AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 http://www.upworthy.com/so-youre-telling-me-you-dont-like-the-way-you-think-i-have-sex-cause-thats-all-im-hearing-2?g=3&c=ufb1 Anonymous poster hash: e7a86...969 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Signerer! Anonymous poster hash: 2aefe...196 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 LOOOOOLLLL! Anonymous poster hash: e24ac...c1f 1
AnneBonny Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 (endret) Word Fordi: Historisk sett har det alltid vært noen menn der ute som har vært ute etter å tyste kvinner. Det er tonnevis med menn som alltid har stått i mot dette, også på 1800-tallet, men det er fortsatt en del av menneskeheten. Det er dessverre tonnevis med sanne historier med sjalue menn som absolutt skal bruke så mye energi på sexlivet, oppførselen og utseendet til kvinner som ikke lar seg temme. Kan de ikke bare finne seg en taus kvinne og være fornøyd? Noen kvinner må da skape historie, og da har det ikke akkurat vært de som hører på de lange talene til de slangetungene av sjalue menn som sier "skam deg". The Devils whore har sanne karakterer, sett bort i fra hovedkarakteren som er fiction. Stormenes tid (historisk fiction)... osv osv osv. Har alltid eksistert menn som skal temme kvinner og se ned på dem. Men av en eller annen grunn er de mer opptatt av kvinner som de kaller "bitch" og "ludder", og vet mer om dem enn kvinnene selv vet om seg selv? Det tar nok ikke stopp i dag, men jeg er så glad for å se at man fortsatt står opp for seg selv. Det er synd at det er behov for slike videoer, men har sett nok av kallenavn her på nettet som ludder/hore (hvis du gjør ditt datt) og bitch (om du står opp for deg selv) og beskjeder som: Jente, skam deg over ditt eget sexliv. Akk, finnes mennesker der ute som er så frekke. Takk for vid Endret 7. november 2013 av AnneBonny 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Ha ha "trying to make a difference in the world" ? Ved å gjenta den gamle, gneldrende feministretorikken og patrarkiteorier som ingen kjøper bare fordi ikke alle syns løse folk er digg ? å gjøre en forskjell ville jo vært å vokse opp og bare komme seg over det at ikke alle kommer til å akseptere verdiene dine i livet. Anonymous poster hash: 6d704...414 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Ha ha "trying to make a difference in the world" ? Ved å gjenta den gamle, gneldrende feministretorikken og patrarkiteorier som ingen kjøper bare fordi ikke alle syns løse folk er digg ? å gjøre en forskjell ville jo vært å vokse opp og bare komme seg over det at ikke alle kommer til å akseptere verdiene dine i livet.Anonymous poster hash: 6d704...414 Hva vet vel du om løse mennesker egentlig. Sexlivet til andre? Er du ekspert på området?...... Anonymous poster hash: 2aefe...196 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Hva vet vel du om løse mennesker egentlig. Sexlivet til andre? Er du ekspert på området?......Anonymous poster hash: 2aefe...196 Nei, men du forandrer ikke verden med å tro at du kjemper mot et patriarki som aldri har eksistert. forskjellige meninger vil alltid eksistere. hva med å bre akseptere det.Anonymous poster hash: 6d704...414 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 Nei, men du forandrer ikke verden med å tro at du kjemper mot et patriarki som aldri har eksistert. forskjellige meninger vil alltid eksistere. hva med å bre akseptere det.Anonymous poster hash: 6d704...414 Forskjellige meninger har alltid eksistert. Men du nevner løse folk. Synes du personen i videoen eller noen her i tråden er løse? Hvorfor skal de akseptere at de er løse? Hva med homser. Løper du etter dem og sier at de er løse, eller får de bare gjøre hva søren de vil? Anonymous poster hash: 5b3d1...cc5 1
SkiZy Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 bare fordi ikke alle syns løse folk er digg ? Anonymous poster hash: 6d704...414 På hva slags grunnlag mener du at noen her inne skal sitte å ta inn over seg at de er løse? Noen som er løse her eller? Hvis man blir løse av å snakke om abort, kvinnehelse, og diskutere troll som kaller kvinner som snakker om abort for "slut", da er du jammen meg bortkommen. Wow, det må være interessant å bry seg så mye med sexlivet til andre mennesker du ikke kjenner og ikke synes er digg. Du får bare akseptere selv, at mennesker der ute, er forskjellige. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #11 Skrevet 7. november 2013 På hva slags grunnlag mener du at noen her inne skal sitte å ta inn over seg at de er løse? Noen som er løse her eller? Hvis man blir løse av å snakke om abort, kvinnehelse, og diskutere troll som kaller kvinner som snakker om abort for "slut", da er du jammen meg bortkommen. Wow, det må være interessant å bry seg så mye med sexlivet til andre mennesker du ikke kjenner og ikke synes er digg. Du får bare akseptere selv, at mennesker der ute, er forskjellige. hun prøver å bryte ned konservative holdninger til seksualitet, gjør hun ikke? hun sier ingenting om abort. men nå er det jo sånn at noen faktisk må utføre aborten og at det koster kompetanse, tid og penger, så å tro at dette er en rett kvinner har, er jo feil, og dere må jo regne med at dere mister den under økonomisk krise.Anonymous poster hash: 6d704...414
AnneBonny Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 hun prøver å bryte ned konservative holdninger til seksualitet, gjør hun ikke? hun sier ingenting om abort. men nå er det jo sånn at noen faktisk må utføre aborten og at det koster kompetanse, tid og penger, så å tro at dette er en rett kvinner har, er jo feil, og dere må jo regne med at dere mister den under økonomisk krise.Anonymous poster hash: 6d704...414 I, like most people, don’t like being called names. So it kinda stung when a stranger called me a bunch of names intended to be derogatory on Facebook just because I posted a video about how women’s abortion rights are disappearing. After watching this video, though, I know how to respond: by posting another video. And another. And another.Warning: You’re going to hear some NSFW words. But I think hearing them in this way takes away their power, and that’s a very good thing. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #13 Skrevet 7. november 2013 I, like most people, don’t like being called names. So it kinda stung when a stranger called me a bunch of names intended to be derogatory on Facebook just because I posted a video about how women’s abortion rights are disappearing. After watching this video, though, I know how to respond: by posting another video. And another. And another.Warning: You’re going to hear some NSFW words. But I think hearing them in this way takes away their power, and that’s a very good thing. trodde videoen var uavhengig av bloggteksten. men tror mange menn tar i sterkt fordi veldig mange kvinner ofte står veldig uimotsagt sel om det finnes nok av argumenter mot dem. hvis man ser økonomien under ett, så er det forstatt sånn at menn dominerer yrker som produserer og skaper verdier, mens kvinner er i utgiftsyrker. Derfor er det menn som yter mest skatt og skaper arbeidsplasser, mens kvinner, gjennom abort, prioriteringer i helsevesenet og sosialordninger for mødre, gjerne får mye mer igjen for skattepengene sine enn det menn gjør, så det er ikke rart de er frustrerte i debatter der kvinner holder på høykostnadsprivilegieneAnonymous poster hash: 6d704...414
AnneBonny Skrevet 7. november 2013 #14 Skrevet 7. november 2013 trodde videoen var uavhengig av bloggteksten. men tror mange menn tar i sterkt fordi veldig mange kvinner ofte står veldig uimotsagt sel om det finnes nok av argumenter mot dem. hvis man ser økonomien under ett, så er det forstatt sånn at menn dominerer yrker som produserer og skaper verdier, mens kvinner er i utgiftsyrker. Derfor er det menn som yter mest skatt og skaper arbeidsplasser, mens kvinner, gjennom abort, prioriteringer i helsevesenet og sosialordninger for mødre, gjerne får mye mer igjen for skattepengene sine enn det menn gjør, så det er ikke rart de er frustrerte i debatter der kvinner holder på høykostnadsprivilegieneAnonymous poster hash: 6d704...414 Slike debatter har jeg ingenting i mot. Det er nok heller det at mange kvinner heller ønsker å bli tatt såpass alvorlig at man får en argumentasjon og saklig debatt. Et saklig svar, som over. Videoen gikk ikke ut på meningene rundt abort men bruk av kallenavn. Hva hvis kvinner skrev Hore, slut, ludder til deg i enkle setninger for å mene det du mener ang abort. Jeg tror ikke du trenger å tenke så mye på det i det daglige. Jeg synes ikke du skal sitte å vurdere deg selv som et ludder for å mene det du mener, heller ikke som en idiot. Det må gå an å mene noe forskjellig om noe uten å ta til såpass mæle. Og derfor er jeg helt enig med videoen. Det finnes nok av frekke troll på nettet som spyr ut simple og usaklige kommentarer (ofte seksuelle "ditt ludder"). At det ene finnes, gjør ikke kvinner til perfekte mennesker og kjønn heller. Det er mye man kan ta seg sammen på. Men jeg synes videoen står fullstendig i sitt rette element. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #15 Skrevet 7. november 2013 Slike debatter har jeg ingenting i mot. Det er nok heller det at mange kvinner heller ønsker å bli tatt såpass alvorlig at man får en argumentasjon og saklig debatt. Et saklig svar, som over. Videoen gikk ikke ut på meningene rundt abort men bruk av kallenavn. Hva hvis kvinner skrev Hore, slut, ludder til deg i enkle setninger for å mene det du mener ang abort. Jeg tror ikke du trenger å tenke så mye på det i det daglige. Jeg synes ikke du skal sitte å vurdere deg selv som et ludder for å mene det du mener, heller ikke som en idiot. Det må gå an å mene noe forskjellig om noe uten å ta til såpass mæle. Og derfor er jeg helt enig med videoen. Det finnes nok av frekke troll på nettet som spyr ut simple og usaklige kommentarer (ofte seksuelle "ditt ludder"). At det ene finnes, gjør ikke kvinner til perfekte mennesker og kjønn heller. Det er mye man kan ta seg sammen på. Men jeg synes videoen står fullstendig i sitt rette element. Nei, men jeg blir kalt homse, faggot, gay, og mye annet av folk over nett pga meninger. I tillegg blir jeg møtt med holdninger om at mine følelser rundt det å bli trakassert er like viktig, eller like sterke, som kvinners opplevelse av det samme. Jeg bryr meg likevel ikke, og gidder ikke lage en video om akkurat det, eller late som om at nettroll er en del av et diskriminerende system jeg må bekjempe. Ingen syns dette er en viktig toåpic, og ingen normalt oppegående mennesker gidder bry seg om gnålet til en gruppe, som roper høyere og tar opp mer plass enn noen andre, til tross for at problemene deres stort sett er bagateller til sammenligning med andres.Anonymous poster hash: 6d704...414
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #16 Skrevet 7. november 2013 mine følelser rundt det å bli trakassert IKKE er like viktig* Anonymous poster hash: 6d704...414
AnneBonny Skrevet 7. november 2013 #17 Skrevet 7. november 2013 (endret) Ingen syns dette er en viktig toåpic, og ingen normalt oppegående mennesker gidder bry seg om gnålet til en gruppe, som roper høyere og tar opp mer plass enn noen andre, til tross for at problemene deres stort sett er bagateller til sammenligning med andres.Anonymous poster hash: 6d704...414 Jo, mange der ute synes at det er en viktig topic. For meg er det viktig fordi: 1. Mennesker der ute, kvinner eller menn, skal ikke trekke seg bort fra meningene sine ved bruk av skam. Det er en holdning som jeg opplever som viktig å bekjempe på mange områder i et samfunn, og tar meg tilbake til religion etc. 2. Jeg støtter ikke at mennesker som har noe viktig å si, og kunne hatt det, ikke orker å sette i gang debatter pga trakassering og troll på nett. Det er derfor jeg nevnte forandringer: Å be mennesker om å være stille har aldri forandret noe. Mennesker som har våget å mene noe, er mennesker som har endret noe. Å bli kaldt gay, homse eller lesbisk er ikke noe å grine over. Det er verre om jeg hadde gått løs på utseendet ditt fordi du støtter et annet politisk synspunkt enn meg, i og med at utseendet ditt ikke har noe med ditt politiske synspunkt å gjøre. Er man svak da, synes du? Jeg synes ikke man er svak. Jeg synes man har helt rett i at det er uriktig, og jeg støtter de menneskene (uansett politisk synspunkt) som mener at man skal kunne ha en saklig debatt uansett utseendet eller hva du liker å gjøre i senga med partneren din. Det er ikke bare kvinnesaker som er viktig i mine øyne. Jeg kjenner en fyr som er meget opptatt av menn og helse pluss leger uten grense, og har vært med på å støtte mange av sakene hans opp til flere ganger. Både på nett og i det daglige. "Du fortjener å bli voldtatt" husker jeg at en kvinne fikk høre etter at hun hadde vært med på en politisk debatt på tv. "Du er stygg". Nei, det er ikke akkurat det største problemet i verden vi lever i, men å reagere på dette og gi støtte for dette betyr ikke nødvendigvis at det er det viktigste i ens liv. Jeg klarer fint å tenke på andre ting enn dette i debatter, samtidig som jeg klarer å sitte her å støtte denne videoen og si min mening om det. Jeg støtter i hvert fall ikke mennesker som skal drive vekk mennesker fra sitt politiske syn pga skam. Det er mange meninger man ikke hører, fordi man ikke orker å sitte å høre på at man er ludder, hore, stygg og fæl gjentatte ganger i det daglige. Det er ikke noe man er svak for, synes jeg. Høyst forståelig. Endret 7. november 2013 av AnneBonny 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #18 Skrevet 7. november 2013 Jo, mange der ute synes at det er en viktig topic. For meg er det viktig fordi: 1. Mennesker der ute, kvinner eller menn, skal ikke trekke seg bort fra meningene sine ved bruk av skam. Det er en holdning som jeg opplever som viktig å bekjempe på mange områder i et samfunn, og tar meg tilbake til religion etc. 2. Jeg støtter ikke at mennesker som har noe viktig å si, og kunne hatt det, ikke orker å sette i gang debatter pga trakassering og troll på nett. Å bli kaldt gay, homse eller lesbisk er ikke noe å grine over. Det er verre om jeg hadde gått løs på utseendet ditt fordi du støtter et annet politisk synspunkt enn meg, i og med at utseendet ditt ikke har noe med ditt politiske synspunkt å gjøre. Er man svak da, synes du? Jeg synes ikke man er svak. Jeg synes man har helt rett i at det er uriktig, og jeg støtter de menneskene (uansett politisk synspunkt) som mener at man skal kunne ha en saklig debatt uansett utseendet eller hva du liker å gjøre i senga med partneren din. Det er ikke bare kvinnesaker som er viktig i mine øyne. Jeg kjenner en fyr som er meget opptatt av menn og helse pluss leger uten grense, og har vært med på å støtte mange av sakene hans opp til flere ganger. Både på nett og i det daglige. "Du fortjener å bli voldtatt" husker jeg at en kvinne fikk høre etter at hun hadde vært med på en politisk debatt på tv. "Du er stygg". Nei, det er ikke akkurat det største problemet i verden vi lever i, men å reagere på dette og gi støtte for dette betyr ikke nødvendigvis at det er det viktigste i ens liv. Jeg klarer fint å tenke på andre ting enn dette i debatter, samtidig som jeg klarer å sitte her å støtte denne videoen og si min mening om det. Jeg støtter i hvert fall ikke mennesker som skal drive vekk mennesker fra sitt politiske syn pga skam. Det er mange meninger man ikke hører, fordi man ikke orker å sitte å høre på at man er ludder, hore, stygg og fæl gjentatte ganger i det daglige. Det er ikke noe man er svak for, synes jeg. Høyst forståelig. Dere konstruerer problemstillinger. Kvinner blir hetset fordi det fungerer, fordi dere biter på og lever av å være offer. Dere leter alltid etter en trussel dere trenger beskyttelse fra, fordi det er sånn dere appellerer til menn og hverandre. Og siden det ikke er noen reelle trusler der ute i dag, så begynner man å se på de nærmeste omgivelsene som en trussel. Menn, sjåvinisme, patriarki og alle disse feministkonstruerte teoriene også bruker dere hver eneste form for motstand som bevis for at disse konspirasjonsteoriene deres stemmer. Menn blir drapstruet oftere enn kvinner får høre at de fortjener voldtekt, og newsflash - å mene at noen fortjener å bli voldtatt er mildere enn å true med at noen skal drepes. Problemet til kvinner er at de tror det eksisterer problemer kun de rammes av, som ikke menn må gjennomgå, og de bruker kjønnsdefinisjoner som begrunnelse som dette. Som at det er verre å bli fortalt at de skal stikke på kjøkkenet, enn å få beskjed om å gå å runke sammen med faren sin, selv om dere liksom er for å "bryte ned" kjønnsroller. Resten av innlegget ditt gidder jeg ikke å kommentere, fordi det er det samme om og om igjen. Jeg er et offer, jeg er et offer, og ja, jeg vet, nå vil folk peke ut at du faktisk er det, siden jeg "bagatelliserer" det du sier fordi du er kvinne. Jadda, men ha en ellers god kveld.Anonymous poster hash: 6d704...414 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #19 Skrevet 8. november 2013 hun prøver å bryte ned konservative holdninger til seksualitet, gjør hun ikke? hun sier ingenting om abort. men nå er det jo sånn at noen faktisk må utføre aborten og at det koster kompetanse, tid og penger, så å tro at dette er en rett kvinner har, er jo feil, og dere må jo regne med at dere mister den under økonomisk krise.Anonymous poster hash: 6d704...414 Hvis vi mister retten til å ta abort.Tør ikke jeg ha sex mer.Og prevensjon stoler jeg aldri helt på. Så til syvende og sist blir det menns tap.Det blir umulig å få sex med en kvinne.Med mindre dere går med på å gifte dere først.Og mange kvinner vil ikke gifte seg heller i dag.he he Man ødelegger for den frie og trygge sexualiteten da.Så det må aldri skje.Isåfall flytter jeg til et annet land...Godtar ikke no diktatur... Anonymous poster hash: c10b9...4bb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå