AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Grunnen til at jeg sjelden lager muffins, er at jeg ikke klarer å finne noe som er godt å ha oppå. Jeg synes melis blir for søtt, sjokoladeglasur passer ikke til alle kaker, marengs blir også veldig søtt og klissete, og jeg liker ikke smørkrem. Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan pynte med? En muffins uten noe på blir veldig kjedelig, men det er praktisk med tanke på både steking, frysing og servering å lage porsjonskaker. Anonymous poster hash: b8cfb...4c1
Gjest tuppesjura Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Hmm. det var ikke enkelt. Du har jo utelukket en god del allerede. Men, det finnes mange typer smørkrem og mange typer sjokoladekrem. Jeg er ikke spesielt glad i de sjokoladekremene som kun inneholder smør, kakao, melis og gjerne kaffe. Jeg lager gjerne eggedosissmørkrem. Blir knallgodt! Og lager jeg sitronmuffins lager jeg smørkrem med sitron. Blir frisk og godt!
Lea2 Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Hva med en ostekrem? Kremost, melis og evt smakstilsetning. Den trenger ikke å bli altfor søt.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Hmm. det var ikke enkelt. Du har jo utelukket en god del allerede. Men, det finnes mange typer smørkrem og mange typer sjokoladekrem. Jeg er ikke spesielt glad i de sjokoladekremene som kun inneholder smør, kakao, melis og gjerne kaffe. Jeg lager gjerne eggedosissmørkrem. Blir knallgodt! Og lager jeg sitronmuffins lager jeg smørkrem med sitron. Blir frisk og godt! Melis med bringebær går fint på sjokolademuffins, vanlig sjokoladeglasur går også men blir litt kjedelig. På noen muffins kan jeg bare legge på sjokolade som får smelte, feks firkløversjokolade på kryddermuffins er veldig godt. Har lyst til å prøve litt andre muffins, gjerne noe med bær eller frukt i, men vet ikke hva jeg kan pynte med. Det blir litt kjedelig uten noe.. Hva med en ostekrem? Kremost, melis og evt smakstilsetning. Den trenger ikke å bli altfor søt. Liker ikke kremost heller. Burde skrevet det sammen med smørkrem, det er litt samme greia for meg. Anonymous poster hash: b8cfb...4c1
Lea2 Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Det går jo fint å droppe topping på muffins (om det ikke er cupcakes du mener). Ha heller i sjokoladebiter eller hele bær/frukt i midten, så blir de mer enn saftige nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå