Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen går nå gjennom en tung tid, der det nesten blir slutt. Jeg prøver alt jeg kan for å fikse det. Men han har begynt å henge med ei som er litt eldre enn oss, å det gjør meg en smule sjalu 😰

De siste fire dagene har jeg fått for meg at jeg er for tjukk for han. Jeg er 175 og 70kg. Så jeg har begynt å sulte meg. Spiser kanskje en youghurt pr dag. Det er akkuratt som magen har låst seg, og spiser jeg mer enn det kommer det bare i retur. Jeg går konStant å har vondt i magen da jeg er så redd for å miste han, så greier ikke å spise. Det er som å

Ha 100 stygge sommerfugler i magen...

Noen som har opplevd lignende, eller har tips?

Anonymous poster hash: 682a3...50b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke begynn å bruk mat for å kontrollere livet dit, pga et forhold som er ustabilt - da havner du fort inn i en spiral som ikke gjør deg lykkeligere.

SNAKK med kjæresten din. Spør han rett ut davel. Så får du nok svar. Spør han om både mat, og om hun nye dama.

Ikke lag fantasier i hodet ditt.

Anonymous poster hash: 7d522...103
  • Liker 3
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg kan love deg at om forholdet deres går til hel**** så er et ikke pga vekta di, håret ditt, neglene dine eller fordi du har gått rundt i pysjbukse i åtte dager.

• Liker 2
Skrevet

Du må ikke føle det slik. Og for all del, ikke sult deg! Farligfarlig.. Håper det går bra. Du må bare få litt selvtillit... Spis sunt, gå noen spaserturer. Da får du tenkt litt, og samtidig får du litt mosjon. Kanskje det gjør deg litt glad..?

Skrevet

"Jeg går konStant å har vondt i magen da jeg er så redd for å miste han, så greier ikke å spise."

Tror at du nok har vondt i magen fordi du ikke har spist noe særlig.

Anonymous poster hash: 09f96...0b1
  • Liker 1
Skrevet

Det er veldig vondt å miste noen man er veldig glad i. Jeg skjønner at tankene går ut over styrke. Men ikke mist karakteren din ved å slutte å spise. Hvis du virkelig lurer på om du er for tykk for han, viser du til han at det gjør deg lei deg ved å slutte å spise. Men er det egentlig beskjeden som burde komme ut?

Det er lov til å lure på om man er for tykk. Er bare å spørre. Kanskje dere kan begynne å trene sammen?

Anonymous poster hash: c7076...6b5
Skrevet (endret)

..

Endret av Trønderberte
Skrevet

Jeg og typen går nå gjennom en tung tid, der det nesten blir slutt. Jeg prøver alt jeg kan for å fikse det. Men han har begynt å henge med ei som er litt eldre enn oss, å det gjør meg en smule sjalu

De siste fire dagene har jeg fått for meg at jeg er for tjukk for han. Jeg er 175 og 70kg. Så jeg har begynt å sulte meg. Spiser kanskje en youghurt pr dag. Det er akkuratt som magen har låst seg, og spiser jeg mer enn det kommer det bare i retur. Jeg går konStant å har vondt i magen da jeg er så redd for å miste han, så greier ikke å spise. Det er som å

En yougurt om dagen kan ikke redde ditt forhold om han vil ha en annen

Anonymous poster hash: c0598...9bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg og typen går nå gjennom en tung tid, der det nesten blir slutt. Jeg prøver alt jeg kan for å fikse det. Men han har begynt å henge med ei som er litt eldre enn oss, å det gjør meg en smule sjalu

Da jeg hadde kjærlighetssorg gikk det ut over matlysten. Jeg var ikke sulten, men spiste enkle ting som lett kunne fikses (yoghurt, banan etc). Men det var ikke for å sulte meg selv, jeg tenkte bare mer på andre ting enn mat.

Kjærlighetssorg gir en mettende følelse i kroppen. Klump i bryst, hals, mage. Veldig typisk.

Men, om du er veldig opptatt av at denne kjærlighetssorgen er fordi du er for tykk for han, foreslår jeg at du tar en prat med han.

Anonymous poster hash: c7076...6b5

Gjest Whitestripes
Skrevet

Hvor gammel er du? Er dette ditt første forhold?

Du må ikke la et annet menneske få sånn makt over deg at du utvikler spiseforstyrrelser. Har du noen å snakke med? En god venninne, moren din eller en annen nær person? Eller enda bedre, snakk med kjæresten din om hvordan du har det.

Om du veier 70 eller 65 kilo er ikke avgjørende for om du beholder han. Dessuten kan en gå ned i vekt ved å spise riktig. Å sulte seg er aldri veien å gå. Få hjelp av noen før det er for sent.

Skrevet

Jeg er høy og tynn med veldig fine bein. Min store kjærlighet dumpet meg for ei lav og tykk jente med skikkelig tømmerstokklår og cankles. Etter en intens sorgperiode fikk jeg faktisk et bedre forhold til kroppen min, fordi jeg forstod hvor lite den hadde med saken å gjøre. På samme måte som en "fin" kropp ikke kan redde et forhold som skranter vil ikke en kropp man er misfornøyd med være den avgjørende faktor den andre veien.

Anonymous poster hash: d7b54...64d
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er 175 og 70kg. Så jeg har begynt å sulte meg. Spiser kanskje en youghurt pr dag. Det er akkuratt som magen har låst seg, og spiser jeg mer enn det kommer det bare i retur.

Dette høres jo absolutt ikke bra ut! Jeg er tilhenger av sunne kropper, feite folk bør ha dårlig samvittighet dersom de ikke er noen gyldige årsaker til at de har tatt kontroll på energi-inntaket. Overvekt sitter i hodet, ikke i fysikken. Men du tar dette for langt! Du må virkelig spise ordentlig mat, ellers kan kroppen din streike totalt. Det kan ha varige virkninger på tarmene dine og gjøre permanent skade. Du er virkelig ikke feit om du veier 70 kilo. 170 kilo, da hadde du vært gigantisk. Et så lite slingringsmonn som +/- 10 kilo er ikke en problemstilling.

Dette bør du ta alvorlig. Spis, jente. Spis. Med god samvittighet.

Skrevet

Kjære TS

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til http://www.iks.no/tilbud/"]IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Ønsker deg alt godt.

Tråden stenges.

Irrlys, moderator.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...