeg går ned er det kun vann

Jeg har holdt på i snart 1 år

jeg er 16, tror jeg veier 60 kg, og er ca 176.

Målet er å være den jeg var for 1 år siden, har gått masse OPP i vekt, jeg spiser vel for mye, men de gangene jeg har vært på diett har jeg ikke gått ned mer enn 2 kg, som er kun vann...

Du er 176 og 60 kg? Det er jo en perfekt vekt. Du er høy så så noe veldig lavere vekt er ikke naturlig. Du er 16 år og kroppen din er i store endringer. Du går fra å være jente til kvinne og da er det naturlig at vekta går noe opp pga. kvinnelige attributter som utvikler seg.

Du skal IKKE fokusere på vekt. At du vil bli fit og mer stram i fisken er en annen ting. Da skal du fokusere på tung styrke og intervalltrening.

Du er alt for ung til å tenke på vektnedgang; spesielt når vekta de er såpass lav fra før. Det er en farlig tankegang.

Endret av Runforit
Skrevet (endret)

Du er 176 og 60 kg? Du veier absolutt ikke for mye. Mitt råd er som sagt over å fokusere på tung styrke og intervalltrening. Vekt har ingenting å si, og du trenger absolutt ikke å gå ned i vekt.

Jeg begynte å trene tung styrketrening, og spesielt med baseøvelser (knebøy, markløft, benkpress). Spiste mer, men sunnere. Har gått opp 8 kg, men kroppen min er mye finere og strammere enn da jeg veide mindre. Ikke driv med for mye kondisjonstrening, men fokuser mest på styrketrening. :) Vil heller ikke anbefale diett, men tenk på livsstil.

Endret av Inspirato
Skrevet

Du er i vekst enda.

Det kan hende kroppen trenger noe av fettlageret.

(Vet at 16-åringer ikke vil høre det det, men....)

Det virker på meg som om du er slank!

Skrevet

Du er 176 og 60 kg? Det er jo en perfekt vekt. Du er høy så så noe veldig lavere vekt er ikke naturlig. Du er 16 år og kroppen din er i store endringer. Du går fra å være jente til kvinne og da er det naturlig at vekta går noe opp pga. kvinnelige attributter som utvikler seg.

Du skal IKKE fokusere på vekt. At du vil bli fit og mer stram i fisken er en annen ting. Da skal du fokusere på tung styrke og intervalltrening.

Du er alt for ung til å tenke på vektnedgang; spesielt når vekta de er såpass lav fra før. Det er en farlig tankegang.

Da er det nok det at jeg vil bli strammere, rompa henger, låra gnisser. Mamma sa jeg måtte spise mindre, og etter noen uker med et sunnere kosthold + mer trening = null resultat. Blir så jævla kje av de kommentarene fra mamma, vil helst slippe di. Ja jeg har fått hofter og litt pupper, vil helst ha det også, men alt som handler om kosthold og trening gjør meg så trøtt. Finner ikke noe positivt med noe lenger, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

Skrevet

Da er det nok det at jeg vil bli strammere, rompa henger, låra gnisser. Mamma sa jeg måtte spise mindre, og etter noen uker med et sunnere kosthold + mer trening = null resultat. Blir så jævla kje av de kommentarene fra mamma, vil helst slippe di. Ja jeg har fått hofter og litt pupper, vil helst ha det også, men alt som handler om kosthold og trening gjør meg så trøtt. Finner ikke noe positivt med noe lenger, vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

Hva med å skaffe deg litt ryggrad og lære deg å drite i kommentarene fra moren din, når du åpenbart ikke er overvektig?

Moren din kommer ikke til å slutte å klage selv om du går ned i vekt, om hun er av typen som slenger dritt.

(Og jeg håper for guds skyld du forteller henne at slike kommentarer er usakeptable å komme med som forelder?)

• Liker 1
Skrevet

Du burde fokusere på styrketrening. At rumpa "henger" er jo fordi du ikke har muskler der. Du får ikke mindre hengerumpe av å jogge.

Styrketrening + mat = fit kropp.

Anonymous poster hash: 2bf22...e77
Skrevet

Tren styrketrening, og ikke tenk på vekta. Det er da du ser resultater.

Spis proteinrik mat + styrketrening = Fit kropp.

Anonymous poster hash: 0bab5...845
Skrevet

Hva med å skaffe deg litt ryggrad og lære deg å drite i kommentarene fra moren din, når du åpenbart ikke er overvektig?

Moren din kommer ikke til å slutte å klage selv om du går ned i vekt, om hun er av typen som slenger dritt.

(Og jeg håper for guds skyld du forteller henne at slike kommentarer er usakeptable å komme med som forelder?)

Hu sa ikke jeg var feit eller overvektig, men at jeg hadde fått større rompe, lår og legger, så jeg burde gå ned noen kg. Hun har ved flere tilfelder blitt sur pga nettopp det faktum at jeg har gått opp i vekt.

Jeg har ikke noe annet sted å være, og missliker å bli hata av mora mi pga det jeg veier. Når jeg ser på tv sier foreldrene: jeg elsker deg uansett hvordan du er osv. Blir ganske sjalu.

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Om du har en mor som oppfordrer en sunn og slank 16 åring om å slanke seg så vit at det er hun som er problemet her, ikke du!

Er det hun eller du som mener at du må ned i vekt egentlig? Om det er moren din så la henne lese det jeg skriver: Man oppfordrer ikke unge jenter til å slanke seg! Man kan oppfordre til en sunn livsstil og mer aktivitet i hverdagen. Man kan sørge for at huset er fullt av gode alternativer til et godt kosthold med rene råvarer, frukt og grønt. Men man sier ikke at til sin egen datter på 16 som forøvrig er helt normalvektig at hun skal spise mindre. Dette er oppskriften på en spiseforstyrrelse.

Til deg: om du vil stramme opp så sørg for et rent kosthold uten for mye sukker og raske karbs(hvit ris/pasta etc) Lag maten fra bunn. Bytt ut brødskiver med grove knekkebrød.

Fokuser på kylling, kalkun, fet fisk, svin, egg, brun ris/pasta, frukt, grønnsaker, nøtter etc.

Fortsett å trene, men ikke fokuser på at du skal bli tynnere for det trenger du ikke. La målet været er frisk, sterk og sunn kropp.

Endret av Runforit
Skrevet

Om du har en mor som oppfordrer en sunn og slank 16 åring om å slanke seg så vit at det er hun som er problemet her, ikke du!

Er det hun eller du som mener at du må ned i vekt egentlig? Om det er moren din så la henne lese det jeg skriver: Man oppfordrer ikke unge jenter til å slanke seg! Man kan oppfordre til en sunn livsstil og mer aktivitet i hverdagen. Man kan sørge for at huset er fullt av gode alternativer til et godt kosthold med rene råvarer, frukt og grønt. Men man sier ikke at til sin egen datter på 16 som forøvrig er helt normalvektig at hun skal spise mindre. Dette er oppskriften på en spiseforstyrrelse.

Til deg: om du vil stramme opp så sørg for et rent kosthold uten for mye sukker og raske karbs(hvit ris/pasta etc) Lag maten fra bunn. Bytt ut brødskiver med grove knekkebrød.

Fokuser på kylling, kalkun, fet fisk, svin, egg, brun ris/pasta, frukt, grønnsaker, nøtter etc.

Fortsett å trene, men ikke fokuser på at du skal bli tynnere for det trenger du ikke. La målet været er frisk, sterk og sunn kropp.

Hvor kjøper man brun ris og brun pasta?

Gjest Snoken-
Skrevet (endret)

Hvor kjøper man brun ris og brun pasta?

I alle matvarebutikker. Det heter forsåvidt villris eller naturris og pasta fullkorn.

Endret av Snoken-
Skrevet

Hu sa ikke jeg var feit eller overvektig, men at jeg hadde fått større rompe, lår og legger, så jeg burde gå ned noen kg. Hun har ved flere tilfelder blitt sur pga nettopp det faktum at jeg har gått opp i vekt.

Jeg har ikke noe annet sted å være, og missliker å bli hata av mora mi pga det jeg veier. Når jeg ser på tv sier foreldrene: jeg elsker deg uansett hvordan du er osv. Blir ganske sjalu.

Hun blir ikke mer glad i deg av at du går ned noen kilo.. hallo liksom. Det er ikke vekt som avgjør hvor glad man er i folk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...