Gå til innhold

Godteri før trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vits å trene om man har spist godteri samme dag, eller brenner man de kaloriene bort?

*dårlig samvittighet* hehe...

Anonymous poster hash: 92866...bf6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke spørsmålet her. Teknisk sett er det vel alltid vits i å trene, uavhengig av om man har spist godteri eller ikke?

Om man vil forbrenne kaloriene eller ikke, avhenger av hvor mye man trener og hvor mye man har spist. For øvrig forbrenner man generelt mindre enn mange antar når man trener, så selv om man trener etter å ha spist godteri kan man gå med kalorioverskudd dersom det var det du tenkte på.

Skrevet

Jeg trudde myten om at å trene vekk kalorier var vekk nå jeg. Trening forbedrer kroppens evner til å gjøre det du trener på. Om du spiste godteri før trening så bare spiser litt mindre mat enn det du hadde tenkt etter trening, slik at du fortsatt treffer daglig kalorimål.

Skrevet

Jeg trudde myten om at å trene vekk kalorier var vekk nå jeg. Trening forbedrer kroppens evner til å gjøre det du trener på. Om du spiste godteri før trening så bare spiser litt mindre mat enn det du hadde tenkt etter trening, slik at du fortsatt treffer daglig kalorimål.

Ok! Takk for svar!

Skrevet

Jeg forstår ikke spørsmålet her. Teknisk sett er det vel alltid vits i å trene, uavhengig av om man har spist godteri eller ikke?

Om man vil forbrenne kaloriene eller ikke, avhenger av hvor mye man trener og hvor mye man har spist. For øvrig forbrenner man generelt mindre enn mange antar når man trener, så selv om man trener etter å ha spist godteri kan man gå med kalorioverskudd dersom det var det du tenkte på.

Så om jeg trener (jogging + litt styrke) om en times tid (spiste nettopp litt godteri...), så er det egentlig ikke verdt det? på en måte..?

Skrevet

Så om jeg trener (jogging + litt styrke) om en times tid (spiste nettopp litt godteri...), så er det egentlig ikke verdt det? på en måte..?

Jeg er litt usikker på dette med trening, kalorier, osv... Har nettopp begynt å jogge sånn smått.

ts

Skrevet

Det er egentlig så enkelt som at hvis du trener, så har du trent. Hvis du ikke gjør det, så har du ikke trent. Så da er jo spørsmålet om du synes det er verdt å trene? Hva du har spist eller ikke spist er egentlig irrelevant.

• Liker 1
Skrevet

Kombinasjonen av utholdenhetstrening og styrketrening er det som gir deg flest helsefordeler. Det er absolutt verdt å gjøre det. Hvis du føler deg slapp og sliten i dag, og bare lurer på om du skal trene fordi du nå har spist litt godteri, vil jeg anbefale deg å legge deg tidlig i dag, og heller trene i morra.

Skrevet

Det er alltid vits i å trene. Slutt med drittmat, da får treningen større effekt. Innimellom er det lov å unne seg en godbit, men ikke ha det som vane. Ut å løpe!

Skrevet

Du er ikke i mindre stand til å trene om du nettopp har spist godteri eller ikke, det er irrelevant.
For å si det sånn: Hvis du først skal spise godteri en dag, så er det bedre å trene etterpå, enn å bli liggende på sofaen hele dagen.

Men så klart, man kan jo ikke tenke sånn hele veien, for det holder med 1-2 dager i uken med godteri. Lørdagskveld er jo ''regelen'', men realistisksett er det mange som glipper 1 ekstra dag i uken, men gå iverfall å tren :) Og hvis du føler deg slapp og trøtt må du iverfall trene! Ikke hør på kommentaren ovenfor om å gå å legge deg, du får mye mer energi av trening. Hvis du er syk skal du ikke trene, men hvis man bare er slapp er det beste man gjør å få seg ut av sofaen og inn på treningssenteret.

Anonymous poster hash: 56cc5...09d
Skrevet

Om du kun tenker på kalorier så "hjelper det ikke" å trene litt, dersom man har spist veldig mye. Trening forbrenner relativt lite kalorier i forhold til de mengdene man finner i godteri og annen typisk usunn mat. Du må trene altfor mye og lenge til at det er sunt, dersom du skal brenne bort en større mengde godteri.

Men av helse- og utseendemessige årsaker er det åpenbart aldri bortkastet å bedrive fornuftig trening...

Anonymous poster hash: 30fa8...031

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...