Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først, jeg har verdens herligst kjæreste. Vi er stort sett sammen hele tider, og storkoser oss. Han er kjekk, snill og helt fantastisk.. Men, en ting plager meg.. Han har en tildens til å "lyve/lure" meg, fordi han ikke vil såre meg sier han.

Da jeg har blitt sammen med en i vennegjengen, ble det mye prat i starten. Og jeg fikk blant annet vite at han har en fortid med å røyke noe hasj.

Jeg er oppvokst med rus i hjemmet, og når jeg fikk vite at han røyket fra tid til annen, forklarte jeg at jeg vil være en pakkedeal, hvor jeg ikke kan involvere meg sammen med noen som røyker hasj, og at jeg derfor vil avslutte. Han forklarte at det lå i fortiden, og ikke fortiden, og det ville ikke bli noe problem. OK, vi fortsatte. Og en mnd etterpå drar han på guttetur. De kommer hjem, og jeg hører prat fra de andre om at de har røykt. Jeg lar det gå 3-4 dager, for å gi han selv sjans til å ta det opp med meg. Han gjør det ikke, så jeg spør han, og han innrømmer det. Jeg blir litt lei, og oppgitt. Jeg følte jeg hadde forklart hvor viktig det var for meg. Men enda viktigere så følte jeg meg lurt med at han lovet meg noe, som han ikke holdt, og ikke innrømmet. Vi prater sammen, og jeg prøver å gjøre det så klart som mulig at jeg er ikke sint fordi han gjorde det, men fordi jeg følte meg lurt, fordi han ikke innrømmet det osv osv..

Noen måneder etter så prater vi på fylla, og kommer frem til at han vil slutte å snuse, så ei venninne foreslår ett veddemål mellom oss. Han slutter å snuse, og jeg får ikke shoppe på ett halvt år. 5000 kr i potten. Vi var enige begge to, og gikk etter. I edru tilstand var vi også enig om å fortsette veddemålet.

Ved to anledninger de siste to måneder har jeg "tatt" han ved å snuse. Han har ved begge anledninger først løyet til meg. Nå sist fant jeg en snusboks i bukselommen hans, og får svar at den må bare ha ligget der hele tiden. Jeg godtar ikke det fordi han har hatt denne buksen på seg i 2-3 dager uten å merket det?? Etter litt prat innrømmer han å ha snuset..

Det handler ikke om veddemålet.. Hverken han, eller ei bryr oss egentlig om pengene. Og ber jeg om de, så betaler han, det vet jeg.. Det handler ikke om snusen.. Jeg skulle nok foretrukket om han ikke snuste, men det betyr egentlig ikke noe for meg. Eneste grunnen at vi har veddemålet, var fordi han selv ville slutte..

Nå er jeg litt usikker fordi han har for tredje gang løyet for meg.. Det er en filleting, men jeg liker ikke at han lyver og skjuler noe for meg.. Jeg må ikke vite alt, men.. dette var litt vanskelig at han ikke prater med meg om. Han sier at han ikke sier det fordi han ikke vil skuffe meg. Fordi jeg virka så stolt over han om å skulle slutte, og hadde troa på han..

Jeg har forklart han at jeg ville aldri mistet troa på han, og forklart at det er tusen ganger verre å "ta han i en løgn" enn å at han bare er ærlig fra starten av.

Er jeg fryktelig smålig? Deler av meg lurer litt på hva annet han lyver/skjuler..? Vi har vel alle hemmeligheter, men om han hadde sagt til meg at han sprakk og tok seg en snus, så ville jeg bare ha sagt, jaha, det var synd, også går vi videre. Jeg blander meg jo aldri opp i hvorvidt han snuser eller ei, men når vi har ett veddemål, føler jeg at han burde si noe... Og liker ikke at han først lyver til meg når jeg "catcher han"..

Anonymous poster hash: bd4f4...abf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er av typen som heller ikke liker løgn. Andre bryr seg ikke om det så lenge det ikke er alvorlige saker.

Hadde jeg gjentatte ganger tatt typen i løgn (og det var et tidlig tidspunktet av forholdet) ville jeg avsluttet forholdet.

Vet ikke om det er noen hjelp for deg, men det er min mening.

Skrevet

Dette er et personlighetstrekk. Han er redd for konfrontasjoner og "håndterer" det ved å la være å fortelle om ting som han antar vil skape en konfrontasjon/misnøye fra deg. Dette vil han gjøre om ALT han tror kan skape misnøye fra deg.

Du må nesten bare vise han at det har konsekvenser. Sett deg ned og si at du godtar ikke å bli løyet til. Dersom det gjentar seg så x eller y. Og neste gang (selv om han lyver om noe så banalt som å ha tatt den siste tyggisen fra pakken) så gjør du x eller y. Ditt valg om et alternativ er å avslutte forholdet, men gi han beskjed om en konsekvens og hold deg til det (opptrening i å slutte å lyve tar lang tid, så han slutter ikke første eller andre eller 11 gand du tar han - dette vil ta år og hver løgn må få en allerede avtalt konsekvens). Jeg hadde ikke orket.

Anonymous poster hash: 72db1...b6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...