Gå til innhold

Fit til juni

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg skal på ferie i juni, og ønsker å være litt ekstra stram og "fit" til da. Jeg bør nok ned ca 5 kg., men vekt er ikke så viktig for meg, viktigere med god helse og godt selvbilde :)

Men jeg synes det er så vanskelig å planlegge langt frem i tid... I dag trener jeg styrke ca 3 ganger i uka, med øvelser som knebøy (evt goblet squat), nedtrekk, pullups i slynge, rygghev, markløft og diverse øvelser for stabilitet rygg/mage med stor ball (har slitt med vond rygg, så mest forebyggende). I tillegg går jeg tur med hunden og løper intervall på tredemølle (ca 1-2 ganger i uka).

Noen gode råd for langtidsplanlegging? Jeg skriver ned og logger alle øktene mine, og ser at formen går opp og ned, noe jeg tror er fordi jeg spiser så ujevnt... Har ellers hatt god fremgang i styrke :) Bør jeg fortsette å trene hele kroppen 3 x i uka? Jeg vil ikke ha mange øvelser, jeg ønsker helst øvelser som tar godt på større muskelgrupper (knebøy, markløft etc), men det er kanskje dumt å ikke variere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Hva med å sette noen konkrete mål fremover, slik at du kan holde motivasjonen oppe, og følge med at du er "i rute"?

Ellers nevner du dette med kosthold.
Hvordan er kostholdet ditt? Hva tror du du kunne gjort annerledes?
Du trener hardt og mye, og opplever fremgang på styrken, så kanskje er det kostholdet som må tilpasses for å komme videre på veien mot drømmeformen.

Personlig synes jeg ikke det høres ut som en dårlig ide å trene få, men tunge øvelser som går på hele kroppen. Men det kan jo være relevant å se på hvor lenge du har brukt dette programmet, og evt om det trenger justeringer eller ikke.

Lykke til! :)

Skrevet

Tre ganger i uken er bra. Om du ligger på rundt 8 x 3 (eller tilsvarende) repetisjoner hver gang du trener, vil musklene få en passe mengde trening totalt sett, om du bruker vekter med riktig tyngde.

Men det viktigste for å lykkes er kostholdet. Få struktur på det, så vil du nok se forbedringer lenge før juni!

Anonymous poster hash: 206f2...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...