Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært noen tråder der folk spør hvilke apper man har på mobilen, dette er ikke først og fremst en ny slik tråd, men en der man kan fortelle hvilken app man lastet ned sist (inspirert av "sist sette film, tv-serie" osv.).

Forstell litt om appen og husk å fortelle hvilken plattform appen er for.

Jeg kan starte: (jeg har Android)

Den nest siste jeg lastet ned heter Aviate. Det er en "intelligent hjemmeside" der siden forandrer seg etter hvilken tid på døgnet det er. Det er bare tre sider i appen, førstesiden der de viktigste appene står (egendefinert), side to der appene er i katgorier som Work, Games, Social osv. Den siste siden har en alfabetisk oversikt over alle appene med en alfabetstople på siden, kjent fra adresseboken. Denne appen er i Beta-testing og man må inviteres, men ta kontakt på PM om du er interessert.

Den siste appen heter EasilyDo. Den har jeg ventet på en stund. Det er en app som gir en enkel oversikt over det som skjer i mange av appene, først og fremst kalender og Facebook for min del, men den har andre artige funksjoner. Den ser hvem som har bursdag og kan sende automatisk bursdagshilsen på Fb, den kan svare automatisk på invitasjoner, den leser mailer og kan legge inn når man har booket hotell og fly og mye mer etter hvilken apper man legger inn i systemet. Det fungerer greit nå, har bare hatt den i to dager, så har ikke lagt inn alt enda, men det skal jeg sette meg inn i etterhvert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kan dere se mer hvordan Aviate fungerer.

Skrevet

Flipagram - for å lage små filmsnutter ved å sette sammen bilder.

iMotion - også en filmmaker av stillbilder. Kan f.eks lage en kort film av en lengre solnedgang ol.

Anonymous poster hash: 629e8...ddf
  • Liker 1
Skrevet

Flere som har lastet ned noen artige apper i det siste?

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Flere som har lastet ned noen artige apper i det siste?

Kanskje ikke artig, men definitivt nyttig:

SMS Backup+

Tar backup av alle meldingene, anrop og litt til, lagrer dem på gmail, og gjenoppretter dem på den nye mobilen. Perfekt når man bytter til ny og blank talatut, men likevel vil ta vare på de gamle støvete meldingene.

Edit: Bare legge til at den jevnlig backer opp (herlig norsk) til gmail helt automatisk (så lenge den er tilkoblet wifi). Om jeg for øyeblikket ikke finner mobilen min, kan jeg alltids gå inn på gmail og lese igjennom de siste SMSene.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Tenker på å legge inn en app som heter tasker. Det er en aldri så liten læreterskel i dette prosjektet her, derfor tenker jeg å se gjennom denne opplæringsvideoen først (egentlig vil jeg bare at mobilen skal holde tåta om natta, samtidig som den skal slippe gjennom utvalgte telefonnummer og muligens smser fra samme).

Men det er altså en app som kan settes opp til å gjøre det aller, aller meste basert på hvor man er, og tiden på dagen (+++). En "stillemodus på steroider" om man vil.

Betal-app, men jeg regner med det er fortjent.

...hvor var det jeg la popcornet? Skavisse..

Skrevet

Jeg bruker AutomateIt til akkurat det samme, gratis.

Jeg har selvfølgelig lastet ned Julekalender 2013 til nettbrettet. Da får en koselige små stykker om tradisjoner og mat alle dagene i advent. Gratisversjonen er med mye reklame, men du kan oppgradere.

Skrevet (endret)

Jeg bruker AutomateIt til akkurat det samme, gratis.

Takk for tips!

Da blir det kanskje heller AutomateIt isteden. Er den reklamefri? (altså i free versjonen?)

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Jeg er ikke ofte inne, for jeg har ordnet det jeg trenger å ordne, men tror ikke det er brautende reklame (som i julekalenderen). Aviate kan også gjøre noen ting, som at det skal være stille enkelte tider på døgnet og du kan justere det med ett lite trykk der.

Skrevet

Siste appen var bitstrips eller hva den heter (den for å lage tegneseriebilde på Face, men det vet vel de fleste), men den har jeg ikke brukt enda. Ville bare laste den ned for å se. Appen før det var snapchat. :)

Anonymous poster hash: 5a8f6...4d6

Skrevet (endret)

Jeg er ikke ofte inne, for jeg har ordnet det jeg trenger å ordne, men tror ikke det er brautende reklame (som i julekalenderen). Aviate kan også gjøre noen ting, som at det skal være stille enkelte tider på døgnet og du kan justere det med ett lite trykk der.

AutomateIt var veldig enkel å sette opp, og befriende fri for reklame. Men jeg tror jeg øser ut kr 12,61 etterhvert, det var bl.annet ikke mulig å legge inn trigger for mer enn ett nummer. Kjekk liten app som forhåpentligvis vil gi meg fred om natta! :)

..og det gjorde den. Til og med notifikasjons-lampa holder seg slukket om noe detter inn i løpet av natten. Veldig kjekk app.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...